۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۸
کد خبر: ۶۶۹۳۱۴
آیت الله خاتمی در گفت‌وگو با رسا با محکوم کردن ترور دانشمند هسته ای ایران:

هرگونه مذاکره با آمریکا خلاف مصالح ملت است/ لزوم برخورد قاطع با عاملان ترور

هرگونه مذاکره با آمریکا خلاف مصالح ملت است/ لزوم برخورد قاطع با عاملان ترور
عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به اینکه ترورهای بزدلانه نشانگر ضعف دشمنان است، بر لزوم برخورد قاطعانه با آمران و عاملان جنایت ترور شهید فخری زاده تأکید کرد.

آیت الله سید احمد خاتمی عضو فقهای شورای نگهبان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در واکنش به ترور بزدلانه و کور شهید فخری زاده دانشمند هسته ای کشورمان گفت: در این که شهادت شهید محسن فخری زاده کار رژیم صهیونیستی، آمریکا و اذناب شان است، جای هیچ گونه تردیدی نیست؛ جنس این شهادت همانند جنس شهادت های آغاز انقلاب است و شهادت برای شهید فخری زاده مایه سعادت محسوب می شود.

وی با اشاره به روایتی از امام حسن(ع) مبنی بر اینکه «لقد حَدَّثَني حَبِيبي جَدّي رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله أنّ الأمرَ يَملِكُهُ اثنا عَشَرَ إماما مِن أهلِ بيتِهِ و صَفوَتِهِ، ما مِنّا إلاّ مَقتولٌ أو مَسمومٌ» اظهار داشت: شهید فخری زاده به کاروانی پیوست که فرماندهی آن با امامان بزرگ ماست؛ فرماندهی این کاروان با سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) است.

آیت الله خاتمی در ادامه بر لزوم برخورد قاطعانه با آمران و عاملان حادثه ترور شهید فخری زاده تأکید و تصریح کرد: مطمئن هستم مسؤولان محترم نظام به ویژه مسؤولان محترم امنیتی کشور با جدیت هر چه تمام تر هم عاملان و هم آمران این قضیه را یافته و به یاری خداوند به اشد مجازات خواهند رساند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ترورهای بزدلانه نشانگر ضعف دشمنان است، تصریح کرد: به فضل خدا دشمنان ملت ایران در وضعیت بسیار ضعیفی قرار دارند، زیرا هم ایدئولوژی و مبانی اعتقادی آنها که لیبرال دموکراسی غرب است شکست خورده و هم عملکرد رسوای آنها این تز را به طور کلی بی اعتبار کرده است.

وی آمریکای جنایتکار را کشوری تروریست و تروریست پرور خواند و عنوان کرد: شعار ضد تروریستی آمریکا و اذنابش گوش فلک را کر کرده و این در حالی است که خودشان در رأس تروریست ها قرار دارند؛ بیش از چهل سال است که نظام اسلامی ایران خطر رژیم صهیونیستی برای جهان بشریت را فریاد می زند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی بنابر تعبیر زیبای امام راحل عظیم الشأن باید از بین برود، گفت: همه رؤسای جمهور آمریکا از کارتر تا ترامپ و بایدن از آغاز رژیم صهیونیستی تا کنون که حدود 70 سال است، خود را متعهد به حفظ منافع این رژیم تروریست و جلاد دانسته و می دانند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در ادامه با اشاره به آیه شریفه «وَلاتَهِنوا وَلاتَحزَنوا وَ اَنتُمُ الاَعلَونَ اِن کُنتُم مُؤمِنین» هرگونه مذاکره را در هر سطحی با دولت تروریست آمریکا را امری نادرست و خلاف مصالح ملت توصیف کرد و افزود: به فضل خداوند مقاومت ملت ایران تا کنون جواب داده و ان شاءالله در آستانه جواب نهایی است.

وی در پایان با بیان اینکه با این شهادت ها راه انقلاب ذره ای سست نخواهد شد، خاطرنشان کرد: این شهید بزرگ از قهرمانان تقویت دفاعی کشور بوده است و همکارانش به فضل خداوند با همان قوت و اقتدار زمان حیاتش راه او را ادامه خواهند داد، ان شاءالله./841/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳
کفن خون باد مردان را و تقدیر معین باد
چراغ عقل ابراهیم‌ها در شعله روشن باد
0
0