۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۶۶۹۷۶۸
حجت الاسلام والمسلمین عبادی:

زیاده خواهی دشمن ناشی از بی تدبیری های مسؤولان ما است

زیاده خواهی دشمن ناشی از بی تدبیری های مسؤولان ما است
امام جمعه بیرجند با بیان اینکه زیاده خواهی های دشمن ناشی از بی تدبیری های مسؤولان ما است، گفت: اگر دشمن روحیه سازش و فرش قرمز مشاهده نکند هیچگاه جلو نمی آید.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در سخنان آدینه ای خود که از ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» پخش شد، با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن کریم حیات حقیقی انسان در آخرت تجلی پیدا می کند، گفت: ما در این دنیا باید تلاش داشته باشیم تا زاد و توشه آخرت خود را جمع کرده و به سرای دیگر منتقل کنیم.

وی با اشاره به اینکه دنیا میدان آزمایش و ابتلائات الهی است، ادامه داد: ما در این زندگی دنیوی باید به جهاد و مجاهدت بپردازیم؛ بر اساس روایات، جهاد با نفس، جهاد اکبر دانسته شده است و ما باید با این جهاد بزرگ پا روی نفس خود بگذاریم و غول های حیوانی و شهوات خود را نابود کنیم تا از جانب خداوند مورد رضایت قرار گیریم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با تأکید بر اینکه بدون پا گذاشتن بر روی نفس، هیچ جایگاه متعالی به انسان عطا نخواهد شد، بیان کرد: شهادت با همه عظمت خود در جرگه جهاد اصغر می گنجد، زیرا به صورت عمل انجام شده به وقوع می پیوندد؛ اما جهاد کبیر علاوه بر این که علت (دشمنی دشمن) را خنثی می سازد، با تدبیر و درایت همراه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه زیاده خواهی های دشمن ناشی از بی تدبیری های مسؤولان ما است، عنوان کرد: اگر اهل جهاد کبیر باشیم، هیچ فرصتی به دشمن نمی دهیم؛ در جهاد کبیر نخستین تابلو این است که «اطاعت از دشمن ممنوع است».

وی خاطرنشان کرد: دشمن با ستون پنجم های خود تحرکات ما را ارزیابی می کند و اگر فرش قرمز، سازش و تطمیع  مشاهده کند رو به جلو می آید، اما اگر این مسائل برایش فراهم نباشد به خود اجازه جلو آمدن نمی دهد؛ اگر به جهاد کبیر عمل کنیم پیروزی های بزرگی حاصل می شود و حتی از یک بینی هم خون نمی آید.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی به سرنوشت برخی سازشکاران و رهبران سازشگر منطقه اشاره و اظهار کرد: دشمن به جاده صاف کن های خود نیز رحم نخواهد کرد و پس از آنکه به اهداف خود برسد آنها را نیز نابود می کند و مسؤولان ما باید این موضوع را به خوبی بدانند./841/پ202/ب1

ارسال نظرات