۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۶۶۹۳۵۶
گزارش ویژه؛

شهیدانه حوزویان در رثای شهادت شهید فخری‌زاده

شهیدانه حوزویان در رثای شهادت شهید فخری‌زاده
طی ویژه‌نامه‌ای تحت عنوان «شهیدانه» از اهالی قلم حوزوی به مناسبت شهادت این دانشمند هسته‌ای و موشکی دعوت شده تا افکار و احساسات خویش را به رشته تحریر درآورند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کانال نویسندگان حوزوی با راه اندازی ویژه‌نامه‌ای تحت عنوان «شهیدانه» از اهالی قلم حوزوی به مناسبت شهادت این دانشمند هسته‌ای و موشکی دعوت کرد تا افکار و احساسات خویش را به رشته تحریر در آورند.

علی خردمندی یکی از نویسندگانی بود که به نقش بازدارندگی انتقام در جلوگیری از رخ دادن و ادامه یافتن چنین جنایاتی نوشت: «نکته ی دیگری که از ظاهر ماجرا میفهمیم این است که باید آن کوتاهی را در بحث انتقام شهید فخری زاده جبران کنیم. بنابراین اینبار باید #انتقام_سخت گرفت. کدام انسان با شعور و غیرتی است که با انتقام سخت مخالف باشد؟! اما معنای انتقام سخت چیست؟»

مرتضی رجایی نیز نوشت: «من تا امروز نمی‌شناختمت و نمی‌دانستم که همشهری منی، تو هم مرا نمی‌شناختی؛ ولی حالا که وارد عالَم بالا شده‌ای، دستت باز شده و دیگر می‌توانی مرا ببینی و حالا می‌شناسی‌ام. دست این همشهری‌ات را هم بگیر و دعایم کن. دعایم کن تا از اسارت خودم رها شوم و مانند شما، جز برای خدا قیام و قعودی نداشته باشم.»

فردی با نام مستعار طلبه راهی به تحلیل این جنایت پرداخت و در بیان اثرات این حادثه نوشت: «حوادث بزرگ اثرات بزرگ هم خواهند داشت. یکی از اثرات ترور شهید فخری زاده شناساندن این شهید بزرگوار به عامه مردم و ایجاد حس غرور و بالیدن از این است که انچنین در و گهر های نایابی داریم که برای چرخ پیشرفت کشور نیروی محرکه هستند. اثر دیگر این ترور ایجاد اتحاد در میان قلب های مومنان است چراکه بغض همگان نسبت به بانیان ترور و حامیان آنها بشتر خواهد شد. روشن شدن خباثت دشمن و برملا شدن دروغ های عوام فریبی همچون حقوق بشر و مبارزه با تروریسم از دیگر اثرات است. یکی از اهداف دشمن از ترور ایجاد ترس است. اما جبهه مومنین که موید به نصرت الهی است لاخوف علیهم است.»

مجید پاک‌نیت نیز نصرت الهی را خواستار شد و نوشت: «گفت: انتقام سخت! گفتم: حقیقت تلخ است؛ دام ترور نخبگان و تحریم ملت مستدام است، شعلهٔ انتقام هم بی دوام. مگر اینکه معجزه‌ای رخ دهد؛ از جنس نصرت الهی و «ان تنصروا الله ینصرکم».»

سعید نصراللهی‌نسب نیز نوشت: «و جمعه‌ای خواهد رسید؛ که انتقام تک تک سردارانمان را از شما خواهیم گرفت. سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ.»

فردی با نام سرباز نبرد نرم نیز مسأله انتقام سخت را مطرح کرد و اظهار کرد: «بچه محل حضرت معصومه، هنوز نرفته‌ای، دلمان برایت تنگ شده، خوش به حالت! دیگر مثل ما نگاهت به عکس حاج قاسم نمی‌افتد که دنیا روی سرت آوار ‌شود. نگران بودی! کو انتقام سخت، پس کی!؟ فکری باید کرد، خودت را هیزم داغ شدن تنور انتقام کردی.»

میلاد هندیجانی نیز شعری را ارسال کرده است: «می‌روند چابک سواران، در پی پیر جماران، تک تک یاران رهبر ، شهدای علم و ایمان.»

محمود محققیان طی یادداشتی به ترس دشمن از اثبات جمهوری اسلامی پرداخت و نوشت: «به مرحله اثبات کارآمدی آن نظریه ها رسیده ایم. هر جا اثبات می کنیم ترور در دستور کار دشمن بی منطق است. باید به همه اثبات کنیم توانستیم نظریه های انقلابی که روی کاغذ و در سخن اثبات کرده ایم را در عمل پیش ببریم. اگر چنین نکنیم شکست می خوریم. دشمن این را خوب می داند. لذا در هر موضوعی اثبات می کنیم ترور می شویم. ترور یعنی ما برده ایم!

نیروی قدس کارآمدی را اثبات کرد، حاج قاسم با خونش امضا کرد. انرژی اتمی کارآمدی را اثبات کرد، علی محمدی و احمدی روشن و شهریاری با خون امضا کردند. توانمندی دفاعی نیاز به یک امضای پر رنگ داشت، فخری زاده وظیفه ای داشت سنگین.»

خبرنگار: محمدحسین کتابی

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹
نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و حفاظت باید تدبیری بیاندیشند تا هر چند وقت یک بار یک ظرفیت و شخصیت را از دست ندهیم؛ مسؤولان امنیتی باید مراقب اطلاعات دانشمندان و شخصیت های اثرگذار باشند.
0
0