۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۶۶۹۶۴۷
دبیرعلمی کنگره سید مرتضی مطرح کرد؛

ضرورت تلاش برای احیای آثار سید مرتضی

ضرورت تلاش برای احیای آثار سید مرتضی
حجت‌الاسلام مهریزی گفت: سید مرتضی آثار زیادی دارد که بسیاری از آن‌ها از بین رفته‌اند و ما تلاش‌های فراوانی انجام داده‌ایم تا آن‌ها را پیدا کنیم.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، پیش نشست‌های علمی کنگره بین‌المللی بزرگداشت هزاره رحلت سید مرتضی علم الهدی صبح امروز با حضور ریاست محترم سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی و ریاست بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و دبیر علمی کنگره سید مرتضی علم الهدی برگزار شد.  

دکتر مهریزی، دبیر علمی کنگره سید مرتضی در ابتدای جلسه به بیان گزارشی از وضعیت نشر آثار سید مرتضی پرداخت و گفت: سید مرتضی آثار زیادی دارد که بسیاری از آن‌ها از بین رفته‌اند و ما تلاش‌های فراوانی انجام داده‌ایم تا آن‌ها را پیدا کنیم، ولی در مجموع ۶۱ اثر درباره سیدمرتضی نگاشته و یا تصحیح شده است.

وی افزود: تصحیح کار‌های سید با کار گروهی بوده و ما برای کار‌های سنگین گرفت یک لجنه و گروه جمعی را پیش‌بینی کرده‌ایم و بنابراین در بیشتر آثار نام اشخاص روی جلد نیامده تا نشان دهد این کار‌ها با قوت جلو رفته است.

دبیر علمی کنگره سیدمرتضی با اشاره به پژوهشنامه ۲۰ جلدی درباره آثار سیدمرتضی عنوان کرد: از این آثار ۱۰ جلد، مجموعه مقالات فارسی و عربی است که نزدیک ۱۷۰ مقاله منتشر شده از سوی شخصیت‌های علمی و حوزوی عراق و ایران را گرد آوری کرده است که ۶ جلد این کتاب مشتمل بر مقالات فارسی و ۴ جلد دیگر نیز مشتمل بر مقالات عربی منتشر شده است.

وی با اشاره به خبرنامه سید مرتضی اظهار داشت: این خبرنامه در چهار شماره منتشر شده که در آن معرفی‌ها، گزارش‌ها و مصابحه‌هایی با شخصیت‌های مختلف بوده که شماره چهارم این خبرنامه در زمان برگزاری کنگره منتشر خواهد شد.
حجت‌الاسلام مهریزی در پایان به مجموعه آثاری که توسط کنگره سید مرتضی تولید شده پرداخت و گفت: در مجموع ما ۶۱ اثر درباره سید مرتضی در دستور کار داریم.
محمدحسین کتابی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
علم لاینفع!!
..انتقاد
اونوقت کل دغدغه آستان قدس شده بازنشر آثار سیدمرتضی
0
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
این آقا چه نسبتی با حوزه انقلابی داره که خبرشو می زنین؟
0
0