۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۶۶۸۸۶۲
یادداشت؛

بسیج کلمه رمزی که گویای حقایقی ژرف و حیاتی است

بسیج کلمه رمزی که گویای حقایقی ژرف و حیاتی است
بسیج یک جریان فکری فرهنگ ساز و تمدن آفرین است که دارای ظرفیت فوق العاده خیره کننده بسیج کنندگی آحاد انسان‌های مومن و انقلابی را در منطقه و جهان اسلام دارد.

به گزارش سرویس حوزه و رحانیت خبرگزاری رسا، از بای بسیج بصیرت و بینایی درون  متجلی است که خود دریایی از معرفت است که سرچشمه آن معرفت الله که اعلی المعارف است و در پهنای آن دشمن شناسی و آگاهی و فهم سیاسی عمیقی است که  از فرد بسیجی دژ مستحکم و نفوذ ناپذیری ساخته است در برابر فتنه ها و توطئه های مرموز و پیچیده ، و لذا همیشه راست قامت است و پایدار.

هرچند اکسیر بصیرت بسان در گرانبهایی است که به بهایی اندک بدست نیاید ولی آنگاه که بدست آید مسیر حرکت را در پهنای زندگی هموار و هموار تر می سازد. چه آنکه مولای بصیرمان امام علی علیه السلام فرمودند: فقد البصر اهون من فقد البصیره . یعنی چشم سر نداشتن راحت تر است از محرومیت چشم و بینایی درون.

و از سین بسیج سخاوت و سعی و تلاشی بی وقفه و بی منت  بسیجیانش متجلی است که اگر همه عالم را به آنان دهند هرگز با شیرینی خدمت به خلق و یک لحظه توفیق دستگیری محرومان و مستضعفان عوض نمی کنند.

سخاوت بسیجی جلوه ای دیگر از ایثار و از خود گذشتگی است که جز در مکتب و مرام بسیجی نمونه و تجسمی عینی برای آن نمی یابید. براستی چرا هرگاه کارگزاران حکومتی با وجود در اختیار داشتن قدرت و بیت المال، در بحرانهای گوناگون کم می آورند بیاد این سرمایه و پشتوانه عظیم می افتند ؟ و البته چه راحت و سریع، فوق تصورشان نتیجه ای مطلوب می گیرند.

و از یای بسیج یاد خدا و یاری و نصرت الهی را میتوان فهمید که اساس کار بسیجی همین حقیقتی است که بزرگانی همچون امام راحل نسبت به آن غبطه می خوردند و همواره آرزوی هم نفسی و همجواری با بسیجیان مخلص را به رخ می کشیدند. یاد خدا را در تمامی مراحل و بلکه ظاهر و باطن عمل بسیجی به روشنی می توان یافت که خود جلوه ای دیگر از عمل مومنانه و مخلصانه است که فقط در مسیر بندگی و معامله با خدا تفسیر و معنی می گردد. و لذا به حکم  آیه کریمه : الا بذکر الله تطمئن القلوب، بسیجی عنصری است آرام و بدور از تشویش و تردید و مصون از هرگونه شبهه و اما و اگری کلافه کننده، نیرویی است همیشه آماده و پا در رکاب، نترس و خستگی ناپذیر، با صلابت و استوار

و اما در جیم بسیج؛ دربی از درب های بهشت را می بینید که تنها به روی خواص بندگان خدا باز گردیده است. جهاد و جدیت در راه خدا ، چنانکه اول بسیجی جهان اسلام امیر عدالت و ایمان امام علی علیه السلام در فراز های اول خطبه ۲۷ نهج البلاغه فرمودند: ان الجهاد باب من ابواب الجنه ، فتحه الله لخاصه اولیائه. جهاد در راه خدا که روح بخش زندگی بشر است نه اختصاص به میدان نبرد و رزم نظامی دارد که ۸ سال دفاع مقدس گویای نقش آفرینی بسیجیان این مرز و بوم بود ، بلکه به پهنای وجب به وجب سرزمین‌های اسلامی و بلکه هر جا که انسان مظلوم و تحت ظلمی باشد ، گستردگی دارد، بسیجی مرز ۵نمی شناسد.

اوج جهاد و جدیتش در مناطق محروم و میان مردمانی است که با هیچ زندگی می کنند، تفریح و پیک نیک بسیجی بواقع اردوهای جهادی است که نشانی از جهاد سازندگی روزهای آغازین پیروزی انقلاب دارد که چه خالصانه و بی منت جریان یافت و متاسفانه به خاطره تبدیل گردید. جهاد بسیجی را در بحرانها و زلزله ها و مناطق سیل زده و هم اکنون در عرصه مبارزه واقعی با کرونا بخوبی می توان نظاره کرد و همچون امام راحل به جهاد و تلاش و همت بلندشان افتخار کرد.

رمز گشایی از کلمه بسیج ، از این حیث اهمیت و بلکه در این اوضاع بلبشو و بی ریخت آخرالزمانی ضرورت دارد که بسیج نه یک سازمان خشک و بی روح نظامی است، بلکه بسیج یک جریان فکری فرهنگ ساز و تمدن آفرین است. نوعی تفکراست که ریشه در زلال وحی و بعثت و غدیر و عاشورا دارد و لذا جاودان و ماندگار است. بسیج که دارای ظرفیت فوق العاده خیره کننده بسیج کنندگی آحاد انسانهای مومن و انقلابی را در داخل و منطقه و جهان اسلام در برابر توطئه های سخت و ترم دشمنان بشریت دارد بواقع ریشه در منطقی قوی و پاک و الهی دارد که از آن مکتب و مدرسه ای ساخته است که آموزه های آن برای بشریت تشنه عدالت و‌طهارت و معنویت و امنیت ، قابل توجه و پر خریدار است.

سر جاودانگی بسیج و فرهنگ بسیجی، در منطق مطابق با فطرت و وجدان انسانی  آن است که با طبع زلال بشری سازگاری دارد. ولذا کافی است ندا و مرام و فریاد بسیجیان، این لشکر مخلص خدا، به گوش تمامی آحاد بشر روی زمین بویژه مستضعفان و محرومان و مظلومان و پا برهنگان از هر دین و آئین و مذهب و مسلکی برسد. والبته این وعده الهی است که بزودی خواهد رسید.انشالله . " و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین.

هفته بسیج بر همه بسیجیان مخلص جهان اسلام مبارکباد ./998/ج

حجت‌الاسلام ابوالقاسم علیزاده

ارسال نظرات