۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۶۶۹۵۶۹
استاد حوزه علمیه:

مقصران فقدان شهید فخری‌زاده باید برای مردم معلوم شوند

مقصران فقدان شهید فخری‌زاده باید برای مردم معلوم شوند
حجت‌الاسلام والمسلمین رهنمایی ضربه امنیتی به کشور را نابخشودنی عنوان کرد و هشدار داد: چنین سرمایه‌هایی در کشور نباید به این آسانی و ارزانی از دست بروند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد رهنمایی عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن عرض تسلیت و تبریک از شهادت و فقدان شهید محسن فضری‌زاده، با اشاره به حدیث معروف «إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ» گفت: وقتی عالم و دانشمند با اخلاصی به هر نحوی به شهادت برسد در جهان اسلام رخنه‌ای ایجاد می‌شود که تا روز قیامت هیچ چیزی آن را جبران نمی‌کند.

وی شهادت را قدرت نرم نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: ترور کردن کاری است که مزدوران و بزدلان انجام می‌دهند، معلوم است که دشمن از قدرت نظام اسلامی می‌ترسد که سرمایه‌های کشور و دانشمندان ما را ترور می‌کند. شهادت باعث رویش است، هر فردی در مسیر خودش اگر توفیق شهادت داشته باشد منجر به رویش و انسان سازی در جامعه خود و حتی در جهان نیز خواهد شد مانند؛ شهید سلیمانی‌ها، طهرانی‌مقدم‌ها و شهید فخری‌زاده‌ها. این‌ها خودشان امت بودند و سبب تحول در جامعه برای همین شهادت و ریخته شدن خون بسیار ارزش دارد؛ اما هیچ چیزی سبب نمی‌شود که از این بزرگواران و عزیزان محافظت نشود و ساده از کنار شهادت آنان رد شد.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با انتقاد از اظهارات دبیر شورای عالی امنیت ملی، خواستار هوشمندی بیشتر دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی و نیز تقویت حفاظت از دانشمندان کشور شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رهنمایی وجود چنین سرمایه‌هایی را در جامعه ارزشمند و از دست دادن آنان را مصیبت‌ عنوان کرد و بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در پیام خود نسبت به شهادت محسن فخری‌زاده که از نظر بنده بسیار زیبا بود، نکته بسیار مهمی را متذکر شدند و آن هم اینکه درست است که شهادت جای تبریک دارد و بسیار ارزشمند است؛ اما فقدان این دانشمند هسته‌ای برای نظام اسلامی مصیبتی است که آن را تسلیت گفتند. بنابراین چنین اتفاقی آنچنان ساده نبوده است که به سادگی از کنار آن عبور کنیم.

وی به مسؤولان و مأموران امنیتی برای محافظت از سرمایه‌های کشور هشدار داد و خاطرنشان کرد: بنده به عنوان شهروند دلسوز از جناب وزیر اطلاعات و مسؤول امنیت گله و شکایت دارم؛ بدون شک گلایه داشتن نسبت به مسؤولان کشور حرف لغو، توهین و بی‌احترامی نیست و باید عملیات‌های روانی دشمن در رسانه‌ها را خنثی کنیم ولی نباید هم در دام محافظه کاری بیفتیم. با منطق و احترام انتقاد خود را مطرح می‌کنیم. زمانی که بعضی رسانه‌ها مسائلی را سانسور می‌کنند، آتو در دست دشمن می‌شود و از همان مسأله به خودمان ضربه می‌زنند.

استاد حوزه و دانشگاه، عوض شدن رئیس جمهورهای آمریکا را بی‌تأثیر در سامان یافتن امور کشور عنوان کرد و ابراز داشت: برخی مسؤولان رده بالا در چه فکری هستند که می‌اندیشند اگر این رئیس جمهور خبیث برود و خبیث‌تر جایش بیاید وضعیت درست می‌شود؟ خیر! برای چنین مسائلی که به امنیت کشور مربوط می‌شود، هم باید مردم با جدیت بیایند در میدان پاستور، یا میدان روح الله در قم یا درجاهای دیگر و شعار بدهند و هم اینکه مجلس باید واکنش جدی و قاطع داشته باشد. الحمدالله مجلس در پی شهادت شهید فخری‌زاده واکنش خوبی از خود نشان داد؛ اما این کافی نیست و بایستی نمایندگان غیرت‌مند مجلس کاری جدی‌تر را انجام دهند. بنده حس می‌کنم ما الان دچار یک نابسامانی جدی در مسأله امنیت کشور هستیم و این اصلا قابل بخشش و چشم‌پوشی از مسؤولان امنیت کشور نیست.

وی گستاخ شدن معاندین و نفوذیان داخلی را نتیجه محافظه‌کاری رسانه‌ها و مسؤولان دانست و گفت: وقتی که ما مدام محافظه‌کاری می‌کنیم؛ نتیجه همین خواهد شد که باید با غرب سازش کنیم، دوباره باید صدای مذاکره در کشور شنیده شود، آقای کریمی قدوسی یک مطلب در توییتر گذاشتند که یوکیا آمانو خواستار مصاحبه با شهید فخری‌زاده بوده است که به اصرار دولتمردان این امر انجام گرفت و باید دوباره آمار دانشمندان خودمان را به بیگانگان بدهیم. وقتی با محافظه‌کاری و سازش با غرب به دشمن چراغ سبز نشان می‌دهیم، آن‌ها هم خیالشان راحت می‌شود و می‌آیند و داشمندان هسته‌ای ما را ترور می‌کنند. وقتی عده‌ای به دنبال برداشتن عنوان «هسته‌ای» از کنار دانشمند بودند و حضرت آقا این حربه را خنثی کردند، این افراد می‌خواستند چه چیزی را برای دشمن مخابره کنند؟ و چرا برخوردی صورت نمی‌گیرد؟

حجت‌الاسلام والمسلمین رهنمایی در انتهای صحبت خود با اشاره دوباره به پیام رهبر معظم انقلاب، گفت: باید برای مردم این مسأله روشن شود که چرا حضرت آقا شهادت ایشان را تبریک و فقدانشان را تسلیت گفتند. تسلیت بابت چیست؟ هم به خاطر از دست دادن چنین دانشمندی و هم بابت ندانم کاری‌های افرادی که بر سرکار هستند. الان سازمان ملل درخواست کرده که ایران خویشتن‌داری کند و همین را نیز به مسؤولان تحمیل خواهند کرد و آن‌ها هم به مسؤولانی که قصد انتقام گرفتن دارند، تحمیل خواهند کرد. هجمه و جوسازی می‌کنند که دست نگه دارید، جواب ترور که ترور نیست، تحریم‌ها بیشتر خواهد شد و... خیر! باید ضربه را با قاطعیت و کوبنده زد. دشمن از ما می‌ترسد؛ اما خودمان به نوعی صحبت و رفتار می‌کنیم که سست به نظر می‌رسیم و این اشتباه است./ت301/

ارسال نظرات