۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۶۷۰۹۷۴
حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم تشریح کرد؛

نقش مبارزاتی آیت الله هاشمی شاهرودی در سقوط صدام

نقش مبارزاتی آیت الله هاشمی شاهرودی در سقوط صدام
نماینده خبرگان گفت: آیت الله هاشمی شاهرودی به همراه آیت الله سید محمدباقر حکیم برای مبارزه با رژیم بعث عراق تشکلی را ایجاد کردند و فعالیتهای بسیاری برای سقوط صدام داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم، نماینده مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به مناسبت دومین سالگرد ارتحال آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی، به تبیین شخصیت علمی و انقلابی وی پرداخت و گفت: مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی شخصیت برجسته علمی و حوزوی و از شاگردان برجسته آیت الله شهید صدر در نجف اشرف بود.

حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم ابراز داشت: وی در جوانی به مقام اجتهاد دست پیدا کرد و در سالیان اواخر عمر خود به جایگاه مرجعیت رسیده بود.

وی با بیان اینکه آثار فراوان علمی از آیت الله هاشمی شاهرودی به یادگار مانده است، گفت: وی تألیفات بسیار و چشمگیری در مباحث فقهی و اصولی دارد و آثار وی مورد استفاده استادان و طلاب درس خارج حوزه های علمیه است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مرحوم آیت الله شاهرودی از علمای مبارز عراق بود، گفت: این عالم برجسته به همراه آیت الله شهد صدر و همرزمان خود علیه رژیم بعث عراق قیام کردند و بدین سبب وی از چنگ صدام گریخت و از عراق به ایران مهاجرت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم اظهار داشت: آیت الله هاشمی شاهرودی به همراه آیت الله سید محمدباقر حکیم برای مبارزه با رژیم بعث عراق تشکلی را ایجاد کردند و علمای مبارز عراق، فعالیت های بسیاری در جهت سقوط صدام و رژیم بعث عراق داشتند.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت الله هاشمی مورد اعتماد رهبر معظم انقلاب بود، افزود: این عالم برجسته دو دوره پنج ساله حکم ریاست قوه قضاییه را بر عهده گرفت و نقش به سزایی در قوه قضاییه ایفا کرد و همچنین وی در اواخر عمر خود ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را برعهده داشت.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی در مشهد مقدس بناهای مذهبی را ایجاد کرد که مورد استقبال مؤمنان قرار گرفته است، ابراز کرد: این عالم برجسته، استادان و شاگردان فاضلی را در حوزه های علمیه تربیت کرده است و امیدوارم شاگردان وی مسیر علمی و حوزوی این عالم برجسته را ادامه دهند./998/ت302/ب1

ارسال نظرات