۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۶۷۰۸۴۱
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

بانوان از برنامه معرفتی، بصیرتی و تربیتی حضرت زینب الگوبرداری کنند

بانوان از برنامه معرفتی، بصیرتی و تربیتی حضرت زینب الگوبرداری کنند
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: باید بانوان جامعه ما بر اساس سبک و سیره حضرت زینب (س) برنامه معرفتی، بصیرتی و تربیتی تنظیم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب خواهر حوزه علمیه استان، با تبریک سالروز میلاد حضرت زینب (س)، اظهار کرد: وجود مبارک حضرت زینب کبری (س) شخصیت ویژه‌ای در دنیای اسلام است؛ به‌گونه‌ای که کربلای سیدالشهدا (ع) با نقش‌آفرینی ایشان و پیغمبری این بانوی نمونه به اوج رسیده است.

وی افزود: اهمیت دقت در سبک زندگی ایشان و مبانی اندیشه‌ای و نوع کنش‌ها و واکنش‌های عقیله بنی‌هاشم زمانی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد که بدانیم ایشان در طی عمر 57 ساله خود شش معصوم از نبی مکرم اسلام (ص) تا حضرت سیدالساجدین (ع) را درک کرده، نزدیک‌ترین ارتباطات عاطفی، علمی و تجربه‌ای را با آن‌ها داشته و در این همراهی مورد تربیت و کسب فیض و تجربه‌اندوزی از آن‌ها قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به فهم و اندیشمندی این بانوی بزرگ، اضافه کرد: ابن عباس خطبه صدیقه طاهره زهرای مرضیه (س) را از زینب کبری (س) که در آن زمان هفت سال یا کمتر بوده است نقل می‌کند، ایشان با یک مرتبه شنیدن خطبه فدکیه که آن‌همه معارف والا در بردارد و خطبه‌ای طولانی هست را حفظ کردند.

وی ادامه داد: همچنین حضرت زینب (س) در جلسات علمی امام حسن (ع) و امام حسین (ع) که از پیامبر خدا برای هم حدیث نقل می‌کردند مشارکت می‌کرد و درک و فهم والای این بانو سبب تحسین برادران می‌شد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: کرسی درس تفسیر ایشان برای بانوان، مهارت در عبودیت در شدائد روزگار، تقید به تهجد و نافله شب حتی در مسیر کوفه به شام؛ به‌گونه‌ای که از شدت گرسنگی و ضعف این عبادت را گاهی به‌صورت نشسته به‌جا آورده است و خیلی صفات دیگر این بانوی تراز مکتب عاشورا را الگویی برای همه بشریت و خاصه دختران و بانوان جامعه ما قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: این‌که روز تولد ایشان را روز پرستار نامیده‌اند اجر و منزلت این قشر زحمت‌کش، مهربان و متعهد نسبت به سلامت جامعه را بسیار رفیع ساخته و جامعه پرستاری باید به خود ببالد که چنین انتصابی را از آن خود کرده است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه در چند جا قله‌های معرفتی زندگی زینب کبری (س) هست که همه باید به‌صورت ویژه به آن توجه کنند، اضافه کرد: مخصوصاً مادران و دختران این سرزمین که دامن پرمهرشان می‌تواند مدرسه تربیت سربازان حضرت ولی‌عصر (عج) باشد لازم است در این مسائل دقت کرده و برای آینده خود و نسلی که قرار است به جامعه تحویل دهند برنامه معرفتی، بصیرتی و تربیتی تنظیم کنند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات