۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۶۶۹۲۷۷
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

مسؤولان به جای دل بستن به غرب، همت و شجاعت را در خود تقویت کنند

مسؤولان به جای دل بستن به غرب، همت و شجاعت را در خود تقویت کنند
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با بیان این که راه حل مشکلات کشور مذاکره با غرب نیست، گفت: مسؤولان به جای دل بستن به مذاکره، همت و شجاعت را در خود تقویت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با اشاره سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، گفت: همان طور که ایشان فرمودند مشکل اقتصاد کشور نداشتن راهکار یا نداشتن راهکار نیست، بلکه آنچه که نیاز داریم یک همت، شجاعت و اهتمام جدی و پیگیری است.

وی با بیان این که متأسفانه در برخی مواقع همت، شجاعت و پیگیری لازم در برخی مسؤولان دیده نمی شود، افزود: به طور حتم اگر سه اصل در یک مسؤولی تقویت شود به طور حتم می توانیم از مشکلات عبور کنیم.

امام جمعه نوشهر با تأکید بر این که مسؤولان برای رفع مشکلات همت و شجاعت را در خود تقویت کنند، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی ها در این کشور به جای تقویت این گونه اصول، همه مشکلات را به تحریم ها نسبت می دهند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که مشکلاتی که امروز کشورمان در حوزه اقتصادی با آن مواجه است بخش مهمی به دلیل بی تدبیری مسؤولان است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سال های اخیر بارها در سخنرانی های عمومی خود مسؤولان را به تقویت تولید داخل فراخواندند، اما متأسفانه گویا گوش شنوایی در مسؤولان برای تحقق این مطالبات وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با اشاره به این که متأسفانه مسؤولان از ظرفیت های داخلی در طول این سال غافل بودند و همه دغدغه آنها تنها مذاکره و تعامل با اروپا و آمریکا بود، بیان داشت: شرایطی که امروز در آن قرار داریم نتیجه و محصول مذاکره و تعامل با غرب است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه برخی ها علیرغم بدعهدی و جنایت های طرف غربی باز هم زمزمه مذاکره دارند، تصریح کرد: مذاکره مجدد با چنین کشورهای فریبکار و دروغ گویی اشتباه محض است که نباید دیگر تکرار شود.

امام جمعه نوشهر با اشاره به این که همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند یک بار مسیر رفع تحریم ها را دنبال کردیم که نتیجه ای حاصل نشد، خاطرنشان کرد: مسؤولان به جای دل بستن به طرف غربی از توان و ظرفیت داخلی در جهت رفع مشکلات استتفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با بیان این که نباید به کسانی امید داشته باشیم که با ما دشمن هستند، تصریح کرد: همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند باید بنا را بر این بگذاریم که از خارج گشایشی انجام نخواهد شد، بلکه باید همه توان و ظرفیت مسؤولان ما در جهت بهره گیری از ظرفیت بومی استفاده شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که اروپایی ها به بهانه مذاکره در تلاش هستند در سایر ارکان قدرت کشورمان دخالت کنند، خاطرنشان کرد: همان طور بارها مقام معظم رهبری نیز فرمودند مسائل منطقه ای و همچنین توان موشکی ایران اسلامی هیچ ربطی به دیگران ندارد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که مسؤولان به جای دل بستن به مذاکره و رفع تحریم ها از ظرفیت های داخلی در هت خنثی سازی تحریم ها و غلبه بر آن استفاده کنند، تصریح کرد: مذاکره با طرف های غربی نتیجه ای برای کشورمان در پی نخواهد داشت، بلکه طرف های غربی را گستاخ تر خواهد کرد./950/ت310/ب1

ارسال نظرات