۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۶۶۹۶۰۸
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

روند روبه رشد حوزه علمیه خراسان شمالی قائم به شخص نباشد

روند روبه رشد حوزه علمیه خراسان شمالی قائم به شخص نباشد
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: حرکت روبه‌جلوی حوزه علمیه خراسان شمالی را شخصی نبینید، بلکه جریانی معنوی ببینید که به سمت قله در حرکت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار با مدیران و مسؤولان مدارس علمیه استان، با اشاره به رشد چشمگیر حوزه علمیه استان در سال‌های اخیر، اظهار کرد: در این سال‌ها در استان کسانی پرورش یافتند که توانستند مدیریت حوزه‌های علمیه را عهده‌دار شوند و این خود برکت عظیمی است.

وی افزود: وقتی انسان نهالی می‌کارد و نهال او به ثمر می‌نشیند آن ثمر بسیار شیرین و دلپذیر است و امروز که می‌بینیم حوزه استان رونق گرفته و بر روی ریل خودش قرار دارد، مایه مسرت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به درخواست خود از مقام معظم رهبری برای موافقت با استعفای او، اظهار کرد: مسؤولیت‌های اجرایی خلوت انسان را تا اندازه‌ای می‌گیرد؛ زیرا وقتی انسان شناور در کثرت می‌شود این کثرت به خلوت انسان لطمه می‌زند، ازاین‌رو لازم است انسان بعد از کثرت هایی که در زندگی می‌بیند مدتی به خلوت خود هم برسد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: باید مراقب باشیم در گیرودار عناوین و القاب رنگ غفلت و غرور و مادیات و دنیا نگیریم، به همین دلیل ضروری است هر از چند گاه به خود توجه کرده و خود را بازسازی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: روزی که آمدم با حکم ولی آمدم و امروز هم که می‌روم با طلب استعفا و پذیرش مقام معظم رهبری می‌روم و هر دو لطف است چون از طرف ولی است، ازاین‌رو از نظر شخص بنده روزی که به استان آمدم با روزی که می‌روم فرقی ندارد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: هیچ کاری نباید در حوزه علمیه قائم به شخص باشد، امروز ازنظر کمی و کیفی حوزه علمیه باشکوهی در استان داریم که بر روی ریل قرار گرفته و مسیر خوبی را در پیش دارد، همچنین حوزه علمیه خراسان شمالی طلاب و مدیران خوبی دارد که می‌توانند کارها را مدیریت کرده و به سامان برسانند.

وی خطاب به مدیران مدارس علمیه و طلاب، اظهار کرد: حرکت رشد و ارتقای حوزه علمیه خراسان شمالی را شخصی نبینید، بلکه جریانی معنوی ببینید که به سمت قله در حرکت بوده و راه خود را پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: حوزه علمیه باید دین‌شناس و متخصص در دین‌شناسی تربیت کند، تربیت نیرو و کادرسازی داشته باشد و همچنین مبلغ تأثیرگذار تربیت کند تا در نفوس اثرگذار باشند؛ به‌گونه‌ای که وقتی تبلیغ و هدایت‌گری می‌کنند بتوانند انقلاب روحی به وجود بیاورند.

وی با تأکید بر اینکه خروجی حوزه علمیه تفقه در دین است اما باید تأثیر بیرونی آن انسان‌سازی و تغییر در نفوس باشد، اضافه کرد: حوزه علمیه به ویژه در این زمان رسالت بزرگی دارد و باید ولی و ولایت خود را مانند دُر گران‌مایه حفظ کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: امامان انقلاب خروجی حوزه علمیه ایران هستند که دنیا را منقلب و متحول کردند، ازاین‌رو باید این قله‌ها را دیده و طلاب را به سمت این قله‌ها دعوت کنیم تا با همت بلند به سمت قله حرکت کنند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات