۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۶۶۸۸۷۰
هشدار نویسنده صهیونیست؛

اوضاع کنونی به نابودی و محو اسرائیل منجر می‌شود

اوضاع کنونی به نابودی و محو اسرائیل منجر می‌شود
هشدارهای تحلیلگران و نویسندگان صهیونیست نسبت به فروپاشی رژیم غاصب همچنان ادامه دارد؛ به تازگی یائیر بن‌حور نوشته با ادامه اوضاع کنونی، اسرائیل محو و کأن‌لم‌یکن می‌شود.
به گزارش خبرنگار سرویس بین‌الملل خبرگزاری رسا، یائیر بن حور، نویسنده و شاعر صهیونیست در مقاله‌ای نوشته: جامعه اسرائیل ضعیف، چنددسته، ترسو و فلج شده و از رژیمی قوی، باثبات، یکپارچه، متکی به خود، پیروز در جنگ و متحد، به جهنمی از نفرت، ذلت، تفرقه و سانسور تبدیل شده است، تا جایی که امروز در سخت‌ترین روزهایی که از اسرائیل به یاد دارم زندگی می‌کنیم، این تنها به خاطر ویروس کرونا نیست.

یائیر بن حور افزوده: بنیامین نتانیاهوی متهم و تیم او موفق شدند میان ما تفرقه ایجاد کنند، و اسرائیل را به لایه‌هایی از نفرت، خصومت و شرارت تبدیل کنند، و آن را از یک دموکراسی نوین به مملکتی فاسد رساندند که پادشاهی آن تقدیس می‌شود و به هرچه می‌رسد آن را فاسد می‌کند. هرکس جرأت پیدا کند و یک کلمه در انتقاد از دولت آشفته به زبان آورد فوراً به خیانت، و چپگرای متنفر از اسرائیل متهم می‌شود.

بن حور تصریح کرد: اسرائیلی‌ها دیگر از اعتراض، تظاهرات، گرایش سیاسی، راه‌های بن‌بست و تمسخر سیاسی می‌ترسند، در نتیجه ملتی ضعیف، ناامن و پوچ به شمار می‌رود.

وی تأکید کرد: در فضای امروز اسرائیل دیگر مجالی برای شنیده شدن، احترام دیدگاه مخالف و متفاوت و فهم طرف مقابل وجود ندارد؛ و به سبب نفرت هولناک، و طبقه مخرب که عامل جنگ داخلی خواهند بود، یک ابهام بزرگ فضای اسرائیل را فرا گرفته است. هرکس از نتانیاهو انتقاد کند، دشمن شناخته می‌شود. دروغ به شدت در مناقشات سیاسی ریشه دوانده است.

بن‌حور ادامه می‌دهد: چه اتفاقی برای اسرائیلی‌ها افتاده که ترسو شده‌اند، از چه می‌ترسند؟ چطور اجازه وقوع این وضعیت را دادند؟ چطور جلوی این روند مخرب و خطرناک را نگرفتند؟ چرا از اشتباهات گذشته درس نگرفتند؟ پرسش‌های بسیاری وجود دارد که هنوز پاسخی به آن‌ها داده نشده است.

این نویسنده اسرائیلی در ادامه افزود: اسرائیل باید به هم‌پیمان خود، امریکا بنگرد و از امریکایی‌ها یاد بگیرد؛ آن‌ها یک بار با انتخاب ترامپ اشتباهی فاحش مرتکب شدند و به شکلی بسیار واضح - با طرد وی - آن را جبران کردند؛ چرا که برای آمریکایی ها، نه رئیس‌جمهور، بلکه کشور اهمیت دارد.

جامعه اسرائیل در برابر یک دولت اسرائیلی ناامن، ضعیف، ترسو و بچه‌گانه قرار دارد که از قدرت سیاسی خود برای سرکوب جامعه و تضعیف و تفکیک آن استفاده می‌کند. چنین دولتی تقصیر همه ناکامی‌های خود را گردن تمام جهان می‌اندازد، و به اشتباه خود اذعان نمی‌کند و قطعاً پاسخگو هم نخواهد بود. تنها چیزی که از چنین دولتی انتظار می‌رود، کناره‌گیری و استعفا است؛ چرا که ادامه چنین روندی به وخامت اوضاع، اعتراضات و تظاهرات می‌انجامد.

یائیر بن حور در پایان خطاب به اسرائیلی‌ها گفته: نباید ناامید شوید، باید به مبارزه و جنگ در راه اسرائیل ادامه دهید، چرا که جای دیگری ندارید، اگر برای آینده آن نجنگید، اسرائیل نابود، محو و کأن لم یکن می‌شود.
ارسال نظرات