۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۶۶۹۲۸۴
آیت الله شاهچراغی:

مسؤولان با وحدت و یکپارچگی در جهت رفع مشکلات مردم گام بردارند

مسؤولان با وحدت و یکپارچگی در جهت رفع مشکلات مردم گام بردارند
نماینده ولی فقیه در سمنان با تأکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی برای مقابله با کرونا، گفت: مسؤولان با وحدت و یکپارچگی در جهت رفع مشکلات کشور گام بردارند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در سمنان در سخنان آدینه ای خود که از ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» پخش شد، ضمن گرامیداشت هفته بسیج، بر ضرورت رعایت تقوا و توجه به نعمات الهی تأکید کرد و گفت: ما باید نسبت به نعمات الهی قدردانی داشته باشیم و باور کنیم همه آنچه که در اختیار داریم از نعمات الهی محسوب می شود.

وی با اشاره به لزوم نعمت شناسی و شکرگزاری نسبت به نعمات از دیدگاه آیات و روایات اظهار داشت: ما در مرحله اول باید نعمت های الهی را بشناسیم و در مرحله دوم شکر آنها را به جا بیاوریم و بدانیم شکرگزاری اینگونه است که از هر نعمت در چارچوب احکام الهی استفاده کنیم؛ به عنوان مثال از نعمت زبان نباید در جهت آزار و اذیت دیگران استفاده کنیم.

آیت الله شاهچراغی کتمان نعمت را امری مذموم و بسیار قبیح دانست و خاطرنشان کرد: گاهی برخی افراد نعماتی که دارند را پنهان می کنند و از آن بدتر مورد کتمان قرار می دهند؛ این بسیار بد است، زیرا باید نعمات الهی را که به ما عطا شده برای دیگران بازگو کنیم و همواره شکرگزار باشیم.

نماینده ولی فقیه در سمنان در ادامه به شرایط کرونایی کشور اشاره کرد و با تأکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی برای مقابله با این ویروس منحوس ابراز کرد: امروز همه ما باید ماسک بزنیم و تابع مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا باشیم؛ امروز بحمدالله مردم ما همکاری بسیار خوبی را با ستاد ملی مبارزه با کرونا دارند و این بسیار خوب است.

وی با بیان اینکه ادعیه، توسل و مناجات های خالصانه نیز از ابزارهایی است که می تواند در جهت مقابله با کرونا مؤثر باشد، خاطرنشان کرد: امروز کشور با مشکلات بسیار مواجه است، اما باید دانست که مهم ترین آنها کرونا است؛ امروز باید با وحدت و هماهنگی و یکپارچگی در جهت رفع مشکلات کشور اعم از کرونا، اقتصاد و معیشت گام برداریم./841/

ارسال نظرات