۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۶۶۹۶۱۳
رییس اداره تبلیغات نیشابور:

ترور دانشمندان هسته ای نتیجه استیصال دشمن در برابر پیشرفت های علمی کشور است

ترور دانشمندان هسته ای نتیجه استیصال دشمن در برابر پیشرفت های علمی کشور است
خراسان رضوی - حجت الاسلام جوانشیری گفت: متوسل شدن دشمنان قسم خورده انقلاب به حذف فیزیکی دانشمندان ما از سر استیصال کامل در مقابل پیشرفت های علمی کشور ما است.

حجت الاسلام علیرضا جوانشیری، رییس ادار ه تبلیغات نیشابور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به تبعات اعتماد به غرب و ارائه فهرست دانشمندان کشور در مجامع بین المللی اشاره و اظهار کرد: آن چه مسلم است این که مجامع بین المللی امروز اعتبار اجتماعی و حتی سیاسی و تخصصی خود در سطح دنیا را از دست داده اند.

وی افزود: امروز به لطف سیاسی‌کاری مجامع بین المللی و به جهت وابستگی شدید آن ها به لحاظ مالی و تصمیم گیری به بلوک قدرت و کشورهای قلدر دنیا مثل آمریکا و اسرائیل این مجامع جزء بی آبرو ترین نهادهای بین المللی در نزد افکار عمومی دنیا محسوب می شوند از این رو بسیاری از کشورها در ارتباط گیری با این مجامع احتیاط می کنند و از دادن اطلاعات سری به این مجامع به اصطلاح بین المللی ابا دارند چرا که این مجامع را امین نمی دانند و تحت سلطه کشورهای خائن مثل آمریکا و اسرائیل عمل می‌کنند.

حجت الاسلام علیرضا جوانشیری بیان داشت: کشور ما که مورد خصومت جدی دشمنان قسم خورده ای مثل آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها هست می‌بایست خیلی در دادن اطلاعات سری از جمله اطلاعات پیرامون سرمایه های علمی کشور محتاط باشد، همه می دانند که ورود این مجامع در عرصه‌هایی مثل هسته‌ای نه برای صلح و جلوگیری از گسترش سلاح‌های هسته‌ای است که برای نفوذ و انتقال اطلاعات فوق سری کشور ما به سرویس‌های ترور سیا و موساد است، اعتماد به این مجامع مزدور و دروغگو که سیاست‌های دوگانه ای در برخورد با کشورها دارند، خیلی سادگی است.

رییس ادار ه تبلیغات نیشابور ابراز کرد: با توجه به عملکرد سیاه و نگین این مجامع به ظاهر بین المللی شکی نیست که اینها دیگر غیر قابل اعتمادند اینها نه ملت‌ها را بلکه آمریکا و اسرائیل را در حقیقت نمایندگی می کنند و به همین دلیل امروز در نزد افکار عمومی آبرویی ندارند و در راه اهدافی که برای آنها طراحی شده هم موفق نیستند.

وی گفت: امروز آژانس بین‌المللی هسته‌ای که وظیفه اصلی او جلوگیری از گسترش سلاح های کشتار جمعی و هسته ای است و اگر بخواهد گزارش بدهد که چه غلطی کرده است، آیا کارنامه‌ای در این حوزه دارد؟ آیا توانسته است با زراد خانه‌های هسته‌ای اسرائیل و آمریکا و انگلیس و فرانسه برخورد بکند؟ آیا توانسته است از گسترش سلاح های کشتار جمعی در سطح دنیا جلوگیری بکند؟ جواب منفی است اینها موفق نبودند و موفق هم نخواهند شد چون اعتبار بین المللی، اجتماعی، سیاسی و تخصصی آن ها با این عملکرد پر از تناقض به شدت زیر سوال رفته است و کارکرد خود را از دست داده اند بنابراین در حد متعارف و رفع تکلیف ودر چارچوب قانون باید با این مجامع همکاری کرد و در مقابل زیاده طلبی آن ها ایستاد.

حجت الاسلام جوانشیری با تأکید بر تجلیل از شهدای هسته ای که قبلا ترور شدند، گفت: تجلیل از شهدای والامقام علمی و هسته‌ای در حقیقت تکریم ارزش‌های انسانی و اسلامی است و حتماً باید انجام بشود ملتی که به سرمایه‌های خودش احترام نگذارد کسی به او احترام نخواهد گذاشت ما باید قدر این سرمایه های علمی را چه در زمان حیات با برکت آنها چه در زمانی که به فیض عظیم شهادت نائل می شوند را بدانیم.

رییس اداره تبلیغات نیشابور افزود: الحمدلله ملت ایران تا به حال نشان داده است که ملت قدرشناسی است تشییع جنازه تاریخی سردار پر افتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی شهید شهریاری شهید مصطفی روشن و... نشان داد که ملت عزیز ایران ملت قدرشناسی است و قدر سرمایه های خودش رو به خوبی و درستی می‌داند.

ترس دشمن از توان دفاعی و برتری علمی ایران

وی به ترس دشمن از توان دفاعی و برتری علمی ایران اشاره و بیان داشت: متوسل شدن دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب به حذف فیزیکی دانشمندان علمی وهسته ای و دفاعی ما از سر استیصال کامل و درماندگی در مقابل پیشرفت های علمی کشور ما است.

حجت الاسلام جوانشیری ابراز کرد: دشمنان ما نمی توانند ببینند که یک کشوری بدون اتکاء به قدرت های جهانی و با اتکاء به نگاه و اندیشه جوانان خود توانسته است تمام مناطق ممنوعه علمی از دیدگاه ابر قدرت های جهان را فتح کند، هضم این موضوع برایشان سخت است بنابراین به گمان باطل خود با حذف فیزیکی این قله های پرافتخار علمی می خواهند جلوی پیشرفت علمی هسته ای و دفاعی کشور ما را بگیرند غافل از اینکه در جمهوری اسلامی ظرفیت‌های انسانی صدها برابر ظرفیت های معدنی و مادی ما است و ظرفیت های انسانی پایه توسعه کشور ماست.

رییس اداره تبلیغات نیشابور ادامه داد: ما به اندازه که روی ظرفیت تمام نشدنی نخبگان خود در توسعه علمی حساب می کنیم روی نفت و معادن خود حساب نمی کنیم، امروزه خودباوری در نگاه فرهیختگان و دانشمندان جامعه اسلامی ما نهادینه شده است دشمن بخواهد یا نخواهد مسیر خودشان را ادامه خواهند داد و برای کشور افتخار خواهند آفرید، طبق فرموده رهبری ما باید ضمن تجلیل از مقام شهدای عزیزی که در عرصه‌های مختلف علمی و هسته‌ای و دفاعی برای ما افتخار آفریدند و در کمال مظلومیت به شهادت رسیدند باید سنگر آن ها را خالی نگذاریم و راه آن ها رو با قدرت ادامه بدهیم.

وی ابراز کرد: دشمنان ما در ارزیابی‌های خودشان به این نتیجه رسیده اند که ما به لحاظ توان دفاعی و برتری علمی در حد بسیار بالایی از توانمندی قرار داریم این راهی که ما آغاز کرده‌ایم غیر قابل بازگشت است لذا ایران اسلامی با توان بالای نظامی و دفاعی و برتری چشمگیر علمی در منطقه استراتژیک خاورمیانه مایه ترس آمریکایی‌ها و به خصوص اسرائیلی هاست و از همین رو مستمرا در پی مانع تراشی در مسیر حرکت توفنده ملت و دانشمندان ایرانی هستند که به فضل الهی موفق هم نخواهند شد.

حجت الاسلام جوانشیری به ضرورت پرداختن به الگوسازی شهید فخری برای جامعه علمی در ابعاد معرفت شناختی، توحید عملی، مراتب تهجد، ارادت به ولی فقیه، مدیریت کارآمد تأکید و ابراز کرد: باید نهضت الگوسازی قله های علمی برای نسل جدید در کشور ما در ابعاد مختلف اتفاق بیفتد، صدا و سیمای ما باید در الگو سازی چهره های علمی و دفاعی کشور بیش از گذشته سرمایه گذاری کند.

رییس اداره تبلیغات نیشابور افزود: هنرمندان ما و فیلمسازان مطرح کشور باید در گسترش این نهضت نقش آفرینی کنند چراکه تبیین شخصیت مجاهدان عرصه علمی و هسته‌ای و دفاعی کشور می تواند برای نسل جوان ما انگیزه بخش باشد. و آینده درخشان علمی و فناوری کشور ما را تضمین کند./864/

 

جواد رستمی
ارسال نظرات