۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۶۶۹۲۷۳
از سوی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی؛

مراسم ترحیم حجت الاسلام والمسلمین راستگو در قم برگزار شد

مراسم ترحیم حجت الاسلام والمسلمین راستگو در قم برگزار شد
مراسم ترحیم حجت الاسلام والمسلمین راستگو به صورت مجازی از سوی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مراسم ترحیم حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن راستگو عصر امروز به صورت مجازی از سوی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

خستگی ناپذیری در چهره مرحوم آقای راستگو به وضوح مشاهده می شد

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام روستا آزاد در این مراسم با اشاره به اینکه امروز نوآوری، توجه به سبک های جدید و توجه به تغییرات و تحولات در اندیشه مخاطبان امری ضروری است، بیان کرد: دوستانی که این مسیر را از ایشان یاد گرفته، آن را ادامه داده اند و به کمال رسانده اند، بدانند که کار ایشان از لحاظ نوآوری بسیار مهم است؛ کسانی که شاگرد ایشان هستند باید تلاش کنند تا محور ارتباط وسیع با شاگردان به تربیت یک نسل منجر شود.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امروز جا دارد تا جلساتی برگزار شود تا نوآوری و سبک تبلیغی مرحوم حاج آقای راستگو مورد بررسی قرار گیرد؛ طبق نظر کارشناسان، سبک تبلیغی و تدریسی مرحوم آقای راستگو قابلیت تبدیل شدن به یک دانش را دارد و اگر بشود آن را به صورت کامل تبیین کنیم به یک دانش تبدیل شده و به عنوان یک سبک شناخته خواهد شد؛ اگر چه باید گفت که امروز در حوزه علمیه خواهران و برادران رشته تربیت دینی کودک و نوجوان در چند جای کشور مجوز داده شده که شاکله اصلی اش از همین درس های آقای راستگو برگرفته شده است.

وی در پایان با بیان اینکه مرحوم آقای راستگو یکی از محصولات حضرت کریمه اهل بیت(ع) هستند که با توسل به ایشان به این توانمندی ها رسیدند، اظهار داشت: مرحوم حاج آقای راستگو تا پایان عمر خود همان روحیه ای که در دهه شصت داشتند را حفظ کرده بودند و ما به صورت بارز ویژگی نستوه و خستگی ناپذیر بودن را در چهره ایشان مشاهده می کردیم.

مرحوم آقای راستگو بهترین مخاطب را در زمینه تبلیغ و ترویج دین انتخاب کرد

همچنین حجت الاسلام شهامت در این جلسه با بیان اینکه بهترین اسلحه در مقابل دشمنانی که به فکر و اعتقاد و خلق نسل ما حمله ور هستند، کار نرم افزاری و دینی است، به ویژگی های ممتاز مرحوم حجت الاسلام والمسلمین راستگو اشاره و ابراز کرد: یکی از آن ویژگی ها این است که ایشان بهترین رسالت را انتخاب کرد و از سن 10 سالگی تا آن زمانی که در حال سجده جان به جان آفرین تسلیم کرد در پی ترویج علم الهی بوده و پای علم دین خدا ایستاده بود.

وی با اشاره به اینکه مرحوم آقای راستگو بهترین مخاطب را در زمینه تبلیغ و ترویج دین خداوند انتخاب کرد، گفت: ایشان گل سرسبد مخاطبان را انتخاب کرد و نسل نوپا و جوان را برگزید و سعی کرد بر اساس روایت شریف «العلم فی الصغر کالنقش علی الحجر» به تبلیغ بپردازد.

حجت الاسلام شهامت نقش معلمان رده های سنی پایین در تربیت دینی فرزندان را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه متأسفانه این معلمان علیرغم اهمیت شغلشان مورد کم مهری قرار می گیرند، تأکید کرد: پیامبر اکرم(ص) در روایتی فرمودند حب نبی(ص) و اهل بیت(ع) و تلاوت قرآن را از کودکی به فرزندان خود بیاموزید، مرحوم آقای راستگو هنرمندانه به میدان آمد و به عنوان یک پدر و معلم دلسوز فعالیت می کرد؛ مخاطبان نیز او را به عنوان یک معلم، مربی، عمو و پدر قبول داشتند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مرحوم آقای راستگو معارف دین را به کودکان و نوجوانان با خوشرویی و بهترین وجه ممکن ارائه می کرد، تأکید کرد که مبلغان باید برای تبلیغ دین خداوند با روی گشاده اقدام کنند./841/پ203/ب1

ارسال نظرات