۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۶۸۹۷۶
حجت الاسلام والمسلمین نبوی:

فعالیت جهادی طلاب تبلور عینی فرهنگ ایثار و بسیج در حوزه است

فعالیت جهادی طلاب تبلور عینی فرهنگ ایثار و بسیج در حوزه است
حجت الاسلام والمسلمین نبوی حضور روحانیت در عرصه های امداد رسانی و خدمات اجتماعی همچون سیل، زلزله و کرونا را تبلور فرهنگ بسیجی در بین طلاب دانست.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی، رییس مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با گرامیداشت هفته بسیج، گفت: بسیج یک فرهنگ است و تلقی همگان از بسیجی کسی است که بی توقع سخت ترین کارها را برای حفظ نظام انجام می دهد و در 8 سال دفاع مقدس شاهد بودیم که این عزیزان جنگیدند و از جان خود و بسیاری از مواهب دنیوی گذشتند تا از انقلاب دفاع کنند و همین فرهنگ امروز در کشورهای محور مقاومت، عراق، سوریه، یمن، افغانستان و.. فعال شده است.

وی اظهار داشت: بخش مهمی از این فرهنگ همان روحیه ای است که به دنبال رفع نیازهای انقلاب اسلامی است، گاهی غنی سازی ارانیوم را انجام می دهد، گاهی در قالبی همچون مؤسسه رویان خودنمایی می کند و گاهی در دستان شهید تهرانی مقدم متبلور می شود تا پیشرفت موشکی فوق العاده کشور را رقم بزند و با کمترین توقع کاری کردند که دنیا حیرت زده شد.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی بیان داشت: همین روحیه بسیجی را در حوزه علمیه در سطح بالایی شاهد هستیم، طلابی که خود به لحاظ مادی از پائین ترین اقشار جامعه هستند با این حال در سیل و زلزله و یا در شرایط کرونایی با حضور در بیمارستان ها نسبت به کمک به محرومین اهتمام کامل دارند و کارهای سختی را به عهده می گیرند تا از آلام مردم درگیر در این مشکلات کاسته شود.

وی گفت: این روحیه بسیجی را در کارهای علمی و تحقیقی نیز شاهدیم و یک طلبه بسیجی حاضر نخواهد شد عمر خود را در انجام تحقیقات سطحی هدر دهد و سعی می کند با تحقیقات عمیق و اساسی به شبهات روز موجود در فضای مجازی و حقیقی که جوانان را آلوده می کند، پاسخ دهد و در جنگ فرهنگی و در سنگر اول مقاومت می کند تا دشمن را از پا در آورد.

رییس مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه اظهار داشت: زمینه جهادی بودن و انقلابی بودن همواره در نیروهای مؤمن وجود دارد اما کاری که باید صورت گیرد این است که اطلاعات درست به این افراد داده شود تا بدانند در حال حاضر در کجا ما خلأ فرهنگی داریم و کجا نیاز به کار دارد تا این افراد وارد عرصه شوند بنابراین لازم است اطلاع رسانی درستی از نیازهای فرهنگی کشور صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: یکی از راه های ترویج روحیه بسیجی و جهادی در بین طلاب استفاده از ظرفیت اساتید حوزه است، چرا که اساتید نقش محوری در تربیت طلاب داشته و در انتقال اطلاعات درست از میدان جنگ فرهنگی به طلاب نقش کلیدی دارند و در فضای بسیج اساتید شاهد حضور اساتید مؤمن و انقلابی هستیم./1399/ت302/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سید عارف نوریان
Iran, Islamic Republic of
۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۱
فعالیت جهادی طلاب عزیز در بیمارستان ها و بیرون از بیمارستان جهت بیماران کرونایی نمونه از دلاوری های جوانان رویشی این نهضت عظیم مردمی در عرصه های شجاعت و عزم و ایثار است.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
بسیج و بسیجی، خار چشم و استخوان در گلوی تمامی دشمنان خارجی، داخلی و عمّال آنها می‌باشد، از این رو از اهداف اصلی حملات و تهاجمات ضد تبلیغی دشمنان آشکار و پنهان قرار دارد.
0
0