۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۶۷۰۸۲۴
حجت الاسلام حسینی خواه خبر داد؛

تألیف و چاپ ۴۵ عنوان کتاب از سوی مرکز فقهی ائمه اطهار در سال ۹۹

تألیف و چاپ ۴۵ عنوان کتاب از سوی مرکز فقهی ائمه اطهار در سال ۹۹
معاون پزوهش مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) گفت: ما در سال جاری ۳۵ عنوان کتاب را در سال جاری به چاپ رسانده ایم و همچنین ۱۰ کتاب نیز در مرحله چاپ داریم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید جواد حسینی خواه معاون پژوهش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در نشست خبری تشریح فعالیت های پژوهشی سال جاری مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س) گفت: ما دوره های آموزش پژوهش محور فقه پزشکی را در دست داریم که امسال سومین دوره پذیرش طلاب در فقه پزشکی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری دوره های نقد مقالات در مرکز تخصصی ائمه اطهار(ع) ادامه داد: تازه ترین کتابی که به چاپ رسانده ایم کتاب طرح نامه از نگرش تا نگارش است که چاچ شده و در اختیار جامعه علمی قرار می گیرد.

حجت الاسلام حسینی خواه بیان کرد: 35 عنوان کتاب را در سال جاری به چاپ رسانده ایم که اگر با دوره های گذشته مقایسه کنیم در این زمینه ارتقای بسیار بالایی داشته ایم؛ همچنین 10 کتاب نیز در مرحله چاپ داریم.

معاون پژوهش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) اظهار داشت: پژوهش و فعالیت های علمی در عرصه فقه عبادات، فقه سیاسی، فقه پزشکی، کلام، اصول فقه، حدیث، قرآن کریم، فقه اقتصاد، مباحث حقوقی و فقه امنیت را تا کنون پیش برده ایم و باید انست که ما در زمینه مباحث فقه امنیت با ستاد کل نیروهای مسلح و پژوهشکده وزارت اطلاعات تفاهم نامه امضا کرده ایم.

وی با اشاره به عرضه آثار مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) به صورت دیجیتالی در سایت های علمی ابراز کرد: ما سعی داریم آثار فاخر خود را به صورت دیجیتالی نیز در اختیار علاقه مندان و جامعه علمی قرار دهیم.

حجت الاسلام حسینی خواه فعالیت های پژوهشی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در سایت پژوهشی مپفای این مرکز را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: ما همچنین مجله علمی و تخصصی فقه و اجتهاد را داریم که در شرف اخذ مجوز علمی پژوهشی است که شماره دهم آن به زودی به چاپ می رسد.

معاون پژوهش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به برگزاری نشست های علمی و کرسی های ترویجی از سوی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: در ایام کرونایی ما سعی کرده ایم به صورت وبیناری نشست های علمی خود را داشته باشیم؛ در حال حاضر هم یک نشست علمی در این مرکز فقهی در حال برگزاری است؛ کرسی های علمی بسیاری در عرصه فقه سیاسی، فقه حدیث و فقه اجتماعی برگزار کرده و خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ما در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) پژوهشگران برتر را از طرق مختلفی همچون خرید آثار علمی، قراردادهای پژوهشی و جشنواره ها مورد حمایت قرار می دهیم، ابراز کرد: ما طرحی را با عنوان «جشنواره فاضل» طراحی کرده ایم و آن را با امضای ریاست محترم مرکز فقهی تصویب کرده ایم؛ ما هر سال آثار پژوهشی طلاب و پژوهشگران را مورد ارزیابی قرار می دهیم و در جشنواره مورد تقدیر قرار می دهیم و امسال نیز این جشنواره برگزار خواهد شد./841/پ202/ب1

ارسال نظرات