۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۶۷۰۸۹۷
با موافقت نمایندگان مجلس؛

اساتید حوزه می توانند کاندیدای ریاست جمهوری شوند

اساتید حوزه می توانند کاندیدای ریاست جمهوری شوند
با رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اساتید حوزه علمیه و منصوبان رهبر معظم انقلاب می‌توانند برای کاندیدایی ریاست جمهوری ثبت نام کنند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، وکلای ملت در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، با الحاق یک بند به ماده یک طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری با ۱۳۶ رأی موافق، ۸۵ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۸ نماینده حاضر در جلسه، موافقت کردند.

در این بند الحاقی آمده است: اساتید دانشگاه با رتبه استاد تمام، دانشیار با ۱۰ سابقه تدریس و مدرسین حوزه علمیه با ۱۰ سال سابقه تدریس در سطوح عالی حوزه های علمیه می توانند در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنند.

حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی به عنوان پیشنهاد دهنده این بند الحاقی، بیان کرد: شرایطی که برای ثبت نام نامزدی ریاست جمهوری درنظر گرفته ایم، محدود به مناصب قوای سه گانه شده است. در واقع نخبگان علمی بیرون از این سه قوه اگر بخواهند به کرسی ریاست جمهوری برسند باید حتما از سه کانال قوه مقننه، قوه قضائیه و قوه مجریه وارد شوند.

وی ادامه داد: افراد علمی سیاسی در دانشگاه ها و حوزه های علمیه، همچنین مراکز علمی وجود دارند که می توانند با ایده های نو و جدید وارد عرصه انتخابات شوند.

منصوبان رهبری می توانند کاندیدا شوند

همچنین با پیشنهاد ابراهیم رضایی نماینده دشتستان، نمایندگان مجلس با الحاق یک بند به ماده (1) طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری، با 184 رأی موافقت کردند که بر اساس آن، دارندگان حکم مستقیم از رهبر انقلاب و منصوبان رهبری می‌توانند به عنوان کاندیدا در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کنند./998/د102/ب1

ارسال نظرات