۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۶۶۹۵۶۰
نماینده ولی فقیه در ارتش:

دشمن به دنبال درهم کوبیدن سنگرهای معنوی است

دشمن به دنبال درهم کوبیدن سنگرهای معنوی است
اصفهان - حجت الاسلام محمدحسنی گفت: در جامعه کسی مخالف حجاب نیست بلکه جاهل به حجاب هستند، دشمن می‌داند با درهم کوبیدن سنگرهای معنوی نیازی به اقدام نظامی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام عباس محمد حسنی، نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی، ظهر امروز در اختتامیه جشنواره گوهرهای فاطمی، در منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، ضمن عرض تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت دانشمند هسته ای کشورمان دکتر محسن فخری این جشنواره را اقدامی اثرگذار در نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دانست و گفت: عفاف و حجاب یکی از مهمترین دستورات الهی است که التزام به آن،  واجب و عدم التزام به آن، حرام و یکی از گناهان کبیره محسوب می شود.

وی حجاب را یکی از ضروریات دین اسلام عنوان کرد و افزود: میزان شخصیت الهی هر بانو بستگی به التزام او به دستورات شارع مقدس دارد و حجاب یکی از احکام مهمی  است که خداوند متعال در آیاتی از قرآن کریم به تصریح کرده و به تشریح آن پرداخته است.

با فروریختن سنگر حجاب بانوان نخستین کسانی هستند که آسیب می‌بینند

نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه محبوب ترین بانو در پیشگاه الهی، کامل ترین از نظر عفاف و حجاب می باشد، تصریح کرد: هدف شارع مقدس از وجوب حجاب، تأمین مصالح دنیوی و اخروی جوامع انسانی به ویژه خود بانوان و جلوگیری از خسارت های ناشی از عدم رعایت حجاب و عفاف می باشد.

وی با تاکید بر اینکه شارع مقدس در وجوب حکم حجاب به دنبال رساندن خیر به جامعه خصوصا بانوان است اظهار کرد: اگر سنگر حجاب  فرو بریزد اولین کسی که خسران می بیند بانوان هستند که متحمل ضرر و خسارت های جبران ناپذیری خواهند شد.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه،  به مسؤولیت همه فرماندهان و مسؤولین در نهادینه کردن فرهنگ حجاب و گفتمان سازی حجاب  در مجموعه‌های تحت مدیریت خود اشاره کرد و گفت: همانطور که پاسداری  از مرزهای فیزیکی بر عهده فرماندهان و مسؤولین ارتش‌می باشد، حفاظت و حراست از مرزهای ایمانی و معنوی نیز به عنوان یک وظیفه شرعی و قانونی از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

حجت الاسلام محمدحسنی با اشاره به توطئه‌های ضدفرهنگی دشمنان به ویژه در عرصه حجاب، تصریح کرد: استکبار جهانی به این نتیجه رسیده است که در صورتی که بتواند سنگرهای معنوی و ایمانی را در یک جامعه در هم کوبد هیچ نیازی به مداخله نظامی نخواهد داشت و به راحتی جامعه تسلیم خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه حجاب یکی از قوانین لازم الاجرا در کشور می باشد و جنبه حاکمیتی و مدیریتی دارد خاطرنشان کرد: در این مورد کسی حق ندارد سلیقه‌ای عمل کند همانطور که در قوانین راهنمایی و رانندگی کسی حق ندارد هر طور که می خواهد رانندگی کند.

تلاش برای نهادینه کردن حجاب وظیفه آحاد جامعه است

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، با تاکید بر اینکه تلاش برای نهادینه کردن فرهنگ حجاب، وظیفه آحاد ملت اعم از فرماندهان، مسئولین و حتی عموم جامعه است تصریح کرد: بهترین و کاربردی ترین روش برای دعوت همگانی به حجاب، روشنگری جمعی و عمومی است.

وی فضاسازی مناسب با جملات زیبا در مورد حجاب، برگزاری جشنواره ها و مسابقات مختلف اعم از مقاله، کتابخوانی، سرود، شعر، نماهنگ و دیگر تولیدات فرهنگی را تنها بخشی از فعالیت های مربوط به دعوت همگانی به حجاب دانست و اظهار کرد: ما در جامعه مخالف حجاب نداریم بلکه جاهل به موضوع و حکم حجاب داریم که می‌بایست در اولین قدم اینگونه افراد شناسایی شوند و در قدم دوم با رعایت کامل عزت نفس افراد و پرهیز از جوسازی ها و حاشیه سازی های بی.مورد، ضمن دعوت در یک مراسم با آنها در مورد فضائل بی شمار حجاب صحبت شود و آنها را نیز با فلسفه حکیمانه حکم حجاب، آشنا نمود تا به حول و قوه الهی، دشمن را در دستیابی به اهداف شوم خود در این بخش مهم نیز مایوس کنیم./۱۳۰۴/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات