۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۶۶۹۲۹۲
تحلیلگران پاکستانی تأکید کردند؛

عادی سازی روابط با تل آویو؛ ضربه بزرگی به آرمان فلسطین

عادی سازی روابط با تل آویو؛ ضربه بزرگی به آرمان فلسطین
با وجود انکار عربستان، زمزمه‌های سفر همزمان نخست وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر خارجه آمریکا به عربستان، تحلیلگران پاکستانی به این موضوع واکنش نشان دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، با وجود انکار عربستان، زمزمه‌های سفر همزمان نخست وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر امور خارجه آمریکا به خاک عربستان، تحلیلگران و اندیشمندان پاکستانی به این موضوع واکنش نشان دادند.

کارشناسان امور سیاسی پاکستان هدف از سفر نتانیاهو به عربستان در آخرین ماه‌های حضور دونالد ترامپ در کاخ سفید و پس از عادی‌سازی روابط کشور‌های عربی، چون امارات، بحرین و سودان با اسراییل را پیگیری عادی سازی رابطه با عربستان عنوان کردند.

حجت الاسلام محمد امین شهیدی رییس تحریک امت واحده پاکستان نیز در سخنانی به دیدار محرمانه نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ولیعهد عربستان واکنش نشان داد و گفت: مسیر عربستان سعودی به سوی اسراییلی‌ها هموار شده است.

این روحانی برجسته پاکستان با بیان اینکه اعلام حمایت عربستان از رژیم صهیونیستی در برابر فلسطینی‌ها بخشی از یک توطئه بزرگ از پیش طراحی شده است، افزود: عادی سازی رابطه بین عربستان و رژیم صهیونیستی از مدت‌ها پیش شروع شده است و اجازه حضور هواپیما‌های مسافربری اسراییل در حریم هوایی عربستان و اجازه دادن این کشور به برخی از شهروندانش برای سفر به رژیم صهیونسیتی نشاندهنده چنین اراده شیطانی حکمران‌های سعودی است.

«کامران خان» تحلیلگر و مجری سرشناس پاکستانی در صفحه توییتر خود سفر همزمان پومپئو و نتانیاهو را به خاک سعودی به منزله اعلام خبر به رسمیت شناختن اسراییل توسط عربستان طی روز‌های آینده توصیف کرد.

این تحلیلگر پاکستانی ادعای عربستان مبنی بر رهبری امت مسلمان را مورد تمسخر قرار داد و نوشت: به نظر می‌رسد خادمین اماکن مقدس مسلمانان، خواهان تجدیدنظر کشور‌های اسلامی از جمله پاکستان در مواضع ضد اسراییلی هستند!

سید اسد عباس تحلیلگر پاکستانی نیز با انتشار مقاله‌ای با عنوان "روابط اسراییل- عربستان" نوشت: بعد از امارات و بحرین گرایش دیگر کشور‌های عربی به سمت یهودیان نیازی به علنی شدن ندارد، بلکه تحولات ژئوسیاسی خاورمیانه و نیز تحولات داخلی کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد.

اسد عباس در ادامه مقاله عادی‌سازی روابط با اسراییل توسط عربستان را اوج فاجعه برای جهان اسلام و ضربه بزرگی به آرمان فلسطین خواند و اعلام کرد: در صورت وقوع این خیانت بزرگ، تشکیل جبهه مشترک و مقاوم کشور‌های مسلمانان به دور از خائنین عرب، برای حل مسایل امت مسلمان و مقابله با اهداف استعمار جهانی اجتناب ناپذیر خواهد بود.

سازمان دانشجویان امامیه پاکستان نیز باوجود رد هرگونه احتمال برقراری روابط اسلام آباد با رژیم صهیونیستی توسط وزارت امور خارجه و دیگر مقامات پاکستانی، نسبت به افزایش فشار‌های بین المللی علیه پاکستان ابراز نگرانی کرد.

این بیانیه هر اقدامی برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی را خیانت به آرمان‌های فلسطین تلقی و اعلام کرد: مسلمانان پاکستانی فردا (جمعه) را روز "اسراییل نامشروع" نام گذاری کرده و با برگزاری تظاهرات انزجار خود را از این رژیم اشغالگر نشان خواهند داد./۹۸۸/

منبع: ایرنا

ارسال نظرات