۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۶۷۰۷۸۰
نماینده ولی فقیه در کاشان:

مدیریت بحران یکی از ویژگی های شخصیتی حضرت زینب است

مدیریت بحران یکی از ویژگی های شخصیتی حضرت زینب است
اصفهان - آیت الله سلیمانی از مدیریت بحران به عنوان یکی دیگر از ابعاد شخصیت حضرت زینب(س) نام برد و گفت: ابعاد شخصیتی حضرت زینب(س) بسیار گسترده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در مراسم تجلیل از پرستاران در مجتمع بهداشتی فاطمیه زیدی با تبریک میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار، ابعاد شخصیتی حضرت زینب (س) را بسیار گسترده دانست و گفت: پرستاری یکی از ابعاد شخصیتی حضرت زینب (س) است که روز ولادت ایشان به عنوان روز پرستار و تجلیل از پرستاران نامگذاری شده است.

وی از مدیریت بحران به عنوان یکی دیگر از ابعاد شخصیت حضرت زینب (س) نام برد و افزود: مدیریت بحران حضرت زینب (س) به گونه‌ای است که مردان در برابر آن محلی از اعراب ندارند.

آیت الله عباسعلی سلیمانی
به گفته وی حضرت زینب (س) در بحرانی‌ترین شرایط عاشورا و سپس سفر به دو شهر پرماجرای کوفه و شام توانست کاروان اسارت اهل بیت (ع) را مدیریت و هدف و رسالت عاشورا را تبیین کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر اینکه عاشورا همه ارزش‌های ما را در بر دارد و با اشاره به این فرمایش امام راحل که اسلام مرهون و مدیون عاشورا است و پیامبراکرم (ص) می‌فرماید اسلام حسینی البقا است، گفت: نقش زینب (س) در مساله عاشورا پررنگ تر از نقش امام حسین (ع) است.

آیت الله سلیمانی ادامه داد: نقش امام حسین (ع) در حادثه عاشوار از دوم محرم آغاز شد و در بخشی از نیمه دوم روز عاشورا به پایان رسید، اما زنده نگه داشتن کربلا و عاشورا و حفظ حماسه حسینی در همه ادوار تاریخ برعهده زینب (س) است و نامگذاری ولادت حضرت را به نام روز پرستار به این قشر بی ادعا و تا حدودی گمنام جامعه تبریک می‌گویم.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین مجموعه بهداشتی فاطمیه زیدی را به عنوان مرکزی هرچند کوچک، اما بسیار تأثیرگذار و پر اثر و خدوم دانست و گفت: کارکنان این مرکز منتظر مراجعه بیمار به آن‌ها نیستند، بلکه با حضور درب منازل، بیماران را شناسایی تا حلقه اتصال ویروس کرونا را قطع کنند.

آیت الله سلیمانی نقش بهداشتی مجموعه بهداشتی فاطمیه زیدی را قوی‌تر از نقش درمانی آن‌ها دانست و گفت: اهمیت و نقش فعالیت‌های این مرکز درقطع حلقه اتصال ویروس کرونا در شهرستان کاشان انکار ناپذیر و قابل تقدیر است.

آیت الله عباسعلی سلیمانی
نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین شب یلدا را بعنوان یک پدیده سنتی در جامعه قلمداد و تأکید کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا دورهمی شب یلدا را مراقبت کنید تا بار دیگر سبب گسترش این بیماری در جامعه نشود.

دکتر مسعود دهقانی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشان نیز در این دیدار گفت: مجموعه بهداشتی فاطمیه زیدی مجموعه‌ای موفق در اجرای طرح شهید سلیمانی است که از سوی تیم‌های حمایتی بسیج و نیرو‌های مراقبتی و نظارتی اجرا می‌شود.

وی افزود: تیم‌های مراقبتی در طرح شهید سلیمانی در منطقه زیدی با همکاری بسیج و نیرو‌های حوزه بهداشت افرادی که تست آن‌ها مثبت می‌شود ضمن آموزش‌های درب منزل از افراد خانواده تست کرونا گرفته می‌شود و افراد مبتلا را شناسایی می‌کنند.

به گفته وی اجرای طرح شهید سلیمانی با همکاری نیروی‌های بسیج سبب خواهد شد موج بعدی کرونا در شهرستان کاشان مهار شود و وضعت قرمز در ماه‌های آبان و آذر تکرار نشود.

دهقاتی یادآور شد: تیم‌های نظارتی با کمک نیرو‌های هلال احمر و همکاری بسیج بر اماکن عمومی نظارت می‌کنند ضمن توصیه و آموزش، در صورت تخلف برخورد قضایی می‌شود.

دکتر جهانگیر سرافزازی مدیر مجتمع بهداشتی فاطمیه زیدی نیز گفت: پرسنل این مجتمع حدود ۹ ماه است بدون وقفه فعالیت می‌کنند و با حضور درب منازل و انجام تست کرونا و شناسایی و ضمن اینکه افراد مبتلا را به مراکز درمانی ارجاع می دهند، آموزش‌های لازم در قرنطینه نیز انجام و از گسترش ویروس کرونا جلوگیری می‌شود.

به گفته وی پیگیری‌های تلفنی پرسنل این مرکز با خانواده و آموزش‌های لازم به آن‌ها در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا تأثیرگذارو موثر بوده است.

لازم به ذکراست، در پایان این مراسم با حضور آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، مسؤولان بهداشت و درمان شهرستان کاشان از پرسنل مجتمع فاطمیه زیدی و پرستاران شهرستان تقدیر و تجلیل شد./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات