۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۶۷۰۸۲۹
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

بسیج اصناف با رفع آفات بازار از آبروی کسبه حمایت کند

بسیج اصناف با رفع آفات بازار از آبروی کسبه حمایت کند
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: بسیج اصناف باید با رفع آفت‌های بازار از آبروی کسبه حمایت کرده و از ایجاد و گسترش هرگونه آفت و بدی در بازار جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار اعضای بسیج اصناف استان اظهار کرد: شیوع بیماری کرونا امتحان بزرگی برای همه بخش‌های فعال اقتصادی و اجتماعی در کشور ازجمله اصناف بود و همه باید تلاش کنیم در این امتحان شرمنده نشویم.

وی با اشاره به روایت «الکاسب حبیب‌الله» به‌عنوان یکی از صفات مهم صنوف و کسبه، تصریح کرد: ما برای کسبه حرمت قائلیم و باید برای رفع مشکلات و مسائل مبتلابه آن‌ها تلاش کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید مسئولان به درخواست‌های به‌حق کسبه رسیدگی کنند، افزود: رسیدگی به خواسته‌های به‌حق کسبه نوعی تکلیف برای مدیران است و ما هم از این درخواست‌ها حمایت می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری همچنین با اشاره به اینکه هر مجموعه‌ای دارای آفت‌هایی است، ادامه داد: کسب و فعالیت صنفی نیز آفت‌هایی دارد که ازجمله آن می‌توان به احتکار، عدم رعایت قیمت عادلانه و گران‌فروشی اشاره کرد.

امام‌جمعه بجنورد، بسیج اصناف را متولی آفت زدایی از بازار و صنوف معرفی کرد و گفت: این مجموعه باید با رفع آفت‌های بازار از آبروی کسبه حمایت کرده و درعین‌حال از ایجاد و گسترش هرگونه آفت و بدی در بازار جلوگیری کند.

وی در ادامه شیوع بیماری کرونا را باعث ایجاد مشکلاتی برای اصناف دانست و خاطرنشان کرد: شهید فخری زاده به همراه تیم علمی همراه خود برای تولید واکسن این ویروس تلاش می‌کردند که دشمنان او را به شهادت رساندند؛ اما امیدواریم که با تولید واکسن ایرانی کرونا، تحریم این ماده دارویی را خنثی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر اینکه باید از بازاریان آسیب‌دیده در شرایط کرونایی رفع آسیب شود، گفت: این امر تکلیفی بر دوش همگان است که از اصناف حمایت‌های لازم را داشته باشند، هرچند از سوی دیگر کسبه نیز همواره در کمک‌رسانی به نیازمندان مشارکت داشته و دارند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات