۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۶۶۹۵۴۷
سرمقاله؛

خشم ملت

خشم ملت
برخی دولتمردان که از شکیبایی در مقابل این ترور سخن می‌‌گویند، باید گفت که بر اساس منطق رئالیستی قدرت، سکوت در مقابل تهدید امنیتی خود اقدامی در جهت تضعیف امنیت ملی است.

به گزارش خبرگزاری رسا، درباره ترور ناجوانمردانه شهید محسن فخری‌زاده، باید چند نکته را مورد اشاره قرار داد.
1- مشابه این ترور در برخی از کشورها آنگونه که در تاریخ خواندیم و حتی در عصر حاضر دیدیم، در برخی ملت‌ها موجب ترس و عقب‌نشینی شده است اما در ملت ایران خشم و حس انتقام ایجاد کرده که این نشان‌دهنده شجاعت و ایمان این ملت بزرگ و استوار است؛ از این جهت باید این خشم و نفرت از رژیم اشغالگر قدس به بهترین نحو در سطح اجتماعی نمایانده شود و به عنوان سرمایه فرماندهان نظامی و دولتمردان در عرصه‌‌‌های مختلف و برای اقدام لازم، مورد توجه قرار گیرد.
2- عمق خشم و ناراحتی از این ترور گرچه لزوم تقویت نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشور را گوشزد می‌‌کند اما اولا فراموش نکنیم که این دستگاه‌ها با وجود مشکلات مختلف، در سال‌های متمادی موجب امنیت کشور شده‌اند؛ از همین رو ضمن بیان نقدها و نکات، از یاد نبریم که دشمن اصلی، رژیم اشغالگر قدس است و از همین رو نباید از دشمن اصلی غافل شویم.
3- در مقابل برخی دولتمردان که از شکیبایی در مقابل این ترور سخن می‌‌گویند، باید گفت که بر اساس منطق رئالیستی قدرت، سکوت در مقابل تهدید امنیتی خود اقدامی در جهت تضعیف امنیت ملی است. اقدام نکردن، دشمن را جسورتر می‌‌کند؛
به همین واسطه در سطح ملی باید پیامی مقتدرانه به دشمن خبیث ارسال کرد تا ضریب امنیت کشور بالاتر برود.
4- برخی سخن‌ها و نظرها به نظر زیاده‌روی و افراط و شاید جفا به جمهوری اسلامی باشد؛ نظامی که با وجود دشمنی‌‌‌های فراوان، استوار و محکم، ضمن پیشرفت‌‌‌های نظامی و موشکی و هسته‌‌ای از حقوق خود کوتاه نیامده است. در این فقره هم ضمن نگه‌داشتن حس انتقام، باید به مسوولان ارشد امنیتی و نظامی اعتماد کرد تا بهترین تصمیم را که حاوی بیشترین نفع برای کشور و تندترین پیام برای دشمن باشند، اتخاذ کنند و اقدام مناسب و لازم را انجام دهند.
5- طرح روز گذشته مجلس را می‌‌توان پیامی جدی در سطح حقوقی و سیاسی به غرب دانست که صبر ایران در مقابل بدعهدی غرب به پایان رسیده و لازم است بر توان هسته‌ای ایران در حوزه‌‌‌های مختلف افزوده و فعالیت‌‌‌های هسته‌‌ای در صورت ادامه تحریم‌ها گسترده شود.

علی اصغر خواجه الدین
منبع: صبح نو
ارسال نظرات