۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۶۶۸۸۳۸
جانباز دفاع مقدس:

کرونا نگیریم از نبود دارو می‌میریم

کرونا نگیریم از نبود دارو می‌میریم
از جانبازان دفاع مقدس گفت: مسؤولان می‌گویند از خانه بیرون نرویم تا کرونا نگیریم، اما این را هم بگویند وقتی از خانه بیرون نرویم از نداشتن دارو بمیریم؟

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، این روزها دیگر کرونا پای ثابت زندگی روزمره ما شده است. اغلب تصمیماتی هم که برای جامعه گرفته می‌شود، کرونا در آن نقش دارد. اینکه چکار کنیم تعداد کمتری از مردم جامعه به این ویروس منحوس مبتلا نشوند.

اما واقعا چقدر از این تصمیم‌ها که توسط مسؤولان گرفته می‌شود، قابلیت اجرا شدن دارد؟ چقدر از آن تصمیم‌ها اجرا شده است؟ آیا برای اقشاری که بیش‌تر در معرض خطر هستند، زمینه‌ای فراهم شده تا آسیب کم‌تری ببینند؟ جواب این است: بله!

بستر فراهم شده اما بستری که تنها روی کاغذ، قابلیت انجام دارد. در همین صفحه حماسه و مقاومت بارها زبان جانبازان و خانواده شهدا شدیم تا دردها و گلایه‌هایشان را به گوش مسئولان امر برسانیم. اینکه تنها با دادن بیانیه و سفارش به جانبازان که سعی کنید از خانه کمتر بیرون بیایید مشکلات آنها حل نمی‌شود.

یکی از جانبازان در گفت‌وگویی در حالی که از وضعیت تهیه داروهایش گله می‌کرد، گفت: «دست مسئولان درد نکند که می‌گویند از خانه بیرون نرویم تا کرونا نگیریم. اما لطفا این را هم بگویند وقتی از خانه بیرون نرویم به خاطر کرونا در خانه بمانیم تا از نداشتن دارو بمیریم؟»

مشکل اصلی جانبازان در سال‌های اخیر، خصوصا در ایام شیوع ویروس کرونا سر و کله زدن با اموری است که به «بیمه دی» ختم می‌شود. بیمه‌ای که علی رغم بسیاری از مشکلات و کاستی‌هایش همچنان اصرار بر بودنش توسط مسئولان مربوط وجود دارد. هر چند بارها اعلام شده که اقداماتی برای تسهیل امور درمانی مرتبط با بیمه دی در دست اقدام است، اما عملا بهبود محسوسی برای جامعه هدف به وجود نیامده.

بعد از دستور رییس جمهور به رییس بنیاد شهید مبنی بر رسیدگی فوری در جهت رفع مشکلات شرکت بیمه دی که اول مهر صادر شد، جانبازان و خانواده شهدا در انتظار بهتر شدن اوضاع نشستند، اما اکنون که دو ماه از آن دستور می‌گذرد، جانباز عزیزی در گفت‌وگو اعلام کرد: «مشکلات دارویی هنوز کما فی‌السابق وجود دارد. از یک طرف باید چند بار به بیمه دی مراجعه کنیم.

آن هم تازه اگر نسخه‌مان تایید شود. واقعا خسته‌کننده است و گاهی ترجیح می‌دهم بمیرم و درگیر بیمه دی و دارو نشوم. برای تهیه داروهای ریه‌ام چند ساعت است که به یکی از داروخانه‌های هلال احمر مراجعه کرده‌ام، اما هنوز موفق به گرفتن داروهایم نشده‌ام.»

 

 

عکسی که توسط جانباز عزیز از داروخانه ارسال شده است.

 

 

از جانباز دیگر جویای وضعیتش شدیم. او تمایلی به صحبت نداشت و گفت: «روزهای اول پک‌های بهداشتی نصفه و نیمه‌ای تحویل ما می‌شد که آن هم تعطیل شد. گفتند واکسن آنفلوآنزا برای والدین شهدا و برخی از جانبازان تزریق می‌شود که گویا هنوز به خانه ما نرسیده‌اند!»

یکی دیگر از مواردی که این روزها می‌تواند کمک‌حال جانبازان برای تهیه دارو باشد و چند مرتبه مطرح شده، الکترونیکی شدن نسخ و تهیه داروست. با نجفی معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید چند باری در این چند ماه تماس گرفتیم و پیام‌هایی هم برای او فرستادیم تا به سوالاتمان پاسخ دهد، اما وی حتی با دیدن پیام‌ها ترجیح داد پاسخگو نباشد. معاونی که گویا از رییس بنیاد شهید هم سرش شلوغ تر است!

در پایان باید این نکته از صحبت‌های جانبازان هم آورده شود که با آمدن سعید اوحدی امیدهایشان برای بهبود پیدا کردن اوضاع در بنیاد شهید قوت گرفته و در کنار گله‌هایشان از معاونین او به رییس جدید خدا قوت می‌گویند و درخواست می‌کنند اگر قرار است کاری انجام شود صدایشان را به خود او برسانیم نه برخی از همکارانش.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
درد بسیار است ...
0
0