۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۶۷۰۰۸۴
فقیه بصیر؛

آیت الله یزدی در همه عرصه ها با حفظ کرامت روحانیت حضور می یافت

آیت الله یزدی در همه عرصه ها با حفظ کرامت روحانیت حضور می یافت
عضو شورای عالی حوزه های علمیه قش آفرینی آیت الله یزدی را در حوزه های علمیه مورد اشاره قرار داد و گفت: ایشان در همه عرصه ها با حفظ کرامت روحانیت حضور می یافت.

آیت الله محمود رجبی عضو شورای عالی حوزه های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با تسلیت رحلت عالم انقلابی و فقیه بصیر آیت الله محمد یزدی رییس فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به تبیین شخصیت علمی و انقلابی این فقیه وارسته پرداخت و گفت: ایشان از ابتدای نهضت امام خمینی(ره) در متن مبارزات قرار داشت و مردم نیز ایشان را بسیار قبول داشتند و مورد اعتمادشان بود.

وی فعالیت های گسترده آیت الله یزدی در جریان انقلاب اسلامی و نهضت امام راحل را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: ایشان بعد از انقلاب همواره در مسیر نظام و هر جایی که امام و رهبری موقعیت یا منصبی را از ایشان خواستند تا در آن جایگاه ایفای نقش کند با کمال تواضع و اخلاص و روحیه انقلابی حضور می یافتند.

آیت الله رجبی با بیان اینکه آیت الله یزدی الگوی انقلابیون بوده و تلاش خستگی ناپذیر خودشات را همواره علیرغم کهولت سن نیز دارا بودند، نقش آفرینی این عالم فقیه را در حوزه های علمیه مورد اشاره قرار داد و افزود: ایشان سالها درس خارج فقه را در حوزه داشتند و کتاب «فقه القرآن» این عالم وارسته نیز نشان از اهتمامشان نسبت به علوم دینی و حوزوی و قرآنی است.

وی با تأکید بر این که آیت الله یزدی از شخصیت های برجسته حوزه و نظام اسلامی و مردم بود، گفت: ایشان یک شخصیت چند بعدی هستند که ارتباطش با نظام و ولایت و حوزه های علمیه بسیار قوی و برجسته بود؛ افزون بر همه این موارد ارتباط مردمی گسترده ای داشت.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: ایشان شاگرد بزرگانی همچون آیت الله بروجردی، امام راحل، آیت الله اراکی، آیت الله میرزا هاشم آملی و آیت الله فرید بودند و از آغاز نهضت حضرت امام(ره) به صورت شجاعانه و با تلاش خستگی ناپذیر در عرصه مسائل انقلابی حضور جدی داشتند و در این راه طعم تبعید و بازداشت را چشیدند و در همه صحنه ها با حفظ کرامت روحانیت حضور می یافتند./841/ت302/ب1

ارسال نظرات