۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۶۷۰۱۴۶
فقیه بصیر؛

مواضع آیت الله یزدی سبب خوشحالی حق گرایان و غمگینی جریان نفاق بود

مواضع آیت الله یزدی سبب خوشحالی حق گرایان و غمگینی جریان نفاق بود
عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: آیت الله یزدی عشق به امام راحل، ولایت و مردم داشت و عمر شریف خود را صرف خدمت به اسلام، مکتب اهل بیت(ع)، نظام اسلامی و مردم کرد.

آیت الله عباس کعبی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در حاشیه مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم آیت الله محمد یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، این عالم وارسته را مجاهدی بصیر و انقلابی توصیف کرد و گفت: ایشان از بزرگان نسل اول پیشتاز حوزه های علمیه و انقلاب اسلامی بود.

وی با بیان اینکه مواضع ایشان حزب الله و جبهه حق را خوشحال و جبهه کفر و نفاق را غمگین می ساخت، اظهار داشت: ایشان اسوه و الگوی علما، فضلا و طلاب انقلابی هستند.

آیت الله کعبی با اشاره به اینکه حوزه انقلابی با ارتحال آیت الله یزدی یتیم شد، عنوان کرد: خلأ فقدان ایشان را به خوبی حس می کنیم و باید دانست که ضایعه رحلت این عالم ربانی یک ثلمه بزرگ بود.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آیت الله یزدی دافعه شدیدی نسبت به جریان نفاق و کفر داشت، مطرح کرد: ایشان عشق به امام(ره)، ولایت و مردم داشت و عمر شریف خود را صرف خدمت به اسلام، مکتب اهل بیت(ع)، نظام اسلامی و مردم کرد.

وی تألیفات علمی و حوزوی آیت الله یزدی را مورد اشاره قرار داد و افزود: از ایشان تألیفات علمی و سخنرانی های آتشین علیه طاغوت و در دفاع از انقلاب اسلامی و ولایت به یادگار مانده است؛ ایشان در عرصه های تقنین، قضاوت و صیانت از نظام اسلامی، فقه و قانون اساسی و حفظ حوزه های علمیه و هدایت روحانیت، فرهنگ سازی، تبلیغ، خدمت به دین و مردم و تذکر به مردم و مسؤولان فعال بود و خدمات ماندگار ایشان فراموش شدنی نیست.

آیت الله کعبی با تأکید بر اینکه همه بخش های زندگی ایشان برای طلاب جوان درس آموز است، خاطرنشان کرد: امروز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اساسنامه قوی و شخصیت های بزرگی دارد و علی‌رغم فقدان ایشان راه بزرگان خود نظیر حضرات آیات مشکینی، فاضل لنکرانی و امینی را در دفاع از اسلام و حوزه و صیانت از نظام اسلامی دنبال می کند./841/ت302/ب1

ارسال نظرات