۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۶۶۸۹۰۷
معرفی کتاب؛

آقا شیخ مرتضی زاهد

آقا شیخ مرتضی زاهد
انتشارات جمکران وابسته به مسجد مقدس جمکران کتاب «شیخ مرتضی زاهد» نوشته محمدحسن سیف‌اللهی را روانه بازار نشر کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، خبرگزاری رسا موسسه انتشارات جمکران وابسته به مسجد مقدس جمکران کتاب «شیخ مرتضی زاهد» نوشته محمدحسن سیف‌اللهی را روانه بازار نشر کرد.

در دنیایی که مردمان آن شیفت مال و ثروت و مکنت و مقام و شهرت هستند کسانی وجود دارند که هم و غم خود را صرف خودسازی و تهذیب نفس می‌کنند و به‌مراتب بالای انسانی می‌رسند از جمله این افراد می‌توان به شخصیت «آقا شیخ مرتضی زاهد» اشاره کرد. و او بعد از چند سالی که به خواندن دروس حوزوی مشغول بود آن را رها کرده و به خودسازی پرداخت. او مسئولیت خود را ارشاد بندگان خدا می‌دانست و در انجام این وظیفه تمام توان خود را به کار می‌گرفت. ایشان تنها عامل رسیدن به کمالات معنوی را پس از استمداد حضرت حق و توسل به اولیای الهی، انجام واجبات، ترک محرمات، طبق فتوای مراجع تقلید می‌دانست. گاه با یک منبر و با یک روضه و یا یک جمله جوانانی را منقلب کرده و مسیر زندگی‌شان را تغییر می‌داد شخصیت این عالم وارسته در غالب سی گام موردبررسی و معرفی قرارگرفته است عکس‌هایی نیز از ایشان ضمیمه مطالب شده است.

ساختار کتاب

این کتاب در قالب نقل خاطرات و روایات که در دو فصل و سی گام می‌باشد.

مقدمه کتاب با نوشتاری از حضرت آیت الله استادی شروع می شود.

مؤلف در فصل اول و در گام آغازین کتاب، در غالب یک داستان آشنایت اجمالی از شیخ مرتضی زاهد را به خواننده می‌دهد.

نویسنده در فصل دوم خواننده را گام‌به‌گام با شخصیت این عالم و عارف بزرگوار آشنا می‌کند و در سی گام خاطراتی از ایشان بیان می‌کند.

ویژگی های اثر

کتاب با قلمی روان و ساده زندگی روزمره مردی از مردان خدا را بیان می کند و برای کسانی که دوست دارند در این مسیر راه بپیمایند و جای پای این بزرگان بگذارند هست سرمشق و راهگشاست.

خیلی ها دوست دارند بدانند که در زندگی روزمرگی این مردان خدا چه می گذرد و چگونه زندگی می کردند که به این درجه از تقرب الهی رسیدند.

این اثر بصورت داستانی و بیان خاطراتی از شاگردان و نزدیکان عارف بالله آقاشیخ مرتضی زاهد می باشد که خواننده را از نزدیک با زندگی این شخصیت الهی آشنا می کند.

برشی از کتاب

در صفحه 57 کتاب درباره برخی از شاگردان آقاشیخ مرتضی زاهد و احوالات ایشان چنین می خوانیم:

از جمله [شاگردان ایشان مرحوم حاج شیخ هادی - معروف به حاج مقدس است] که بسیار متقی بود و در راه خدا سخت‌کوش؛ گویی کمترین هوا و هوس در وجود مبارکش به کار نرفته؛ دارای نگاهی جذاب و صلابتی کم‌نظیر بود؛ وقتی در منبر وعظ و خطابه داشت تا عمق جانِ مستمع اثر می‌گذاشت؛ نهایتِ احتیاط را در کلمات و حرکاتش به کار می‌برد؛ از جمله هیچ‌گاه به‌صورت پسری که موی صورتش نروییده بود نگاه نکرد - مرحوم حاج مقدس را دست‌پرورده مرحوم آقا شیخ مرتضی می‌دانستیم -... مرحوم حاج مقدس از همه دار و ندارش برای خدا می‌گذشت. در مجلسی که دعوت داشت اگر می‌دید بانی تقوای لازم را ندارد از گرفتن هرگونه وجهی خودداری می‌کرد... هر کجا کوچک‌ترین پوچ‌گرایی و متابعت از هوا و هوس را حس می‌کرد مجلس را ترک می‌کرد.

از دیگر شاگردهای آقا شیخ مرتضی زاهد مرحوم حاج‌آقا فخر، فرزند آقا شهابِ واعظ که معلّمی خستگی‌ناپذیر و استاد اخلاقی کم‌نظیر بود؛ مجاهدی بود عاقل و مؤمنی متهجد، مهربان، نرم‌دل، شجاع، دلسوز و غیور در دین که بسیاری از طلاب جوان را به تهذیبِ نفس واداشته... حلال‌خوری و پاک نوشی او مشهور است. با اینکه از مرحوم حاج‌آقا فخر کرامات و عجایب فراوانی مشاهده می‌شد، خود مجذوبِ مرحوم آقا شیخ مرتضی بود و همواره از کرامات و خصال حمیده و مقام شامخ آن مرحوم یاد می‌کرد.

موسسه انتشارات جمکران وابسته به مسجد مقدس جمکران کتاب «شیخ مرتضی زاهد» نوشته محمدحسین سیف‌اللهی، را در 228 صفحه با شمارگان 1000 نسخه به قیمت 28000 تومان روانه بازار نشر کرده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای جهت تهیه این کتاب به آدرس قم – خ معلم – پاساژ ناشران و یا بلوار پیامبر اعظم، مسجد مقدس جمکران، انتشارات کتاب جمکران مراجعه و یا با شماره ۳۷۸۴۲۱۳۱-۰۲۵ تماس حاصل نمایند./826/

ت/آقا شیخ مرتضی زاهد

ارسال نظرات