۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۶۶۸۷۸۷
حجت الاسلام و المسلمین پناهیان مطرح کرد؛

دینداری سدی در برابر بردگی عصر جدید

دینداری سدی در برابر بردگی عصر جدید
حجت الاسلام و المسلمین پناهیان یکی از دلایل بی دینی را عدم اندیشیدن و بی توجهی به آینده بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، در مراسم پرفیض دعای ندبه که همزمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و بدون حضور جمعیت در آستان این امامزاده واجب التعظیم برگزار شد، اظهار داشت: برخی از امامزادگان نقش عمده و اساسی در نجات بشر ایفا کردند.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه افزود: بسیاری از امامزادگان به سبب اینکه در مدینه در اوج مضیقه بودند به سرزمین ایران هجرت کردند، نتیجه این هجرت نشر معارف دین در راستای نجات بشر بود که امروز آثار آن را در درخشش اسلام می‌توان مشاهده کرد.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: زمانی که این بزرگواران به سوی مردم ایران هجرت کردند شاید اصلی ترین وظیفه آنان همان کاری بود که امروز علما در راستای نشر و اجرای معارف اسلام انجام می‌دهند هرچند که در اوج غربت و مظلومیت فضایی برای اجرای احکام دین نداشتند.

وی با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) محضر چهار امام معصوم را درک و به خدمت دو تن از این بزرگان شرف‌یاب شدند، اظهار داشت: در بیان مقام و جایگاه ایشان همین بس که امام هادی (ع) شیعیان را به حضور این امامزاده واجب التعظیم (ع) ارجاع می‌دادند تا سوالات خود را از این بزرگوار بپرسند.

امامزادگان؛ اسوه و الگوی آزادی خواهی

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان احترام به امامزادگان را بسیار ارزشمند و انسان ساز دانست و ابراز کرد: این احترام نباید یک رفتار قشری، مناسکی و سطحی تلقی شود، عمق راهبردی این احترام گذاشتن به امامزادگان و بالاتر از آن امامان معصوم (ع) باید توسط انسان‌های عاقل درک شده باشد زیرا دشمنان این مهم را به خوبی درک کرده اند و می‌دانند که احترام گذاشتن به یک امام در اصل احترام گذاشتن به حقیقت آزادی و اسوه نجات بخش برای بشریت است.

این کارشناس مسائل دینی با تاکید بر اینکه هدف دشمنان از تخریب قبور مطهر امامان معصوم به بردگی کشاندن انسان‌ها بود، گفت: همان جریانی که قبور مطهر بقیع را تخریب کرد بارها به کربلا و کشورهای اسلامی یورش برد و هزاران مسلمانان بی گناه را به خاک و خون کشاند؛ داعش در امتداد همین جریان دست به جنایت زد.

وی افزود: برخی به ظاهر روشنفکر نیز در نهایت بی عقلی و بی درایتی اقدام به تخریب جایگاه ائمه اطهار (ع) کرده و بعضاً احترام گذاشتن به سادات را نوعی تبعیض می‌دانند در حالی که نمی‌دانند احترام به امامزادگان به عنوان فرزندان پیامبراکرم (ص) تکریم اولیای الهی و یکی از توصیه‌های حضرت رسول (ص) است.

دلیل شهادت امامزادگان در ایران چیست؟

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه با بیان اینکه بسیاری از امامزادگان فقیه و عالم دینی بودند، عنوان کرد: یکی از اقدامات قابل توجه این بزرگان ترویج دین و معارف ناب اسلام بوده است برای همین دشمن بسیاری از امامزادگان را به شهادت می‌رساند؛ حضرت عبدالعظیم نیز بارها مورد هجوم قرار گرفته و بخشی از عمر مبارک خویش را در خفا سپری کرد.

استاد حوزه علمیه در بخش دیگر مقصود از کلان نگری را ملاحظه دقیق گذشته، حال و آینده دانست و اظهار داشت: انسان عاقل همه جانبه نگر است و به عاقبت خود می‌اندیشد؛ آدمی هر مقدار به عاقبت امور درست بیاندیشد به همان میزان می‌تواند گذشته را دقیق درک کند و یکی از خصوصیات اسلام نیز آن است که انسان را از سطحی گری و زمان حال به عمیق نگری و توجه به آینده سوق می‌دهد.

دینداری سدی در برابر بردگی عصر جدید

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان یکی از دلایل بی دینی را عدم اندیشیدن و بی توجهی به آینده بیان کرد و گفت: کسانی که می‌خواهند انسان‌ها را به بردگی بکشانند بسیار تلاش می‌کنند که اذهان عمومی را از عاقبت اندیشی و آینده نگری منحرف کنند زیرا اگر همه انسان‌ها عاقبت اندیش باشند دیگر کسی نمی‌توان آنان را به بردگی بکشاند؛ دینداری مانع بردگی انسان‌ها می‌شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه سیاستمداران آینده نگر می‌توانند پیشرفت جامعه و سعادت ملت خود را تضمین کنند، ابراز کرد: پیشرفت کشور نتیجه آینده نگری و دلیل اصلی مشکلات موجود مربوط به عدم کلان نگری و فقدان آینده نگری است؛ همین مساله کلان نگری است که می‌تواند بشر را به آستانه ظهور برساند.

مسئولان حکومت اسلامی باید زمینه ساز ظهور باشند

وی ادامه داد: دغدغه اصلی عالم دینی ظهور است برای همین امام خمینی (ره) می‌فرمایند مسئولان کشور اگر به مقدمه سازی و مساله فرج توجه نکنند خیانت کردند؛ فهم و اتخاذ سیاست‌های صحیح تنها از مسئولان کلان نگر مشاهده می‌شود و سطحی نگری یکی از عوامل مؤثر در چپاول اموال جوامع اسلامی توسط مستکبران و بیگانگان است.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه با تاکید بر اینکه مسلمانان باید از بالا به مسائل و طرح‌های ظالمانه طراحان جهان بنگرند، عنوان کرد: برای مثال بی توجهی به کلیات و توجه به جزئیات ویروس کرونا سبب می‌شود انسان از درک واقعیات باز بماند و برایش پرسش ایجاد نشود که این کرونا به نفع چه کسانی است؟ آیا یک ویروس دست ساز انسان است یا خیر؟ منافع کدام سازمان‌ها با این ویروس تأمین می‌شود؟

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در پایان افزود: انسان کلان نگر همه این پرسش‌ها را کنار هم می‌گذارد و نتیجه گیری می‌کند؛ سردار سلیمانی قیامت اندیش و آینده نگر بود برای همین در مواضع سیاسی بسیار هوشمندانه عمل می‌کرد به حدی که نظر بسیاری از رهبران جهان را تغییر می‌داد. انسان کلان نگر به امور گذرا و بی ارزش علاقمند نمی‌شود به امور باقی و ماندگار توجه می‌کند.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳
مطلب خوب و بجایی بود
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۷
اگه این خبرگزاری مهر نبود این صفحه شما هیچ خبری توش منتشر نمیشد یکم تنوع بدین و از خودتون ابتکار نشون بدین مثل سایت‌های سال 85 دارید خبر منتشر میکنید. اون هم کپی
0
0
ناشناس
|
۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
آقای بهمنی دلیل نمیشه از اینجا رفتی بدگویی ما را بکنی