۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۶۶۸۸۴۴
مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد:

نسخه علاج کشور مذاکره و سازش مجدد نیست

نسخه علاج کشور مذاکره و سازش مجدد نیست
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام آزموده گفت: جریان غرب‌گرا نسخه علاج را دوباره در مذاکره و سازش می‌بیند در حالی که با تجربه برجام این سخنان سازشکارانه دیگر خریداری ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، امروز در درس اخلاق مجازی حوزه علمیه استان، در بخشی از سخنان خود با اشاره به دل بستن برخی افراد در داخل کشور به دولت جدید آمریکا، اظهار کرد: این جریان این روزها نسخه علاج را دوباره در مذاکره و سازش جستجو می‌کنند و درصدد ترویج آن در جامعه هستند.

وی افزود: این در حالی است که اساساً شرایط داخلی و خارجی ایران در آن سال‌ها بسیار متفاوت‌تر از اکنون بود و نباید این دو شرایط را یکسان پنداشت.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: در آن زمان کشور هنوز تحت تأثیر شرایط فتنه‌گون سال 88 قرار داشت؛ زیرا جهالت و نادانی برخی سیاست‌مداران و رجال سیاسی کشور و بازی خوردن آنان از دشمن منجر به جفای بزرگ و بی‌نظیر به نظام اسلامی شده بود و دشمن دندان طمع تیز کرده بود و صدور چند قطعنامه پیاپی در طول این سال‌ها در محکومیت و تحریم ایران نیز شرایط اقتصادی را سخت‌تر کرده بود.

وی اضافه کرد: در آن زمان دولت دهم و رئیس‌جمهور وقت برخلاف مشی خود در دولت نهم با برخی اظهار نظرات و اقدامات، بهانه به دست استکبار جهانی و پیاده‌نظام داخلی داده و در موارد زیادی با کم‌تدبیری‌ها و رهاسازی کشور در سال آخر موجب شده بود تا کالاها و بازار ارز و طلا دچار تلاطمات زیادی شود؛ به‌گونه‌ای که دلار از هزار تومان به چهار هزار تومان رسید و قیمت سکه حدود یک‌میلیون به دو سه برابر بالغ شد و بازار کالا گرفتار گرانی و گران‌فروشی‌های مضاعف شد.

حجت‌الاسلام آزموده تصریح کرد: همچنین در خارج از کشور استکبار جهانی با مهندسی معکوس از بیداری اسلامی و غفلت انقلابیون جهان اسلام، گروه‌های تکفیری را ساخته و پرداخته و به جان جهان اسلام انداخته بود؛ به‌گونه‌ای که کشورهای مقاومت هر کدام به دلایلی به‌تدریج درگیر جنگ و ناامنی شده بودند ازجمله عراق و سوریه و لبنان که عمق راهبردی ایران بودند بیشترین درگیری و ابتلا را داشتند.

وی اظهار کرد: اما اکنون و پس از گذشت هشت سال شرایط متفاوتی بر ایران و جهان حاکم است، ازجمله اینکه ایران هشت سال تجربه برجام را چهار سال با اوبامای دموکرات و چهار سال با ترامپ جمهوری‌خواه پشت سر گذاشته است و همه دیدند که هم دستکش مخملین و هم پنجه فولادین، هدفی جز زخمی کردن غرور ملی و ضربه زدن به منافع ملی ایرانیان نداشته‌اند.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: برجام که روزی برای بسیاری از مردم و مسؤولان نقطه امید و نسخه علاج بود امروز حتی به اذعان طراحان اصلی آن در دولت، نتیجه‌ای در بر نداشته است.

وی تصریح کرد: شاید بتوان مهم‌ترین نتیجه برجام را به دست آمدن یک تجربه بزرگ ملی دانست که نگرش بسیاری از ایرانیان را نسبت به آمریکا و اروپا تصحیح کرد؛ به‌گونه‌ای که بدبینی ایرانیان به آمریکا به بیش از 80 درصد رسید و نسل سوم و چهارم یک دوره آمریکاشناسی را به عینه دیده و تجربه کردند درنتیجه اکنون این سخنان و زمزمه‌های سازشکارانه خریداری ندارد./9314/ت210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
لطفا غلط املایی در تیتر را اصلاح بفرمایید
0
0