۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۶۶۸۸۹۴
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

موسسات خیریه، حلقه وصل خیّران و محرومان

موسسات خیریه، حلقه وصل خیّران و محرومان
اصفهان - آیت الله سلیمانی با اشاره به فراهم بودن زمینه اشتغال فراوان در کشور، گفت: ما امروز در کشور به جای بیکاری بهترکاری داریم و همه به دنبال کار‌های بهتر هستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای مؤسسه خیریه عاطفه ها، گفت: مؤسسات خیریه شناسایی اقوام افراد نیازمند را باید در دستور کار خود داشته باشند.

وی حلقه مفقوده امروز جامعه را عدم ارتباط بین نیازمندان فامیل و افراد متمول فامیل دانست و افزود: امروز مؤسسات خیریه می‌توانند نقش  اتصال و حلقه وصل بین افراد نیازمند و افراد متمول فامیل را داشته باشند.

آیت الله سلیمانی یکی از برکات کمک اقوام متمول به اقوام نیارمند را صله رحم و طول عمر با برکت دانست و اظهار داشت: بی توجهی به اصل و ریشه افراد نیازمند موضوع مغفول مانده امروز جامعه است.

وی ادامه داد: امروز مدرسه سازی و مسجد سازی امری مستحب است، اما رسیدگی به اقوام و ارحام امری واجب است و مؤسسات خیریه باید این امر واجب دینی را در جامعه ترویج کنند.

آیت الله سلیمانی با تأکید بر شناسایی افراد نان آورخانواده‌های نیازمند، گفت: مؤسسات خیریه با شناسایی افراد نان آور خانواده‌های نیازمند و فراهم آوردن زمینه اشتغال برای این افراد، آن‌ها را خودکفا کنند و از تحت پوشش کمک‌های خود خارج کنند.

وی با اشاره به اینکه هیچ مؤسسه‌ای مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) در توانمند سازی افراد نیازمند جامعه موفق نبوده است، افزود: کمیته امداد امام با اشتغالزایی برای نیازمندان تحت پوشش خود همه ساله با برگزاری جشن خودکفایی تعداد زیادی را توانمند و از تحت پوشش خود خارج می‌کند.

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه خمس و زکات دو نوع مالیات در دین اسلام است، گفت: امام صادق می‌فرماید، به اندازه‌ای می‌توان زکات داد که نیازمندی را بی نیاز کرد، اما خمس به اندازه‌ای نیست که بتواند نیازمندی را بی نیاز کند.

وی ادامه داد: فعالیت مؤسسات خیریه در کشور شبیه به پرداخت خمس است و به اندازه تامین نیاز روزانه نیازمندان است و نمی‌تواند افراد نیازمند را خود اتکا و خودکفا کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به فراهم بودن زمینه اشتغال فراوان در کشور، گفت: ما امروز در کشور چیزی به نام بیکاری نداریم و به جای بیکاری بهترکاری داریم و همه به دنبال کار‌های بهترهستند./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات