۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۶۷۰۹۷۱

در سالروز شهادت جعفرطیار «مرغ مهاجر» به کتابفروشی‌ها پرواز کرد

در سالروز شهادت جعفرطیار «مرغ مهاجر» به کتابفروشی‌ها پرواز کرد
گزیده‌ای از زندگی «جعفر طیار» به عنوان الگوی عملی یاری ولی خدا در عصر انتظار ویژه نوجوانان زیر چاپ رفت و به زودی راهی کتابفروشی‌ها می‌شود.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، گزیده‌ای از زندگی «جعفر طیار» به عنوان الگوی عملی یاری ولی خدا در عصر انتظار ویژه نوجوانان زیر چاپ رفت.

آماده‌سازی جامعه برای یاری امام عصر(عج) در عصر غیبت یکی از موضوعات حیاتی است و معرفی شخصیت یاران صدیق اهل بیت علیهم السلام به عنوان الگوهای عملی به طیف‌های مختلف سنی و سطوح مختلف علمی یکی از راهکارهای مطلوب برای ترویج فرهنگ انتظار است.

یکی از یاران و صحابی راستین پیامبر اسلام (ص) جناب جعفر بن ابی‌طالب است. ایشان مشهور به جعفر طیّار و ذوالجناحین سومین فرزند ابوطالب و فاطمه بنت اسد است. جعفر پسرعموی پیامبر اکرم (ص)، برادر بزرگ‌تر امام علی (ع)، دومین یا سومین فرد مسلمان پس از امام علی (ع) است. جناب جعفر به عنوان الگوى ایمان، عمل و جهاد و شهادت در تاریخ اسلام مطرح است.

انتشارات جمکران در سالروز شهادت جعفر طیار کتابی با عنوان «پرنده مهاجر» ویژه نوجوانان به زیر چاپ برده که در آن روایاتی از زندگی درس‌آموز این یار ولی خدا را به رشته تحریر در آمده است.

کتاب «پرنده مهاجر» یکی از مجموعه ۱۴ جلدی دوستان پیامبر ص و علی عل است که به قلم «مجید ملامحمدی» و تصویرگری «اسماعیل چشرخ» به بازار کتاب عرضه خواهد شد./826/

منبع: فارس
ارسال نظرات