۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۶۷۰۸۷۵
آیت الله فاضل لنکرانی:

تفکر امجد هزاران درجه از تفکر خوارج بدتر است

تفکر امجد هزاران درجه از تفکر خوارج بدتر است
عضو جامعه مدرسین تفکر محمود امجد را هزاران درجه از تفکر خوارج بدتر دانست و گفت: با اظهارات هتاکانه و بی پایه دندان دشمنان را علیه اسلام تیز نکنید.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله فاضل لنکرانی در پایان درس خارج اصول خود نسبت به اظهارات هتاکانه محمود امجد واکنش نشان داد و ضمن اظهار تأسف و انزجار نسبت به این تهمت‌های ناروا به نظام و رهبر معظم انقلاب، گفت: این روزها متأسفانه یکی از افرادی که در همین لباس خود ما قرار دارند، نسبت‌های ناروا، غیر صحیح و بی‌اساسی را، هم نسبت به نظام جمهوری اسلامی و هم رهبری معظم انقلاب مطرح کرده که خوراک تبلیغاتی فراوانی برای دشمنان اسلام و انقلاب فراهم نمود و خیلی باید تأسف خورد از این‌که انسان به این حدّ تنزّل پیدا کند و به صورت ناروا و بی‌پایه و اساس صحبت کند.

وی ادامه داد: هر فرد منصفی وقتی مطالب این گوینده را می‌شنود واقعاً از مطالب کاملاً آشفته، بی‌پایه و ‌دلیل و اتهام‌گونه او تاسف می‌خورد؛ انسان اگر بخواهد قضاوت منطقی نسبت به اظهارات این فرد کند چنین عناوینی کاملاً در آن مشهود است.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه دین بر نظام مقدس جمهوری اسلامی حاکم است و مردم، امام(ره)، روحانیت، شهدا و جانبازان همگی زیر مجموعه نظام هستند، عنوان کرد: جای تعجب دارد که یک شخصی چشمانش را روی همه حقایق ببندد و بگوید «این مملکت پر از جنایات است».

وی تأکید کرد: البته کسی نمی‌گوید در این مملکت اشتباهی صورت نمی گیرد، هیچ عاقلی این حرف را نمی‌زند، نه امام خمینی(ره) و نه رهبر انقلاب مدعی چنین مطلبی نیستند، چراکه فسادهای مالی و کارهای خلاف شرع در برخی نهادها و بخش‌های مختلف وجود دارد و کسی هم منکر آن نیست، اما اینکه فردی چشمش را ببندد و بگوید این نظام مقدس از صدر تا ذیل پر از جنایات است، چه جوابی برای خدا دارد؟ آیا در این مملکت افرادی دنبال تحکیم اسلام نیستند؟ دنبال خدمت به این مردم نیستند؟ دنبال خدمت به اسلام و مستضعفین و فقرا نیستند؟

آیت الله فاضل لنکرانی خدماتی که از سوی نظام مقدس جمهوری اسلامی به فقرا و محرومان ارائه می شود را بی سابقه دانست و تصریح کرد: با وجود این همه تحریم‌ها و دشمنی‌ها و مصائب که آمارش با هیچ دورانی قابل مقایسه نیست، نظام مقدس جمهوری اسلامی از فقرا و محرومان به صورت بسیار خوبی حمایت می کند؛ البته مشکلات بسیار زیاد است، اما اینکه کسی تهمت بزند و بگوید این نظام پر از جنایات است، معنایش نفی حکومت از اسلام خواهد بود؛ به بیان دیگر این فرد با این اتهامات بی پایه و اساس قائل است که غیر از معصوم هیچ کس نمی‌تواند حکومت کند و در نتیجه در زمان غیبت، اسلام نمی‌تواند حکومتی داشته باشد.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ادامه داد: این فرد هتاک در بخشی از سخنان خود می گوید «چرا همه ساکت نشستند و مهر سکوت به لب زده‌اند»؛ بالأخره باید این احتمال را بدهید که دیگران به اندازه شما و بهتر از شما هم می‌فهمند و هم با تقوا بوده و هم آشنایی با مشکلات دارند.

وی تفکر محمود امجد را هزاران درجه از تفکر خوارج بدتر دانست و تصریح کرد: اینکه شخصی همه را مقصر بداند و بگوید رهبری باید توبه کند، لازمه و صریح کلامش این است که همه علما و مراجع و همه خادمان این نظام مقدس و همه مردم باید توبه کنند؛ آیا این حرف صحیح است؟ این فکری است که هزاران درجه از فکر خوارج بدتر است.

آیت الله فاضل لنکرانی خاطرنشان کرد: بلا تشبیه می‌گویم، هرچند احدی با معصومین(ع) قابل مقایسه نیست، اما با شنیدن سخنان محمود امجد یاد این افتادم که خوارج به امیرالمؤمنین(ع) گفتند باید توبه کنید؛ از سخنان این فرد ‌انسان به این مطلب منتقل می‌شود.

وی افزود: بنده از جهات علمی و غیر علمی این شخص هیچ اطلاعی ندارم، اما کافی بود همین روایت را از وجود مبارک امام صادق(ع) درست می‌فهمید که می‌فرماید پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «ثَلَاثٌ لَا يُغِلُّ عَلَيْهِنَّ قَلْبُ امْرِئٍ مُسْلِمٍ إِخْلَاصُ الْعَمَلِ لِلَّهِ»، سه چیز است که قلب انسان مسلمان خیانت به آن نمی‌کند، انسان مسلمان و مؤمن در عمل خیانت نمی‌کند و سعی می‌کند عملش را برای خدا خالصانه انجام بدهد، بعد هم می‌فرماید «وَ النَّصِيحَةُ لِأَئِمَّةِ الْمُسْلِمِينَ»؛ این دستور پیامبر ماست. آیا «النصیحة لأئمة المسلمین»، یعنی «التهمة لائمة المسلمین» تهمت به رهبر مسلمین؟

آیت الله فاضل لنکرانی خطاب به محمود امجد گفت: شما بعد از 60 یا 70 سال منبر رفتن نصیحت را اینطور معنا کرده‌اید؟ «النصیحة لائمة المسلمین» یعنی خیرخواهی کنید، آیا معنای خیرخواهی این است که بگوییم بعد از 40 سال در تمام این مملکت جنایت است، آیا این خیرخواهی است؟

وی ادامه داد: شما می‌گوید از فتنه 88 هر چه قتل صورت گرفته مسئولش رهبری انقلاب است؛ اولاً در مورد فتنه 88 اگر کسی بخواهد منصفانه تحلیل کند، اگر رهبری با درایت خودش فتنه 88 را تدبیر نکرده بود امروز این مملکت تجزیه شده و خون صدها هزار بی‌گناه ریخته شده بود؛ این چه حرفی است که شما می‌زنید؟ اگر قضیه داعش را ولایت فقیه و شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی مدیریت نکرده بودند امروز عراق و سوریه و ایران در حلقوم داعش قرار داشت؛ آیا چنین چیزی برای شما خوب بود؟

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: من گاهی اوقات درباره داعش و تأثیری که شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی در دفع فتنه آنها داشت فکر می‌کنم و می بینم که چگونه آن شهید عزیز با هدایت‌های رهبری معظم انقلاب، عراق را از حلقوم داعش بیرون آورد؛ داعشی که به 40 کیلومتری بغداد و به نزدیکی مرزهای ایران رسیده بود؛ اینها واقعیت‌هایی غیرقابل انکار است و ما باید بدانیم اگر داعش عراق را گرفته بود آیا امروز ایران آرامش داشت؟ این بزرگان بودند که تدبیر به خرج دادند و توطئه دشمن را در همان نطفه خفه کردند.

وی تأکید کرد: آقای امجد چه جوابی برای شهدای مدافع حرم خواهد داشت؟ در همین درس خود ما بعضی از فضلا همچون شهید تقی‌پور، حدود شش یا هفت سال شرکت می‌کرد و بسیار طلبه پرکار، مهذب و مؤثری بود که به جمع مدافعان حرم پیوست و جانش را خالصانه تقدیم دفاع از حریم اهل بیت(ع) کرد؛ آیا شما می‌توانید جواب این خون ها را بدهید که اسم اینها را جنایت می گذارید؟ من به این شخص توصیه می‌کنم که صحبت هایش را چند بار بشنود و هر کلمه‌اش را با این 60 یا 70 سال منبر و وعظ، مقایسه کند.

آیت الله فاضل لنکرانی ابراز کرد: من با دیدن حرفهای ایشان باز یاد این قصه افتادم که در همان دوران جنگ یک کسی از شاگردان امام که مراحل علمی بالایی داشت، آدمی که کتاب اخلاق اسلامی نوشته و خودش را معلم اخلاق مطرح کرده بود، گرفتار خودپسندی شده و از ایران رفت و بلندگوی صدام در رادیوی عراق، علیه امام و رزمندگان شد.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به ضرورت مراقبت از نفس و توکل به خداوند متعال و دعا برای عاقبت بخیر شدن مطرح کرد: اگر شما انتقاد دارید، انتقادتان را معقول بیان کنید یا نامه بنویسید، اما اینکه از سر تا پای نظام را به قتل و جنایت محکوم کرده و دندان‌های دشمن را علیه اسلام تیز کنید، صحیح نیست و نمی توان نام آن را خدمت به اسلام گذاشت؟

وی نقش رهبر معظم انقلاب در مبارزه با نظام سلطه به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: واقعاً به جای این سخنان باید قدردان این رهبری معظم باشیم که در این شرایط، آمریکا و اسرائیل و سازمان‌های امنیتی را به انزوا کشانده و آنها را درمانده کرده اند؛ امروز دشمنان هر روز یک راه را طی می‌کنند تا نظام اسلامی را از بین ببرند.

آیت الله فاضل لنکرانی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب به لطف خدا و هدایت‌های کلی که امام خمینی(ره) برای ما به ارمغان گذاشتند این نظام و کشور را به خوبی حفظ کرده اند و اگر کسی واقعاً در این مسأله تردید کند، اهل حقد و کینه است.

وی افزود: تردیدی نیست که امروز رهبری، دلسوزترین افراد برای حفظ اسلام، حفظ مکتب شیعه و ایران است و شیعیان دنیا را با شخصیت مدبّری که دارند در مسیر تکامل اداره می‌کنند؛ دشمنان در این 40 سال نگذاشتند این کشور آرامش داشته باشد، حتی دارو را هم به روی کشور ما بستند، فروش نفت ما را به صفر رساندند و همواره مشکل آفرینی می کنند، اما مردم فداکار ما به دستور دین و به دستور رهبر خردمند خود، به خوبی مقاومت‌ کرده‌اند./841/پ202/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ه
Iran, Islamic Republic of
۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
خدایی چنین افرادی وچنین تفکراتی راهزارباراعدام کردن هم کم است.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸
به نام خدا. متاسفانه ویدئو سخنان ایشان را دیدم‌. البته آشنایی بنده با ایشان به سال ها قبل باز می گردد. و این اواخر هم منابر ابشان در ماه مبارک و سخنرانی شاگردشان جناب رحیمی. البته که ایشان شاگرد علامه طباطبایی و مرحوم بهاالدینی هستند و حفظ حرمت ایشان برای بنده حجت شرعی دارد. ولی به خودم و دوستانی که ایشان را می شناسند و به ایشان ارادت دارند توصیه می کنم برای ایشان دعا کنند. چون ایشان در مسیر خطرناکی قرار گرفته اند که به نظر انتهای آن بر باد رفتن تمام این سال ها معنویت است. منِ کمترین خطاب به ایشان عرض می کنم که مگر شما نبودید که فرمودید هر کس در مراسم تشییع سردار سلیمانی شرکت کند گناهانش همگی آمرزیده شده و گویی از نو زندگی را آغاز کرده است؟ استاد این چه تناقضی است که شما گرفتارش شده اید؟ مگر می شود مالک را با همه فضایل قبول داشت اما با علی زاویه داشت؟ مگر می شور ارادت داشت به علی ولی از پیامبر تبرئه جست؟ مگر می شود شما سردار شهیدمان را ولی خاص خدا بدانید اما مقتدا و مراد و عشق او یعنی امام خامنه ای را نعوذ بالله مستبد خطاب کنید؟ استاد این تذهبون ؟ شما همانید که ما را به تفکر توصیه فرمودین. استاد آیا یکبار شده وصیت نامه سردار ر ا بخوانید؟ آنجا که امام خامنه ای را مظلوم می خواند. آنجا که خطاب به علما و مراجع آنها را بر حضر می دارد از انفعال نسبت به هجمه ها به رهبری. آقای امجد ببینید چه کسی را شهید خطاب می کنید. روح ا... زم را شهید و مظلوم خطاب می کنید؟ آقای امجد از خدا می خواهم به حق اشک هایی که ریختید برای ابا عبدالله دستتان را رها نکند و ما را نیز عاقبت بخیر فرماید. همه کسانی که به ایشان اراده دارند برایشان دعا کنند.
0
0
حسینی یگانه
Iran, Islamic Republic of
۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
احسنت بر این مواضع انقلابی
رحمه الله الواسعه علی والدک
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
کاملا حق گفته خدا نگهدارش باشه
0
0