۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۶۶۸۸۲۸
از سوی سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا منتشر می‌شود؛

پرونده «میراث مادری»

پرونده «میراث مادری»
با توجه به تأثیر حجاب و پوشش در جامعه و مسائل پیش آمده حول این واجب الهی، قصد داریم پرونده «میراث مادری» را شروع کرده و نقش این ارثیه حضرت زهرا(س) را بررسی کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، در بحث‌هایی که پیرامون حجاب با دانشجویان و دوستان داشتم، به دنبال تصریحی از سوی دشمن بودم تا به وضوح روشن کند حجاب، خاری در چشمان دشمن است؛ تا اینکه به این متن دست یافتم:

مستر همفر، جاسوس انگلیسی در کتاب خاطراتش می‌نویسد: زنان آنان دارای حجاب محکم هستند که نفوذ فساد درمیانشان ممکن نیست؛ به هر وسیله‌ای که شده باید زن مسلمان را از حجاب اسلام خارج کرد تا بی‌حجابی در بین مسلمانان رایج شود. ابتدا برای گول زدن آنها (برای این) که حجاب را کنار بگذارند، باید به آنها تفهیم کرد که حجاب به صورت چادر و یا عبا مربوط به اسلام نیست.

این متن نقش «لِيَطْمَئِنَّ قَلْبي» را در دلم داشت و مطئن شدم احکامی که اسلام 1400 سال قبل در میان جاهلیت بیان کرده، نیازهای امروز را به بهترین شیوه ممکن برآورده می‌کنند. یکی از آن احکام حکم حجاب، پوشش و لباس بود؛ مسأله‌ای که امروز به جولانگاه ضد انقلاب برای ضربه زدن به اسلام و ایران تبدیل شده است.

حتما این جمله را شنیده‌اید که شیطان هرکس به اندازه خودش است و هرچه شخص قوت بیشتری پیدا کرده و راسخ‌تر می‌شود، به همان اندازه نیز شیطانش قوی‌تر می‌شود. این دقیقا مثال جامعه است که با قوت پیدا کردن اسلام، رفته رفته دشمنی‌ها نیز قوت یافت و حربه‌های دشمن برای اضمحلال بیبشتر شد.

وقتی دشمن دریافت که با زور سلاح و تهدید نمی‌تواند ایران اسلامی را به زانو درآورد، تصمیم گرفت عرصه جنگ را به قلب‌ها و ذهن‌ها انتقال دهد که از این واقعه با عنوان جنگ نرم تعبیر می‌شود. یکی از عرصه‌های جنگ نرم، نوع حجاب و پوشش است که به صورت مستقیم در اجتماع تأثیر می‌گذارد؛ به گونه‌ای که می‌تواند یک تمدن را بسازد یا آن را منحط کند. دلیل ما بر این مدعا نیز شکست امپراطوری بزرگ اسلامی در آندلس است که ترویج پوشش‌های نامناسب از علل اصلی سقوط آن به شمار می‌رود.

گفتنی است که رهبر معظم انقلاب در جمع هزاران نفر از دانشجویان، دانش آموزان و دیگر جوانان خراسان شمالی، «سبك زندگی» را بخش اساسی و حقیقی پیشرفت و تمدن سازی نوین اسلامی خواندند و از نخبگان و صاحبان فكر و اندیشه برای «پرداختن به این مفهوم مهم، آسیب شناسی وضع موجود سبك زندگی در ایران و چاره جویی در این زمینه» دعوت به عمل آوردند؛ یکی از کلیدی‌ترین سؤالاتی که ایشان در این جمع مطرح کردند، طراحی لباس‌ها و پوشش مردم بود که چقدر منطقی و عقلانی است.

از این رو سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا قصد دارد پرونده‌ای را با عنوان «میراث مادری» آغاز کرده تا زمینه‌ها، عوامل و علل انحطاط حجاب، این میراث حضرت زهرا(س) برای نسلی که انقلاب را ندیده و از دفاع مقدس هم فقط چیزهایی را شنیده بررسی کرده و به راهکاری مناسب برای کنترل وضع موجود دست یابد.

ارسال نظرات