«این است گرام» به چاپ دوم رسید
به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، شبکههای اجتماعی یکی از مهمترین عرصههای مدیریت و در نوردیدن مرزهای فرهنگی است. اینستاگرام در ایران به واسطه جذابیتهای بصری، بیش از چهل میلیون ایرانی را به خود راه داده و با آنها زندگی میکند. اینستاگرام یک رسانه است. کارکرد اصلی رسانه کنترل و مدیریت فرهنگ است. گفتمان ایجاد میکند و با آن، ارزشها و ذهنیتهایی را حاکم میکند که یارای مقابله و مقاومت با آن نیست و به همین راحتی ممالک و سرزمینی فتح میشود. لذا یکسانسازی فرهنگی و ادبیات رخ میدهد و فرهنگهای اصیل بومی در این فرهنگ مهاجم هضم میشود.
رسانه کارکردهایی از قبیل زیبانمایی، بدریختنمایی، بزرگنمایی، کوچکنمایی، مهمنمای، عادینمایی، عادیسازی، بحرانسازی و .... دارد که هر کدام از آنها دو سویه است. میتواند فرهنگ و ملتی را به آسمان برد و میتواند به چاهی انداخت که هیچ ریسمانی کارگر نیفتد.
«این است گرام» بنا دارد قضاوت عادلانهای درباره اینستاگرام داشته باشد. هم سخن غربیان را به خوبی شنیده است و هم سخن اندیشمندان مسلمان و سعی شده است اینستاگرام از لنز الاهی دیده شود. در این کتاب ماهیت این شبکه در فصل اول و آفتها در فصل دوم و فرصتهای این برنامه در فصل سوم مورد کاوش قرار میگیرد. اما با زبانی ساده و همه فهم نه فقط برای اندیشمندان که به کار عموم مردم بیاید.
«این است گرام» به قلم حجت الاسلام مصطفی امینی خواه در 256 صفحه و با قیمت 35 هزار تومان توسط نشر معارف منتشر شد که در کمتر از یک ماه به چاپ دوم رسید./826/
منبع: ایبنا