۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۶۷۰۸۹۱
امام‌جمعه شیروان:

پرهیز از تجمعات بهترین قدردانی از کادر درمان است

پرهیز از تجمعات بهترین قدردانی از کادر درمان است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام تکمیلی گفت: مهم‌ترین هدیه ما و مردم به پرستاران و کادر درمان رعایت کردن اصول بهداشتی و پرهیز از تجمعات غیرضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین تکمیلی، امام‌جمعه شیروان، امروز در دیدار پرستاران و کادر درمان شهرستان، اظهار کرد: از خدمت‌رسانی تمامی پرستاران و کادر بهداشت و درمان بالأخص کسانی که در شهرستان شیروان در عرصه سلامت مردم تلاش می‌کنند، قدردانی کرده و یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت که جان خود را در این راه تقدیم کردند، گرامی می‌داریم.

وی افزود: اینکه روز ولادت حضرت زینب (س) را به‌عنوان روز پرستار نام‌گذاری کردند به خاطر این است که حضرت زینب (س) در اوج سختی و در اوج بلا به مریض و پرستاری توجه دارد.

حجت‌الاسلام تکمیلی با اشاره به اینکه پرستاران امسال با توجه به بیماری کرونا در چنین شرایطی ایثار مضاعفی کردند، گفت: مهم‌ترین هدیه ما و مردم به پرستاران رعایت کردن اصول بهداشتی و پرهیز از تجمعات غیرضروری است.

وی اظهار کرد: به‌راحتی می‌توان با امثال دانشمند هسته‌ای شهید فخری زاده، مشکل کرونا را نیز حل کرد؛ ولی متأسفانه نشسته‌ایم ببینیم سازمان بهداشت جهانی چه می‌گوید، در صورتی که این سازمان گوش‌به‌فرمان آمریکا و برنامه‌های این کشور است.

امام‌جمعه شیروان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شخصیت حضرت زینب (س)، افزود: نظریه قرآنی نظام احسن به این معناست که هرچه را خداوند آفریده است به‌گونه‌ای زیبا و جمیل خلق کرده است که از آن زیباتر ممکن نبوده و نیست وگرنه حتماً علم الهی به آن تعلق می‌گرفت و از قدرت الهی خارج نبود و گستره لطف و بخشش الهی از آن فروگذاری نمی‌کرد: «الَّذِی أَحْسَنَ کلَّ شَیءٍ خَلَقَهُ».

حجت‌الاسلام تکمیلی اضافه کرد: از این جهت در عالم شرّ مطلق و چیزی که بد صد درصد باشد نه‌تنها وجود ندارد، بلکه امکان وجودی ندارد؛ بنابراین تمام امور ناخوشایند، شرّی نسبی‌اند و حتماً خیری در آن نهفته است والا امکان هستی یابی نمی‌داشت.

وی اظهار کرد: در این زمینه امام عسکری (ع) می‌فرمایند: «ما مِن بَلِیةٍ إلاّ و لله فی‌ها نِعمَةٌ تُحیطُ بِها»؛ یعنی تمام گرفتاری‌ها و بلاها را نعمتی از خداوند در برگرفته است، این انگاره متعالی، به انسان نگرشی مثبت می‌دهد و انسانی با چنین مثبت اندیشی واقع‌بینانه، از قدرت درونی، استحکام شخصیتی و بهداشت روانی و سلامت روحی بالایی برخوردار خواهد بود.

حجت‌الاسلام تکمیلی ادامه داد: زینب (س) در سخنان خود در مجلس یزید می‌فرماید: «أَظَنَنْتَ یا یزِیدُ حَیثُ أَخَذْتَ عَلَینَا أَقْطَارَ الْأَرْضِ وَ آفَاقَ السَّمَاءِ فَأَصْبَحْنَا نُسَاقُ کمَا تُسَاقُ الْأُسَرَاءُ أَنَّ بِنَا هَوَاناً عَلَیهِ وَ بِک عَلَیهِ کرَامَةً وَ أَنَّ ذَلِک لِعِظَمِ خَطَرِک عِنْدَهُ فَشَمَخْتَ بِأَنْفِک وَ نَظَرْتَ فِی عِطْفِک جَذْلَانَ مَسْرُوراً حَیثُ رَأَیتَ الدُّنْیا لَک مُسْتَوْثِقَةً وَ الْأُمُورَ مُتَّسِقَةً وَ حِینَ صَفَا لَک مُلْکنَا وَ سُلْطَانُنَا فَمَهْلًا مَهْلًا أَ نَسِیتَ قَوْلَ اللَّهِ تَعَالَی: وَ لا یحْسَبَنَّ الَّذِینَ کفَرُوا أَنَّما نُمْلِی لَهُمْ خَیرٌ لِأَنْفُسِهِمْ إِنَّما نُمْلِی لَهُمْ لِیزْدادُوا إِثْماً وَ لَهُمْ عَذابٌ مُهِینٌ».

وی ادامه داد: این بانوی بزرگوار خطاب به یزید می‌فرماید: آیا گمان می‌بری اینکه اطراف زمین و آفاق آسمان را بر ما تنگ گرفتی و راه چاره را بر ما بستی که ما را به‌مانند کنیزان به اسیری برند، ما نزد خدا خوار و تو سربلند گشته و دارای مقام و منزلت شده‌ای، پس خود را بزرگ پنداشته به خود بالیدی، شادمان و مسرور گشتی که دیدی دنیا چند روزی به کام تو شده و کارها بر وفق مراد تو می‌چرخد و حکومتی که حق ما بود در اختیار تو قرار گرفته است، آرام باش، آهسته‌تر. آیا فراموش کرده‌ای قول خداوند متعال را گمان نکنند آنان که کافر گشته‌اند اینکه ما آن‌ها را مهلت می‌دهیم به نفع و خیر آنان است، بلکه ایشان را مهلت می‌دهیم تا گناه بیشتر کنند و آنان را عذابی دردناک باشد. /9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات