۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۶۶۹۴۵۸

جزئیات طرح اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها

جزئیات طرح اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دو فوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها موافقت کردند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه 9 آذر، دو فوریت طرح اقدام راهبری برای لغو تحریم‌ها را تصویب کردند.

از 246 نماینده حاضر در صحن علنی، 232 رای مثبت پاسخ وکلای ملت به اقدام استکبار جهانی در ترور و به شهادت رساندن شهید محسن فخری زاده بود.

نمایندگان مجلس بعد از رای قاطع به این دو فوریت شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و االله اکبر سردادند.

نمایندگان مجلس با دو فوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها موافقت کردند و بر اساس این طرح سازمان انرژی اتمی موظف است ظرف مدت دو ماه پس از تصویب این قانون، سالانه به میزان حداقل ۱۲۰ کیلوگرم اورانیوم با غنای ۲۰ درصد در تاسیسات شهید علی محمدی فردو تولید و در داخل کشور ذخیره کند.

دولت موظف است بر اساس بند‌های ۳۶ و ۳۷ برجام، ظرف مدت ۲ ماه از تصویب این قانون، دسترسی‌های نظارتی فراتر از پروتکل الحاقی بر اساس برجام را متوقف کند.

پس از ۳ ماه از تصویب این قانون، اگر روابط بانکی ایران در اروپا و میزان خرید نفت توسط آن‌ها از ایران به شرایط عادی و رضایت بخش بازنگشته باشد، دولت مکلف است اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف نماید.

به گفته نمایندگان مجلس، تصویب این طرح در راستای واکنش به تروریسم دولتی و جهش و رشد صنعت هسته‌ای و توقف نظارت فرار پروتکل الحاقی صورت گرفته است.

طبق قانون آیین نامه داخلی مجلس جزئیات این طرح باید ۴۸ ساعت آینده به صحن علنی ارائه شود.

قالیباف رییس مجلس در این باره تاکید کرد: طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، امکانات صنعت هسته‌ای کشور را تقویت کرده و جلوی یاوه گویی‌ها و اقدامات تروریستی دشمنان گرفته شود./1399/د102/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷
خاک بر سرتون یک خبرنگار مجلس ندارید
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
خدا قوت نمایندگان انقلابی، باید زودتر از اینها انجام می شد.
0
0