۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۶۶۹۶۲۵
قالیباف:

اجرای تعهدات برجامی شرط مذاکره است

اجرای تعهدات برجامی شرط مذاکره است
رییس مجلس گفت: غربی‌ها مطمئن باشند تا زمانی که به تعهدات‌شان در قبال ایران عمل نکنند اجرای طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را پیش خواهیم برد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی امروز بعد از تصویب تمامی جزئیات (9 ماده) طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران اظهار داشت: از نمایندگان مجلس که در 2 جلسه امروز مصوبات مهمی درباره طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها داشتند تشکر می‌کنم.

وی افزود: مجلس این فرصت را برای مجموعه هسته‌ای کشور در ابعاد تحقیقات و صنعتی فراهم آورد.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چند سالی است که می‌بینیم ایران تعهدات یکطرفه را براساس برجام اجرا کرده است ولی طرف‌های غربی به تعهدات‌شان پایبند نبوده و به هیچکدام از آنها عمل نکردند.

قالیباف گفت: تعهدات غربی‌ها در قبال ایران در برجام پابرجا بوده و هیچکدام از آنها اجرا نشده است.

وی افزود: امروز مجلس شورای اسلامی این تصمیم را گرفت که به جاده‌ای که یکطرفه بوده است پایان دهد. البته این فرصت برای غربی‌ها فراهم است که اگر به تعهدات‌شان در برجام عمل کنند براساس طرح اقدام راهبردی فرصت لازم را دارند. این در حالی است که آنها نه تنها به تعهدات‌شان در قبال ایران عمل نکردند بلکه مشاهده کردیم با خرابکاری در نطنز به صنعت هسته‌ای ایران آسیب وارد کردند و با کارهای تروریستی که اتفاق افتاد و حتی حاضر به محکوم کردن این اقدام نشدند منجر به شهادت شهید فخری‌زاده شدند.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدواریم که با این تصمیم قاطع بتوانیم رفع تحریم کرده و غربی ها هم مطمئن باشند تا زمانی که به تعهدات‌شان در قبال جمهوری اسلامی عمل نکنند ما اجرای طرح اقدام راهبردی را پیش خواهیم برد. ولی اگر به تعهدات‌شان عمل کردند براساس ماده 7 طرح مذکور امکان مذاکره وجود دارد.

قالیباف در پایان اظهار امیدواری کرد که بتوانیم رفع تحریم کرده و سختی‌های مردم را با پیگیری آن از این مسیر برطرف کنیم./998/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
..
چه وضعیتی است؟
حرف از مذاکره حرف دشمن و نفوذی‌ها و آن‌هایی است که در دستگاه محاسباتیشان اختلال به وجود آمده است
1
0