۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۶۷۰۸۹۰
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

خانواده شهدا بهترین اشاعه دهندگان راه شهیدان باشند

خانواده شهدا بهترین اشاعه دهندگان راه شهیدان باشند
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: نزدیکان و خانواده‌های شهدا بهترین کسانی هستند که می‌توانند فرهنگ شهید و شهادت را گسترش دهند و اشاعه دهنده راه شهدا باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار مدیرکل و معاونین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، ایجاد امنیت در نظام جمهوری اسلامی را مدیون خون شهدا دانست و اظهار کرد: ما نیاز داریم تا با خواندن خاطرات شهدا و دیدار با خانواده شهدا از آنان روحیه و انرژی مضاعف برای کار کردن بگیریم.

وی خاطرات شهدا را آرامش‌بخش در زمان کارها و وظایف سنگین بیان کرد و گفت: نزدیکان و خانواده‌های شهدا بهترین کسانی هستند که می‌توانند فرهنگ شهید و شهادت را گسترش دهند و اشاعه دهنده راه شهدا باشند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی خدمت به خانواده شهدا را دارای اجر و مزدی بالا دانست و خاطرنشان کرد: خدمت به فرزندان و خانواده‌های شهدا، رسیدگی کردن و کار کردن برای آنان و همچنین هم‌فکری و استفاده از نظرات آنان بسیار ارزشمند است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خون شهدا را احیاکننده نظام و انقلاب توصیف کرد و ادامه داد: شهادت سردار سلیمانی باعث شد انقلاب دوباره احیا و زنده شده و تمام تلاش‌های دشمن برای تخریب اذهان جوانان و مردم کشور نقش بر آب شود.

امام‌جمعه بجنورد شهادت شهید فخری را زاده خنثی‌کننده توطئه‌های دشمنان علیه پیشرفت‌های علمی کشور بیان کرد و گفت: فضای مسموم علیه پیشرفت علمی کشور و همچنین برنامه‌های دشمنان برای تخریب این فضا با شهادت دکتر فخری زاده بی‌اثر شد.

وی همچنین با تأکید بر لزوم نگارش و انتشار خاطرات شهدا، افزود: جانبازان و آزادگان بسیاری در جامعه زنده و در قید حیات هستند که تاکنون خاطرات آنان ثبت‌نشده؛ ازاین‌رو ضروری است افرادی اهل قلم اقدام به ثبت و زنده نگاه داشتن خاطرات این افراد کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی فرصت حیات بازماندگان دفاع مقدس را بسیار مهم دانست و گفت: در صورت درگذشت این افراد دیگر امکان زنده کردن خاطرات آنان وجود ندارد و بسیاری از حقایق دفاع مقدس از بین می‌رود.

وی رسالت حفظ و نشر آثار دفاع مقدس را امری خطیر و سنگین ارزیابی کرد و گفت: اقدام برای استخراج خاطرات رزمندگان، جانبازان، آزادگان بسیار مهم است؛ زیرا حضرت زینب (س) نیز با بیان اتفاقات کربلا، این واقعه عظیم تاریخی را ثبت کرد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در انتها زنده نگاه داشتن خاطرات دوران دفاع مقدس را حرکتی زینبی توصیف کرد و گفت: علاوه بر دوران دفاع مقدس باید به خاطرات مدافعان حرم نیز پرداخته شود./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات