۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۶۶۸۷۷۹
پس از ۸.۵ سال امامت جمعه بجنورد؛

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی از مردم خداحافظی کرد

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی از مردم خداحافظی کرد
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد از مردم این استان خداحافظی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در گفتار هفتگی سی‌ام آبان از مردم استان خداحافظی کرد.

وی در سال 91 با حکم مقام معظم رهبری به‌عنوان امام‌جمعه بجنورد منصوب شد و در سال 95 نیز با حکم رهبر معظم انقلاب به‌عنوان نخستین نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی منصوب شد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در طول 8.5 سال گذشته منشأ خیرات و برکات فراوانی برای خطه خراسان شمالی، باب الرضا (ع) و گنجینه معرفت‌ها بود که از آن جمله می‌توان به افزایش چشمگیر شمار نمازگزاران جمعه اشاره کرد؛ به‌گونه‌ای که در ایامی مانند ماه رمضان و محرم پس از تکمیل ظرفیت 5 هزارنفری مصلای امام خمینی (ره) بجنورد، محوطه ورودی مصلا نیز مملو از نمازگزاران می‌شد.

ارتباط شایسته با اقشار مختلف مردم، حضور مستمر در یادواره‌های شهدا در شهرها و روستاهای استان، تعامل مناسب با مدیران و مسئولان استانی، پیگیری و رفع مشکلات مردمی با استفاده از ظرفیت نهاد امامت جمعه و نمایندگی ولی‌فقیه و ... تنها برخی از اقدامات و فعالیت‌های نماینده پرتلاش و جهادی ولی‌فقیه در خراسان شمالی در سال‌های اخیر بود.

تکمیل و ترمیم و زیباسازی مصلای امام خمینی (ره) بجنورد و محوطه آن، احداث دفتر امام‌جمعه و حسینیه شهدا، احداث مهد آدینه ویژه فرزندان و کودکان نمازگزاران جمعه، زمینه‌سازی برای ارتقای مدیریتی حوزه علمیه خراسان شمالی و احداث چند مدرسه علمیه جدید در استان با استفاده از بودجه سفر مقام معظم رهبری، راه‌اندازی سطح سه و چهار حوزه علمیه در خراسان شمالی، نهادسازی و ریل‌گذاری مسائل و موضوعات فرهنگی در استان ازجمله بنیاد عفاف و حجاب، مؤسسه سبک زندگی اسلامی و ... از دیگر اقدامات حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در خراسان شمالی بود.

بر اساس برنامه مراسم تکریم و معارفه نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد در هفته‌های آتی برگزار می‌شود و یکی از عالمان بومی خراسان شمالی به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بجنورد معرفی می‌شود./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات