۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۶۶۹۲۷۴
حجت الاسلام روستا آزاد:

خستگی ناپذیری به وضوح در چهره مرحوم راستگو مشاهده می شد

خستگی ناپذیری به وضوح در چهره مرحوم راستگو مشاهده می شد
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تأکید کرد که امروز نوآوری، توجه به سبک های جدید و توجه به تغییرات و تحولات در اندیشه مخاطبان امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعید روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عصر امروز در مراسم ترحیم حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن راستگو که به صورت مجازی برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز رحلت شهادت گونه حضرت فاطمه معصومه(س) و با تسلیت درگذشت آن مبلغ برجسته گفت: امروز نقش مرحوم حاج آقای راستگو در زمینه شأن استاد و شاگردی و شأن مؤسس بودنشان نسبت به مسأله تبلیغ کودک و نوجوان از سوی رسانه ها و رسانه ملی مغفول واقع شده است.

وی ادامه داد: رسانه ملی نوعاً از مقام مجری بودن مرحوم حاج آقای راستگو در صدا و سیما تجلیل می کند و توجهی به شأن استاد و شاگردی و شأن مؤسس بودنشان نسبت به بحث های تبلیغی و ارتباط با قشر بسیار مهم کودک و نوجوان ندارد.

حجت الاسلام روستا آزاد با بیان اینکه مرحوم حجت الاسلام والمسلمین راستگو همواره درصدد تربیت شاگرد بود و ارتباطش با شاگردان تنها در کلاس ها محدود نمی شد، ابراز کرد: برای بنده بسیار جذاب و جالب بود که بعد از گذشت این همه سال که شاگردانشان هم اکنون هم که در کسوت مبلغ قرار دارند، همچنان خود را شاگرد آقای راستگو می دانند و این سنت ستودنی در ارتباطات مرحوم حاج آقای راستگو باقی بود.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تأکید کرد: ایشان توانستند نسلی را به عنوان مبلغ، مربی و مدرس کودک و نوجوان تربیت کنند و در این زمینه بسیار موفق بودند.

وی افزود: یک بعد دیگر از شخصیت مرحوم حاج آقای راستگو پایه گذار بودن ایشان نسبت به بحث های تبلیغی و ارتباط با قشر بسیار مهم کودک و نوجوان است که باید دانست ایشان در این عرصه صاحب سبک بودند؛ مرحوم آقای راستگو کاری را پایه گذاری کردند که سابقه ای نداشت و این باید مورد توجه قرار بگیرد؛ ایشان می توانست با استفاده از شیوه های نوینی همچون بازی با کلمات، مفاهیم دینی را به ذهن بچه ها نزدیک کند و کسی هم نتوانست از کار ایشان ایرادی بگیرد.

حجت الاسلام روستا آزاد با اشاره به اینکه امروز نوآوری، توجه به سبک های جدید و توجه به تغییرات و تحولات در اندیشه مخاطبان امری ضروری است، بیان کرد: دوستانی که این مسیر را از ایشان یاد گرفته، آن را ادامه داده اند و به کمال رسانده اند، بدانند که کار ایشان از لحاظ نوآوری بسیار مهم است؛ کسانی که شاگرد ایشان هستند باید تلاش کنند تا محور ارتباط وسیع با شاگردان به تربیت یک نسل منجر شود.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امروز جا دارد جلساتی برگزار شود تا نوآوری و سبک تبلیغی مرحوم حاج آقای راستگو مورد بررسی قرار گیرد؛ طبق نظر کارشناسان، سبک تبلیغی و تدریسی مرحوم آقای راستگو قابلیت تبدیل شدن به یک دانش را دارد و اگر بشود آن را به صورت کامل تبیین کنیم به یک دانش تبدیل شده و به عنوان یک سبک شناخته خواهد شد؛ اگر چه باید گفت که امروز در حوزه علمیه خواهران و برادران رشته تربیت دینی کودک و نوجوان در چند جای کشور مجوز داده شده که شاکله اصلی اش از همین درس های آقای راستگو برگرفته شده است.

وی در پایان با بیان اینکه مرحوم آقای راستگو یکی از محصولات حضرت معصومه کریمه اهل بیت(ع) هستند که با توسل به ایشان به این توانمندی ها رسیدند، اظهار داشت: مرحوم حاج آقای راستگو تا پایان عمر خود همان روحیه ای که در دهه شصت داشتند را حفظ کرده بودند و ما به صورت بارز ویژگی نستوه و خستگی ناپذیر بودن را در چهره ایشان مشاهده می کردیم./841/پ202/ب1

ارسال نظرات