۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۶۷۰۸۶۵
از سوی سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا؛

پرونده «همسنگ انقلاب» راه اندازی شد

پرونده «همسنگ انقلاب» راه اندازی شد
رهبر معظم انقلاب، اهمیت فضای مجازی را به اندازه انقلاب اسلامی دانسته‌اند؛ از این رو قصد داریم علل ولنگاری این همسنگ انقلاب را بررسی و شیوه زیست در آن را آموزش دهیم.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، چندی پیش پس از انتشار لایوی که یک نوجوان دهه هشتادی 14 ساله در آن حضور داشت، زخم کهنه‌ای سر باز کرد و بار دیگر سیاهی را به زغال نشاند. وقی از عده‌ای درباره این کلیپ سؤال شد، آن را سیاه‌نمایی و عملیات دشمن تلقی کردند تا مبادا به فضای امن مجازی! خدشه‌ای وارد شود.

اما این تالابی است که در هر لحظه نوجوانی را در خود گرفتار و آن را پایین می‌کشد؛ امروز نیز کمتر نوجوانی است که پای در این مرداب نگذاشته باشد و فضای مجازی بخش عمده‌ای از زندگی‌اش را تشکیل ندهد. رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیری که در دوم شهریورماه با هیأت دولت داشتند، به این حقیقت اشاره کردند که «الان واقعاً فضای مجازی، یک بخش حقیقی از زندگی مردم شده» و بحث رهبری در آنجا این بود که «فضای مجازی بدون اختیار ما، بیرون از اختیارِ ما دارد مدیریّت می‌شود؛ بحث این است» و «ما نباید مردممان را که با فضای مجازی ارتباط دارند، بی‌پناه رها کنیم».

مجازی شدن دروس عامل محرکی شد تا نوجوانان و کودکان را زودتر وارد فضای بی‌حد و مرز شوند و این در دست ماست که این تهدید را رها کرده یا آن را به فرصتی برای تربیت نسل جدید و سرمایه‌های انقلاب قرا دهیم.

با به وجود آمدن شرایط فعلی، با تمسک به روندی که حضرت آقا در این سال‌های اخیر پیرامون اهمیت فضای مجازی داشته و البته با اشاره به این سخن رهبری، که اهمیت فضای مجازی را به اندازه انقلاب اسلامی دانسته، خبرگزاری رسا قصد دارد پرونده‌ای را با عنوان «همسنگ انقلاب» راه اندازی کند.

این پرونده با موضوع کلی شیوه زیست در فضای سایبر در قالب‌های گفت‌وگو، یادداشت، خبر، گزارش و... عرضه می‌شود و به ریزموضوعات این بحث، از جمله حقیقت و خاستگاه فضای مجازی، شبکه ملی اطلاعات و راهکار برون رفت از معضلات اجتماعی و فرهنگی نیز خواهد پرداخت.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
باریک الله به این دغدغه
خدا قوت
1
0