۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۶۶۹۳۹۷
واکنش مراجع تقلید، علما و اساتید نسبت به ترور شهید فخری زاده؛

از تأکید بر مجازات عاملان و آمران ترور تا لزوم پیگیری مجاهدت های علمی شهید

از تأکید بر مجازات عاملان و آمران ترور تا لزوم پیگیری مجاهدت های علمی شهید
رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید، شخصیت های برجسته حوزه و نهادهای انقلابی درپی ترور ناجوانمردانه شهید فخری زاده پیام های جداگانه ای صادر کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع تقلید، شخصیت های برجسته حوزه و نهادهای انقلابی در پی ترور ناجوانمردانه شهید محسن فخری زاده دانشمند هسته ای کشورمان پیام های جداگانه ای صادر کردند.

این پیام ها را در زیر مرور می کنیم:

 

////////////

رهبر معظم انقلاب:

پیگیری و مجازات عاملان و آمران ترور شهید فخری‌زاده در دستور کار قرار گیرد

دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی کشور جناب آقای محسن فخری‌زاده به دست مزدوران جنایتکار و شقاوت‌پیشه به شهادت رسید.

این عنصر علمی کم‌نظیر  جان عزیز و گرانبها را به خاطر تلاشهای علمی بزرگ و ماندگار خود، در راه خدا مبذول داشت و مقام والای شهادت، پاداش الهی اوست. دو موضوع مهم را همه‌ی دست‌اندرکاران باید به جِدّ در دستور کار قرار دهند، نخست پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران آن، و دیگر پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه‌ی بخشهائی که وی بدانها اشتغال داشت.

 

////////////

آیت الله نوری همدانی:

دشمنان بدانند ملت ایران با ترور و کشتار از آرمان خود دست نخواهد کشید

دشمنان این ملت بزرگ و غیور بدانند که هیچگاه مردم این مزر و بوم با این ترور و کشتار دست از آرمان خود برنداشته و مستحکم تر از گذشته راه این دانشمند توسط فرزندان این ملت ادامه پیدا خواهد کرد و خللی در هدف ارزشمندشان ایجاد نخواهد شد.

ملت عزیز و حزب الله ایران اسلامی هم همانند همیشه هوشیار باشند که دشمن در کمین است و از هر فرصتی برای ضربه زدن به عزت و اقتدار ایران بهره خواهد برد. بیش از چهل سال تهدید و تحریم و حمله نظامی به نتیجه نرسید و با مقاومت ملت متدین ایران شکست خورده است، بر این اساس بار دیگر تجربه ترورخود را تکرار می کنند و انشاءالله با وحدت و پشتیبانی از اصل انقلاب و نظام اسلامی و ولایت فقیه جواب دندان شکنی به و استکبار جهانی و صهیونیست و ایادی منطقه ای آنها خواهد داد.

مسؤولان محترم با جدیت این موضوع را پیگیری و عاملان این جنایت را به سزای عمل خود برسانند و راه را برای کسانی که دل در گرو غرب دارند ببندند.

 

////////////

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

ترور خبیثانه شهید فخری زاده بی پاسخ نخواهد ماند

این ترور وحشیانه، نفاق و دو رویی مدعیان ضدیت با تروریسم را افشا کرد و بار دیگر پرده از چهره سفاک دشمنان ما برداشت. ترورهای بزدلانه، تهدیدهای امنیتی، اجتماعی، سیاسی و فشار های سنگین اقتصادی ،ملت ایران و جمهوری اسلامی را به مذاکره بر سر توانایی‌های علمی و اقتدار نظامی خود وادار نخواهد کرد.

در پی هر شهادتی تعهد ما به اسلام و باور ما به حقانیت مسیر طی شده در مبارزه با استکبار بیشتر می‌شود و ملت مصمم‌تر در صحنه حاضر خواهد ماند و تن به سازش و تسلیم نخواهد داد.

گرچه این ترور خبیثانه که با آمریت و هدایت سرویس‌های اطلاعاتی استکباری و رژیم صهیونیستی واقع‌شده است بی‌پاسخ نخواهد ماند، اما جوانان نخبه و دانشمندان مؤمن ما با نهضت فراگیر علمی و تکثیر هسته‌های تولید علم، اثرگذارترین پاسخ‌ها را به دشمنان عزت و عظمت ما خواهند داد و جهاد مؤمنانه خود را باقدرت ادامه می‌دهند.

 

////////////

شورای نگهبان:

دست جنایتکارانه‌‌ دشمن با هدف ضربه زدن به حرکت علمی ره به جایی نخواهد برد

دست جنایتکارانه‌‌ دشمنان انقلاب اسلامی با هدف ضربه زدن به حرکت و جهاد علمی، ره به جایی نخواهد برد و بی‌گمان همت دانشمندان و استادان و دانش‌پژوهان کشور، این انگیزه‌ی خباثت آلود را ناکام گذاشته و راه شهید دکتر محسن فخری‌زاده ادامه خواهد یافت.

شورای نگهبان ضمن تبریک و تسلیت شهادت این دانشمند صنعت دفاعی به رهبر معظم انقلاب اسلامی، همسنگران و همکاران ایشان، علوّ درجات آن شهید سعید و صبر و اجر بازماندگان را از خداوند متعال مسألت می‌نماید.

 

////////////

آیت الله رئیسی؛

دستور مهم و فوری درباره ترور شهید فخری زاده

استاد و مجاهد شهید «محسن فخری زاده» در دوران دفاع مقدس، در کسوت پاسداری از کشور و انقلاب اسلامی، جان خویش را در طبق اخلاص گذاشته بود و پس از آن با بهره‌گیری از نبوغ و استعدادهای خدادادی وارد عرصه‌های علمی و پژوهشی کشور شد و باعث رشد و بالندگی ایران اسلامی در عرصه‌های علم و فناوری و دانش هسته‌ای گردید؛ و اکنون شهادت او قطعا رونق بیشتری به دستاوردهای علمی کشور خواهد بخشید.

اینجانب، شهادت این دانشمند فرهیخته و مدیر برجسته را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و همرزمان و همسنگران ایشان در دفاع مقدس و جهاد علمی، به خانواده‌ی ایشان تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

ار آنجا که بروز این حوادث ناگوار و از دست دادن مجاهدان علم و عمل، برای جامعه‌ی ما ضایعه‌ای غم‌انگیز و جبران ناپذیر بوده و اقدام انجام شده، یک جنایت بزرگ محسوب و تکرار چنین حوادثی به هیچ عنوان قابل قبول و تحمل نمی‌باشد، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و مراجع قضایی ذیربط، موظفند در اسرع وقت و با بکارگیری تمام توان اطلاعاتی در جهت شناسایی و دستگیری عناصر مزدور و جنایت‌کار، اقدام و کلیه‌ی دست اندرکاران این جنایت اعم از آمران، طراحان و مباشران، مورد محاکمه قرار گرفته و به سزای اعمالشان برسند.

 

////////////

آیت الله خاتمی:

هرگونه مذاکره با آمریکا خلاف مصالح ملت است/ لزوم برخورد قاطع با عاملان ترور

آیت الله خاتمی بر لزوم برخورد قاطعانه با آمران و عاملان حادثه ترور شهید فخری زاده تأکید و تصریح کرد: مطمئن هستم مسؤولان محترم نظام به ویژه مسؤولان محترم امنیتی کشور با جدیت هر چه تمام تر هم عاملان و هم آمران این قضیه را یافته و به یاری خداوند به اشد مجازات خواهند رساند.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به اینکه ترورهای بزدلانه نشانگر ضعف دشمنان است، تصریح کرد: به فضل خدا دشمنان ملت ایران در وضعیت بسیار ضعیفی قرار دارند، زیرا هم ایدئولوژی و مبانی اعتقادی آنها که لیبرال دموکراسی غرب است شکست خورده و هم عملکرد رسوای آنها این تز را به طور کلی بی اعتبار کرده است.

وی آمریکای جنایتکار را کشوری تروریست و تروریست پرور خواند و عنوان کرد: شعار ضد تروریستی آمریکا و اذنابش گوش فلک را کر کرده و این در حالی است که خودشان در رأس تروریست ها قرار دارند؛ بیش از چهل سال است که نظام اسلامی ایران خطر رژیم صهیونیستی برای جهان بشریت را فریاد می زند.

 

////////////

آیت الله اعرافی:

داغ سازش و تسلیم را بر دل مستکبران خواهیم نهاد

این جنایت ددمنشانه و اقدام تروریستی کوردلانه که در هفته بسیج و سالگرد شهادت دانشمند فرزانه شهید شهریاری (ره) توسط عناصر خودفروخته تروریستی صورت گرفت بار دیگر ترس و وحشت دشمنان جمهوری اسلامی ایران را از پیشرفت های اعجاب برانگیز دفاعی کشور به جهانیان ثابت کرد.

اینجانب بنام حوزه‌های علمیه شهادت و عروج ملکوتی این دانشمند ارشد و مدیر جهادی را  به مقام معظم رهبری و فرماندهی کل نیروهای مسلح مدظله العالی، ملت رشید و شهیدپرور کشور و خانواده ارجمند، دوستان، آشنایان و همکاران ایشان تسلیت و تبریک عرض می کنم و از درگاه خداوند متعال برای آن شهید عزیز رضوان و غفران الهی و برای خانواده ایشان صبوری و شکیبایی و اجر جزیل  مسئلت می نمایم.

مستکبران عالم بدانند ایران بیدار و مقاوم و دانشمندان سرافراز آن در برابر آنان تسلیم نخواهد شد و راه استقلال و آزادی و پیشرفت و مقاومت خودرا ادامه خواهد داد و داغ سازش و تسلیم را بر دل آن خواهد نهاد و این حوادث خللی در اراده ایران وارد نخواهد آورد و بسیج قهرمان و محور مقاومت آرمان های انقلاب اسلامی را محقق خواهد ساخت.

 

////////////

آیت الله کعبی:

دشمن ضربات متعددی که از ملت ایران خورده را با ترورهای کور تلافی می کند

آیت الله کعبی با تأکید بر اینکه دشمن ضربات متعددی که از ملت ایران خورده است را با ترورهای کور و ناجوانمردانه تلافی می کند، ادامه داد: این موضوع نشان می دهد که نظام سلطه به ویژه رژیم صهیونیستی و آمریکا دشمن علم، فناوری، پیشرفت، رشد و تعالی ملت ها به ویژه ملت ایران هستند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمن عصبانیت خود را از پیشرفت علمی کشور با ترور دانشمندان هسته ای نشان می دهد، تأکید کرد: ضربه ای که امروز دشمنان به ما زده اند در حقیقت ضربه به علم و فناوری محسوب می شود، یعنی همانگونه که تحریم اقتصادی به منزله تروریسم اقتصادی است، ترور دانشمندان هسته ای در واقع تروریسم علمی و دانش و پیشرفت ملت دانسته می شود.

وی با اشاره به لزوم تداوم مسیر شهید فخری زاده تصریح کرد: همانطور که با شهادت شهیدان شهریاری، احمدی روشن و تهرانی مقدم مسیر پیشرفت علمی ایران اسلامی در عرصه هسته ای و موشکی متوقف نشد، با قطعیت می توان گفت شهادت شهید فخری زاده نه تنها سبب توقف پیشرفت هسته ای و موشکی ایران نمی شود، بلکه با شتاب بیشتری توسط شاگردان و یاران ایشان ادامه خواهد یافت.

 

////////////

آیت الله غروی:

مجامع بین المللی ترور شهید فخری زاده را محکوم کنند

آیت الله غروی با بیان اینکه دشمن هیچگونه جایگاهی را برای کشور و دانشمندان ما نمی خواهد، ابراز کرد: اینگونه ترورها ددمنشی دشمن را نشان می دهد و حاکی از آن است که دشمن با علم و دانش و رشد کشورمان مخالف است و کسانی که در این زمینه مؤثر هستند را مورد ترورهای ناجوانمردانه قرار می دهد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امروز دنیا باید این دشمنی ها را ببیند؛ با توجه به قرائنی که در سخنان دیپلمات های عالی ما وجود داشت، نتانیاهو چندی قبل اسم شهید فخری زاده را مورد اشاره قرار داده بود که این نشان می دهد مسأله بسیار حساس است و مردم نیز باید توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمنان با پیشرفت، تحول و مقاومت ما مخالف هستند، روحیه شاگرد پروری شهید فخری زاده را مورد توجه قرار داد و افزود: امروز شاگردان ایشان راه این شهید را ادامه می دهند، اما باید دانست که این ترور، کار عجیبی بود و انتظار می رود مجامع بین المللی آن را محکوم کنند.

 

////////////

آیت الله آملی لاریجانی:

شهید فخری زاده در صنعت دفاعی کشور آثار و خدمات فراوانی از خود برجای گذاشت

شهادت دکتر محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پی ترور مذبوحانه عوامل استکبار جهانی موجب تاثر و تاسف عمیق اینجانب گردید.

شهید بزرگوار ما از دانشمندان صنعت دفاعی کشور با سابقه موثر و طولانی در ارتقای توانایی های دفاعی کشور بوده و در این راه آثار و خدمات فراوانی از خود برجای گذاشته است.

شهادت این دانشمند گرانقدر را به محضر مقام معظم رهبری مدظله العالی، ملت شریف ایران، دوستان و همکاران ایشان در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و بویژه خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌نمایم.

 

////////////

آیت الله فاضل لنکرانی:

شهادت شهید فخری زاده نشانه‌ای بزرگ از ضعف و زبونی دولت‌های تروریستی است

شهادت دانشمند مجاهد و هسته‌ای، آقاي دكتر محسن فخری‌زاده(رضوان الله علیه) که به دست ايادي آمریکای جنایتکار و رژیم پلید، خون‌‌خوار و اشغال‌گر قدس صورت گرفت، نشانه‌ای بزرگ از ضعف و زبونی این دولت‌های تروریستی است.

مهم اين است که سازمان‌‌های بین‌‌المللی و مراکز دفاع از حقوق بشر امروزه نه‌تنها نسبت به این اعمال تروریستی واکنشی جدّی نشان نمی‌‌‌دهند، بلکه با کمال تأسف در واقع ابزاری برای این حاکمان خون‌‌خوار قرار گرفته‌‌اند.

باید دانست ملت‌‌های آزاده دنیا با همه وجود و توان در برابر این اعمال ددمنشانه و ننگین، اظهار انزجار و تأسف دارند.

 

////////////

 
ترور شهید فخری زاده بیانگر به بن بست رسیدن توطئه‌های استکبار جهانی است
 
ترور کور دانشمند پرافتخار هسته ای  شهید دکتر محسن فخری زاده، که عمر پربرکت خود را در راه دفاع از انقلاب و  اقتدار هسته ای و موشکی ایران اسلامی گذراند، موجی از اندوه همراه با خشم از این اقدام غیرانسانی و مغایر با اصول انسانی و بین المللی را به همراه داشت.

این گونه جنایات بیانگر به بن بست رسیدن توطئه های استکبار جهانی ومولود نامشروعش  رژیم صهیونیستی است که  انشاءالله اضمحلال ونابودی را به همراه خواهد داشت. 

اینجانب ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت این مرد بزرگ خدمت مقام معظم رهبری مدظله العالی.خانواده ایشان، جامعه علمی ومردم شهید پرور شهرکریمه اهل بیت(س) برای آن شهید والامقام علو درجات را از خداوند متعال مسئلت دارم.

 

////////////

آیت الله علیدوست:

رشد علمی کشور متوقف نمی شود/ لزوم تأمین امنیت دانشمندان بزرگ کشور

آیت الله علیدوست بر لزوم تأمین حفاظت و امنیت دانشمندان بزرگ کشور و شخصیت های برجسته علمی تأکید کرد و افزود: در کل می توان گفت نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و حفاظت باید تدبیری بیاندیشند تا هر چند وقت یک بار یک ظرفیت و شخصیت را از دست ندهیم؛ مسؤولان امنیتی باید مراقب اطلاعات دانشمندان و شخصیت های اثرگذار باشند.

وی با اشاره به اینکه باید جلوی نفوذ عوامل بیگانه به مراکز حساس کشور گرفته شود، گفت: برخی افراد می گویند امروز برخی عوامل نفوذی در مراکز حساس کشور خیمه زده اند؛ گرچه این تعبیر مقداری تند است، اما عوامل امنیتی کشور باید برای شناسایی عوامل نفوذی سرمایه گذاری بیشتری داشته باشند.

رییس انجمن فقه و حقوق حوزه ادامه داد: اگر اوایل انقلاب مسأله حفاظت از شخصیت ها را به طور بیشتری مورد توجه قرار می دادیم بسیاری از اشخاص هم اکنون موجود بودند و آنها را به راحتی از دست نمی دادیم.

 

////////////

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه:

روایتی از سطح بالای دانش و ژرف‌اندیشی فلسفی شهید فخری زاده

موساد بارها پس از شناسایی وی از طریق سازمان های بین المللی، نقشه ترور او را کشیده و ناکام مانده بود و با دستیابی به امور هسته ای ایران، موقعیت فکری و مدیریتی حاج محسن برای صهیونیست‌ها آشکارتر شد و در نهایت امروز او را به شهادت رساندند.

این مسکین، سالها توفیق همنشینی با این شهید بزرگوار را داشت و مباحثه هایی درباره فلسفه فیزیک در موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع برگزار گردید. وی با تبیین مباحث فلسفه فیزیک از دیدگاه متفکران غربی و اسلامی و وجوه اشتراک و افتراق ماده فلسفی و ماده فیزیکی روشنگری می کرد.

حاج محسن عزیز دانشمند نظریه پرداز و معتقد بود: فیزیک معاصر در حد مرزی علم حرکت می کند و آزمایش نشان می دهد که گاهی ذره با اثرش هست و گاهی ذره نیست ولی اثرش هست و لذا باید از فیزیک ذرات و ارتباط ذره با ذره به فیزیک امواج شیفت داد. ذرات می توانند از طریق امواج تبادل اطلاعات کنند.

شهید حاج محسن در کنار برجستگی انکارناپذیر در حوزه‌های دانش فیزیک و مهندسی هسته‌ای و فناوری‌های دفاعی و مدیریت کارآمد و مجاهدانه در عرصه‌ی اجرایی، از سطح بالای دانش و ژرف‌اندیشی فلسفی برخوردار بودند و به حکمت متعالیه هم از ابعاد عقلانی و هم از ابعاد عرفانی عشق و ایمان داشتند.

 

////////////

آیت الله موسوی اصفهانی:

در اثر مذاکرات مسائلی همچون ترور شهید فخری زاده را متحمل می شویم

با اشاره به اینکه امروز مذاکره با دشمن معنایی ندارد و ما در اثر مذاکرات مسائلی همچون ترور شهید فخری زاده را متحمل می شویم، گفت: اگر دشمنان از اطلاعات داخلی ما آگاه نمی شدند، هیچگاه دانشمندان هسته ای ما به شهادت نمی رسیدند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری مذاکره را به منزله ذلت، گاو شیرده و مستعمره شدن توصیف کرد و یادآور شد: امروز باید رأس فتنه که در آمریکا و ایادی آن در منطقه قرار دارند و همچنین منافقان داخلی به جزای عملشان برسند.

وی با تأکید بر لزوم برخورد قاطعانه با عاملان این حادثه تلخ از مسؤولان خواستار شد تا قول خود را با اقدام و عمل همراه کنند.

 

////////////

نماینده ولی فقیه در کاشان:

دشمن با ترور شخصیت‌های علمی نمی‌تواند سد راه پیشرفت قدرت هسته‌ای ایران شود

آیت الله سلیمانی گفت: دشمن با ترورشخصیت‌های علمی نمی‌تواند سد راه پیشرفت قدرت هسته‌ای ایران شود و جمهوری اسلامی ایران را از رسیدن به قدرت هسته‌ای محروم کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: دشمن غافل از این است که قدرت هسته‌ای ایران برخاسته از دانش بومی است و اگر دانشمندی را از چرخه هسته‌ای کشور حذف کند نخواهد توانست جریان فکری او را حذف کند.

آیت الله سلیمانی یادآور شد: از زمانی که آمریکا از توافق هسته‌ای خارج شد و اروپا به تعهدات اش عمل نکرد و جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به حق و حقوق خود بار دیگر فعالیت‌های هسته‌ای خود را از سر گرفت دشمن حقد و کینه خود را نسبت به جمهوری اسلامی ایران با شهادت دانشمند هسته‌ای ایران محسن فخری زاده نشان داد، اما دشمن باید بداند هر پرچمی از دست پرچمداری به زمین بیافتد، پرچمداران دیگر آن را به احتزاز درخواهند آورد.

 

////////////

آیت الله توکل:

لزوم حفاظت بیشتر از شخصیت ها و دانشمندان علمی کشور

آیت الله توکل با بیان اینکه تنها هدف استکبار جهانی نابودی ایران است، تأکید کرد: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، سالیان طولانی ایران را مورد تحریم های بی رحمانه خود قرار دادند و دانشمندان و شخصیت های برجسته کشور را ترور می کنند، از این رو تمام وعده و وعیده های آنها دروغ است و بیگانگان تنها افرادی که از بصیرت سیاسی کافی برخودار نیستند را می توانند فریب دهند.

وی به تبیین شخصیت و مجاهدت های علمی شهید محسن فخری زاده پرداخت و افزود: فخری زاده از دانشمندان برجسته علمی و هسته ای کشور بود و برای عزت و استقلال ایران به پژوهش‌های علمی بسیاری پرداخته بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: بیگانگان با حرکت کوردلانه خود، فردی را که سالیان طولانی در عرصه علم زحمت کشیده بود و تازه نتایج و دستاوردهای این دانشمند به ثمر رسیده بود، به حذف فیزیکی و ترور وی پرداختند.

 

////////////

آیت الله رشاد:

دیپلماسی ذلیلانه زمینه ساز ترور سرداران و دانشمندان هسته ای است

آیت الله رشاد ترور سرداران و دانشمندان هسته ای را نتیجه دیپلماسی ذلیلانه مسؤولان دانست و گفت: مردم بدون وقفه خواستار انتقام سخت از رژیم صهیونیستی و سعودی هستند.

رییس شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه استان تهران در ادامه بیان داشت: وقتی بلافاصله بعد از شهادت سردار دلها مقام دیپلماسی کشور التماس مذاکره می کند و پیام مذاکره می دهد دشمن نیز وقیحانه از موضع بالا پاسخ می دهد مبنی بر اینکه ما نیاز به مذاکره نداریم.

وی افزود: وقتی همه امور خطیر و مهم کشور به مسائل خارجی پیوند می خورد، وقتی یک انتخابات در آن سوی جهان صورت می گیرد و مهره ای جایگزین مهره دیگر می شود بدون اینکه تغییری در ماهیت صورت بگیرد اما مسؤولان ما در این سو ملتمسانه پیام مذاکره به دشمن متقل می کنند آیا باید منتظر نتایجی جز این فجایع بود؟

 

////////////

تولیت آستان قدس رضوی:

ترور شهید فخری زاده نشانه استیصال مستکبران در برابر اقتدار ملت ایران است

شهادت دانشمند مجاهد و انقلابی شهید محسن فخری زاده به دست تروریست‌های دون مایه، نشانه‌ای دیگر از استیصال دشمنان در برابر موفقیت ملت بزرگ ایران در شکست نظام سلطه و پیشرفت چشم‌گیر این ملت عزیز در فتح قله‌های اقتدار علم و فناوری است.

این دانشمند مومن و انقلابی که در تمامی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی حضوری مؤثر در عرصه‌های مختلف جهاد داشت، جزو پیشگامان توسعه علمی کشور و بنیان‌گذاران صنعت هسته‌ای بود و در جایگاه ریاست سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع نیز خدمات ماندگاری را برای ملت بزرگ ایران اسلامی به یادگار گذاشت.

بدون شک توسل دشمنان ایران اسلامی به ترور و تروریسم که از اولین روزهای پیروزی انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی آغاز شده و همچنان تداوم دارد، از سر ضعف و ناتوانی مستکبران عالم در برابر عزت و اقتدار ملت بزرگ ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و بدون تردید این جنایت وحشیانه نیز با پاسخ قاطع و مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.

 

////////////

حجت الاسلام والمسلمین واعظی:

ترور شهید فخری زاده نشان از ناکامی دشمنان در اجرای سیاست‌های تحریم و فشار حداکثری دارد

شهادت مظلومانه دانشمند زبده و شاخص هسته ای کشورمان دکتر محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع توسط دشمنان کوردل ملت ایران نشان از بزدلی، رذالت و ناکامی آنان در اجرای سیاست‌های تحریم و فشار حداکثری دارد.

بی شک خون این استاد و مجاهد شهید باعث رشد، رونق و بالندگی ایران اسلامی در عرصه‌های علم و فناوری و دانش هسته‌ای خواهد گردید و بیش از پیش کابوس جان دشمنان و بدخواهان نظام خواهد شد و در عزم و اراده این ملت برای ادامه راهی که صیاد شیرازی ها، سلیمانی ها و فخری زاده ها انتخاب کرده اند، خللی وارد نخواهد کرد.

 

////////////

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری:

ملت خواهان انتقام سخت از عاملان ترور شهید فخری زاده هستند

استکبار جهانی و صهیونیسم خبیث، اکنون بیش ازهرزمان به نقاط قوت و قدرت ملت بزرگ ایران پی برده اند.
از این رو، نیروی انسانی کارآمد و مدیران توانمند و موثر،همواره هدف اول آماج ترورهای بزدلانه و ناجوانمردانه هستند.شهید سرافراز بازدارندگی علمی و دفاعی ایران اسلامی،این بار هدف انفجار عقده های مسموم و تیرهای انتقام مزدوران آمریکای جهانخوار و صهیونیستهای درمانده قرار گرفت و در عصر جمعه و ساعاتی که به مولایش امام زمان علیه السلام تعلق داشت،باتنی مجروح و خونین،پس ازسالها چشم انتظاری برای شهادت ، به آرزوی والایش رسید.

اینجانب به نمایندگی از ائمه جمعه معزز ایران اسلامی، باقلبی آکنده از اندوه،شهادت این سردار دانشمند و مدیر توانا را به محضر حضرت ولیعصر (ارواحنا فداه) و رهبر حکیم انقلاب اسلامی(مد ظله العالی) و ملت بزرگ ایران، بخصوص به یاران و همکاران و همسنگران داغدار و بالأخص به خانواده صبور و سرافراز و وابستگان و علاقمندان آن شهید عزیز،تبریک و تسلیت میگویم.

بدون تردید انتقام سخت و پشیمان کننده برای طراحان و مسببان و مباشران این واقعه دردناک مورد انتظار عموم ملت ایران اسلامی است و این امر محتوم محقق خواهد شد، ان شاءالله.

 

////////////

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی:

سکوت در برابر ترور شهید فخری زاده، ادعای مضحک حقوق بشری غرب را اثبات کرد

مدیر حوزه علمیه مازندران با انتقاد شدید از سکوت مدعیان حقوق بشر در برابر ترور ناجوانمردانه شهید فخری زاده، ادعای حقوق بشری غرب را مضحک و دروغین توصیف کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که شخصیت های بزرگی همچون شهید فخری زاده موجب سربلندی و افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف بوده است، خاطرنشان کرد: دستاورهای ارزشمند این شهید بزرگوار عامل رشد و توسعه علمی و دفاعی کشورمان شده است.

وی با اشاره به این که دشمن برای جلوگیری از پیشرفت و توسعه ایران اسلامی دست به هر عمل جنایت کارانه ای می زند، تصریح کرد: ترور شهید فخری زاده نمونه دیگری از جنایت آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی در برابر ملت بزرگ ایران بوده است.

 

////////////

مجمع نمایندگان طلاب حوزه:

سیه رویان صهیونیزم و مزدوران آنان روی آرامش نخواهند دید

ملت بزرگ ایران اسلامی بار دیگر در پی از دست دادن مجاهدی از رادمردان و هم سنگران شهید سلیمانی، دانشمند صنایع دفاعی و مغز متفکر فنون نظامی دکتر محسن فخری زاده داغدار و غرق در عزا شد. شخصیتی که مستقیم توسط موساد و صهیونیزم ها بارها و بارها تهدید شده بود، امروز ناجوانمردانه توسط بدطینتان ناپاک به شهادت رسید و به سایر شهیدان هسته ای واصل گردید؛ گرچه راه او و یارانش هرگز متوقف نخواهد شد و قطرات خونش هر کدام نهالی در مسیر توسعه دفاعی به ثمر خواهد نشست؛ اما سیه رویان صهیونیزم و استکبار جهانی و مزدوران و جیره خواران آنان قطعا روی آسایش و آرامش نخواهند دید.

ضمن عرض تبریک و تسلیت به محضر فرمانده کل قوا و رهبر حکیم نظام اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، اطمینان می دهیم که نیروهای مقاومت اعم از نظامی و انتظامی و امنیتی پاسخی از جنس پاسخ به عین الاسد به لانه عنکبوتی اسرائیل خواهند داد.

حرامیان صهیونیزم بدانند به زودی جهانیان شاهد شعله های آتش انتقام در حیفا خواهند بود و اسرائیل در آتش مقاومت محو خواهد شد.

 

////////////

مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه:

اقدامات تروریستی، هیچ خللی در اراده راسخ ملت ایران ایجاد نخواهد کرد

ملت قهرمان ومجاهد ایران در طول سال‌های گذشته، ثابت کرد که اینگونه اقدامات تروریستی، هیچ خللی در اراده راسخ و زبرالحدید آنان ایجاد نخواهد کرد و همچون همیشه، سربلند و پرشکوه، دست از آرمان‌های استکبارستیز و ضدیت با رژیم کودک کش و منحوس صهیونیستی، برنخواهد داشت و پاسخ قاطع و کوبنده خود را در فرصت مقتضی وعاجل، خواهد داد.

مرکز بسیج اساتید،مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم، ضمن محکوم نمودن این ترور ناجوانمردانه، شهادت دانشمند تراز انقلاب را که در آستانه سالگرد شهادت سردار بزرگ سپاه اسلام، شهید حاج قاسم سلیمانی و دانشمند هسته ای شهیدشهریاری، توسط ایادی مزدور اسرائیل جنایتکار به فیض شهادت نائل آمدند ،را به ساحت مقدس حضرت صاحب الامر ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری، امت حزب الله و خانواده عزیزشان، تسلیت عرض کرده و به عنوان نهادی حوزوی، دیگر بار با شهیدان عزیز میثاق می بندد و با بهره گیری از شخصیت والای این شهدای عظیم الشان، اعلام می داردکه درگام دوم انقلاب با تمام توان، امیرانه ایستادگی کرده وتا به ثمر نشستن خون شهیدان به حرکت خود ادامه خواهد داد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
جوانان نخبه و دانشمندان مؤمن ما با نهضت فراگیر علمی و تکثیر هسته‌های تولید علم، اثرگذارترین پاسخ‌ها را به دشمنان عزت و عظمت ما خواهند داد و جهاد مؤمنانه خود را باقدرت ادامه می‌دهند.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
دستاورهای ارزشمند این شهید بزرگوار عامل رشد و توسعه علمی و دفاعی کشورمان شده است.
2
0