۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۶۶۸۷۸۹
مدیر حوزه علمیه لرستان:

دنیای اسلام به حوزه علمیه کارآمد نیازمند است

دنیای اسلام به حوزه علمیه کارآمد نیازمند است
لرستان - حجت الاسلام عبداللهی به نقش حوزه در ادامه راه انقلاب و مقابله با دسیسه های دشمن اشاره کرد و گفت: دنیای اسلام و جامعه نیازمند حوزه کارآمد برای ادامه راه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام احد عبداللهی، عصر امروز در جلسه فصلی علما، روحانیت و طلاب شهرستان نورآباد گفت: هدف از این نشست های فصلی در راستای تقویت و اعتلای مباحث فرهنگی، اجتماعی شهرستان و منطقه است.

مدیر حوزه علمیه لرستان با اشاره به تبیین جایگاه علما و روحانیت شیعه درحوادت تأثیر گذار تاریخ و معادلات سیاسی جهان امروز افزود: طلاب و روحانیت نباید نسبت به مسائل روز جامعه بی تفاوت باشند.

وی با اشاره به احساس خطر دشمن و مقابله با خط و جریان مستمر و مقاوم حوزه های علمیه عنوان داشت: حوزه علمیه همانگونه که در شکل گیری انقلاب نقش داشت، امروز نیز برای تداوم راه انقلاب و امام راحل وظیفه سنگینی بر دوش دارد.

حجت الاسلام عبداللهی بیان کرد: بصیرت و هوشیاری مهم ترین راه جلوگیری از نفوذ دشمن است و حوزه بصیر با بصیرت افزایی سد راه دسیسه های دشمن است.

وی به اهمیت و ضرورت تبلیغ اشاره کرد و گفت: نیازهای جامعه در زمینه تبلیغ باید با همکاری حوزه و تبلیغات اسلامی بررسی شود.

مدیر حوزه علمیه لرستان به رسالت حوزه های علمیه در جامعه پردازی، تمدن سازی اسلامی و مهدوی در گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: برای موفقیت در این راستا نیازمند تربیت طلابی انقلابی هستیم.

وی با بیان شأن و جایگاه روحانیت و حوزه های علمیه در عرصه های مختلف علمی، پژوهشی، تربیتی، اجتماعی وسیاسی کشور تصریح کرد: فعالیت طلبه پژوهش محور نیاز حوزه است.

مدیر حوزه علمیه لرستان با بیان اینکه دنیای اسلام به حوزه علمیه کارآمد و آشنا به دانش روز در فضای حقیقی و رسانه های ارتباط جمعی نیازمند است، گفت: در راستای اعتلای فرهنگی و اجتماعی در جامعه باید طلاب و روحانیت به رسالت خطیر خود به خوبی عمل کنند./۹۴۵۱/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات