۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۶۷۰۰۷۱
فقیه بصیر؛

آیت الله یزدی مصداق بارز روایت "العلما ورثة الانبیاء" بود

آیت الله یزدی مصداق بارز روایت
عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: خط قرمز آیت الله یزدی اسلام، اهل بیت(ع)، ولایت فقیه، قانون اساسی، مرجعیت و صیانت از حوزه های علمیه بود.

آیت الله کعبی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن ابراز تأسف از رحلت آیت الله یزدی یار دیرین و راستین امام و رهبری و مدافع حقیقی انقلاب اسلامی، گفت: آیت الله یزدی در کنار اجتهاد و فقاهت یک سخنران مبارز و شجاع در دوران طاغوت به شمار می رفت و کمتر کسی مثل ایشان آن شجاعت و صراحت را در بیان داشت.

وی ادامه داد: ایشان معتمد امام راحل بودند به گونه ای که وقتی امام(ره) از تبعید به قم برگشتند، خانه آیت الله یزدی را برای سکونت انتخاب کردند؛ این موضوع میزان انس این دو بزرگوار را به یکدیگر نشان می دهد.

آیت الله کعبی بیان کرد: آیت الله یزدی از پیشگامان نهضت امام راحل بودند و در همه مناصب شان اعم از مجلس شورای اسلامی، ریاست مجلس خبرگان رهبری، شورای نگهبان، ریاست قوه قضاییه و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خودشان را وقف اسلام، مکتب اهل بیت(ع)، تحکیم پایه های نظام اسلامی و اقامه دین کردند.

وی ابراز کرد: ایشان شخصیتی متواضع و بی ادعا هستند و خودشان را به عنوان یک طلبه حوزه علمیه قم کوچک کرده و می کنند و هیچگاه مدعی مقامات نبوده اند؛ همچنین در مقابل کفار، مقتدر و با صلابت و بدون ملاحظه بوده و هستند؛ ایشان در راستای مجاهدت فی سبیل الله از هیچ گونه تلاشی فروگذار نکرده اند و امام خمینی(ره) نیز همواره به شورای نگهبان توصیه می کردند که ملاحظه هیچ کس را به جز خداوند متعال نداشته باشند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: آیت الله یزدی در مشی خودشان ملاحظه هیچکس را به جز خداوند و حکم ولی فقیه نداشتند؛ ایشان احترام بسیاری برای حکم ولی فقیه قائل بودند و به همان اندازه که مطیع امام خمینی(ره) بودند، بدون یک ذره کاستی مطیع امام خامنه ای بودند و خط قرمز ایشان اسلام، اهل بیت(ع)، ولایت فقیه، قانون اساسی، مرجعیت و صیانت از حوزه های علمیه بود.

وی مطرح کرد: ایشان خودشان را وقف اسلام و مکتب اهل بیت(ع) کرده و از سرمایه های کم نظیر روحانیت و حوزه های علمیه به شمار می روند و می توان ایشان را مصداق بارز روایت شریف «العلما ورثة الانبیاء» دانست./841/ت302/ب1

ارسال نظرات