۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۶۶۹۱۴۳
میراث مادری(۸)؛

چادر و حجاب نشانه انقلابی گری است

چادر و حجاب نشانه انقلابی گری است
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای هماهنگی مسائل حوزه‌های علمیه گفت: باید حجاب را به گونه‌ای تعریف کنیم که علاوه بر تداعی مفهوم حیا، مفاهیم جذاب دیگری را نیز شامل شود.

دکتر محمد فتحعلی خانی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای هماهنگی مسائل حوزه‌های علمیه در شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره اینکه حجاب یک نماد است و از آن برداشت‌های مختلفی می‌شود گفت: ما باید روی نمادهای حجاب و چیزهایی که از این واجب الهی برداشت می‌شود دقت کنیم؛ وقتی ما حجاب را تک ساحتی دیدیم و صرفا برای تکمیل عفاف به او نگاه کردیم، صدمه می‌خوریم.

وی در همین راستا اظهار داشت: ما باید حجاب را به گونه‌ای تعریف کنیم که علاوه بر تداعی مفهوم حیا، مفاهیم جذاب دیگری را نیز شامل شود؛ حجاب و به خصوص چادر نماد انقلابی‌گری است و خود این انقلابی‌گری مفاهیم بسیار جذابی را در دل خود دارد که می‌تواند منجر به محجبه شدن دختران شود.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ضمن یادآوری مفاهیمی که از حجاب در اول انقلاب برداشت می‌شد، خاطرنشان کرد: سال ۵۷ حجاب در ذهن مردم علاوه بر حفظ حیا معانی دیگری را نیز تداعی می‌کرد؛ عدالت‌خواهی، آزادی، ایثار و... از جمله مفاهیم جذاب حجاب در آن زمان بود.

وی افزود: حجاب و چادر در زمان شاهنشاهی به نمادی تبدیل شده بود که مخالفین رژیم و موافقان انقلاب از آن استفاده می‌کردند؛ از همین رو و به خاطر شوری که انقلاب در بین مردم داشت، دختران و زنان از روی علاقه چادر به سر می‌کردند تا در زمره انقلابی‌ها شناخته شوند.

فتحعلی خانی با بیان اینکه تصمیماتی که در حوزه اتخاذ می‌شود ربطی به این کمیسیون ندارد تصریح کرد: ما صرفا یک رابط بین حوزه و شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم؛ البته ما مسئله بی‌حجابی را بررسی کرده‌ایم ولی خب هرزمان از ما نظر بخواهند باید ارائه دهیم.

وی در پایان به فعالیت‌هایگروه‌های تبلیغی ترویجی اشاره و اذعان کرد: اکنون گروه‌های خوبی که از طلاب هم هستند در سطح شهر وارد عمل شدنده‌اند و هم و غم خود را ترویج حجاب قرار داده‌اند؛ این کارها خوب است ولی نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
نرود میخ آهنین در سنگ....
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳
باید ها زیاد است و کار هیچ... باید از بی‌عملی خارج شویم
2
0