۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۶۷۰۹۸۳

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه خراسان

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه خراسان
خراسان رضوی - اعلام جزئیات نحوه دریافت بن تخفیف خرید از نمایشگاه کتاب آنلاین حوزه علمیه خراسان و برگزاری آزمون دوره پاییزی آموزش مجازی مبلغان از جمله خبرهای کوتاه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام سیدمحسن میرزاده، مسئول اداره اطلاع‌رسانی پژوهش حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه ششمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی همزمان با هفته پژوهش از تاریخ 26 آذر الی 3 دی‌ماه، به صورت مجازی و از طریق نشانی http://book.hozehkh.com برگزار می‌شود، ابراز کرد: معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان همچون سال‌های گذشته برای طلاب و اساتید این حوزه بن حمایتی خرید کتاب اختصاص داده است.

وی در مورد فرآیند دریافت بن حمایتی توضیح داد: پس از ثبت نام در بخش پژوهش در پورتال طلبگی، حداکثر تا 24 ساعت بعد، پیامک کد تخفیف ارسال می شود و اساتید و طلاب می‌توانند به سایت مراجعه نموده و کتب مورد نیاز خود را انتخاب نمایند.

مسئول اداره اطلاع‌رسانی پژوهش حوزه علمیه خراسان اضافه کرد: بعد از اتمام خرید و مشاهده فاکتور، می‌بایست کد دریافتی در کادر اعمال تخفیف وارد و گزینه اعمال انتخاب شود. درصورتی که خرید از سقف تعیین شده بیشتر نباشد، تخفیف اعمال می شود.

حجت‌الاسلام میرزاده با بیان اینکه کتاب‌های سفارش داده شده حداقل 20 روز کاری پس از پایان نمایشگاه به نشانی ثبت شده در سایت ارسال می‌شود، گفت: تبعات ناشی از اشتباه بودن نشانی، کد پستی و اطلاعات شخصی، بر عهده خریدار است، بنابراین از طلاب عزیز تقاضا داریم در این زمینه دقت لازم را داشته باشند. همچنین بعد از تأیید و پرداخت وجه، امکان ویرایش لیست خرید و برگشت وجه و نیز مرجوع شدن کتب وجود ندارد.

وی با اشاره به ارائه حداقل 20 درصد تخفیف از سوی ناشران برای کلیه محصولات درج شده در سایت، ابراز کرد: علاوه بر تخفیف ناشران، حداقل 35 درصد تخفیف نیز از سوی حوزه علمیه خراسان برای طلاب و اساتید حوزه خراسان در نظر گرفته شده که وابسته به سطح طلاب و اساتید است و بر اساس اطلاعات موجود در پورتال طلبگی اعمال می‌شود. همچنین هزینه ارسال در استان های خراسان در صورت خرید بالای 50 هزار تومان رایگان و در غیر این صورت در فاکتور خرید اعمال می شود.

مسئول اداره اطلاع‌رسانی پژوهش حوزه علمیه خراسان افزود: 35 درصد تخفیف برای خرید طلاب سطح یک تا سقف 2,000,000ریال و طلاب سطح 2، 3 و 4 تا سقف 3,000,000ریال، همچنین 50 درصد تخفیف برای خرید اساتيد سطح 1 تا سقف 3,000,000ریال و اساتید سطوح 2 و 3 و پژوهشگران تا سقف 4,000,000ریال، از سوی حوزه علمیه خراسان تدارک دیده شده است.

حجت‌الاسلام میرزاده با تأکید بر اینکه صدور کد تخفیف و استفاده از آن فقط یک بار و در یک مرحله‌ خرید، امکان پذیر است، عنوان کرد: در صورتی که میزان خرید از سقف تعیین شده بیشتر باشد، کد تخفیف اعمال نمی شود.

وی تصریح کرد: تعداد بن محدود است، لذا حق همگانی محسوب نمی‌شود تا بتوان به دیگری واگذار کرد.

حجت‌الاسلام میرزاده در پایان تلفن 05132008136 و آیدی@smm32008136pajohesh  را جهت پاسخگویی به طلاب و اساتید در مورد نمایشگاه کتاب حوزه علمیه خراسان معرفی کرد.

تقدیر از جهادگران عرصه سلامت در روز پرستار

حجت‌الاسلام والمسلیمن ایزدی، معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان و جمعی از کادر این معاونت، همزمان با سالروز میلاد حضرت زینب کبری (سلام‌الله علیها) و روز پرستار، از بیمارستان هاشمی‌نژاد مشهد بازدید و با اهداء گل به پرستاران بخش‌های مختلف این بیمارستان، از تلاش‌های ایشان تقدیر کردند.

 

وی با اشاره به فعالیت زیاد و زحمات پرستاران و کادر سلامت گفت: حوزه علمیه خراسان برای کمک به کادر سلامت و همچنین بیماران، طلاب خود را در قالب طرح مبلغین بالینی به بیمارستان ها اعزام کرد.

برگزاری آزمون دوره پاییزی آموزش مجازی مبلغان در دی ماه  

 حجت‌الاسلام جلال منتظری، مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه دوره پاییزی آموزش مجازی مبلغان درحال برگزاری است و آزمون این دوره در دی ماه برگزار می گردد، ابراز کرد: در این دوره که به همت معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان واداره کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، بیش از 3616 نفر از طلبه خواهر و برادر در مجموع 553 جلسه آموزشی حضور دارند.

وی با بیان اینکه این دوره بر بستر سامانه آموزش مجازی حوزه علمیه خراسان و (LMS ) با بهره‌مندی از اساتید برجسته در 15 عنوان آموزشی به شرح ذیل در حال برگزاری است، ابراز کرد: مهارت هاي زندگي با رويكرد ديني، سبك شناسي زندگي ديني ،تربيت مربي ومبلغ تخصصي خانواده، ، معيارشناسي «خانواده ديني»، مهارت هاي آغازين زندگي ويژه دوران عقد(عمومي)، شاخص هاي قرآني انتخاب همسر ،پاسخگويي به شبهات قرآني، نقد و جريان شناسي «مسيحيت تبشیری»، تربيت مربي ومبلغ كودك و نوجوان، آشنايي با آسيب هاي اجتماعي و روش هاي پيشگيري، اصول و مهارت هاي تبليغ در فضاي مجازي ، نقد و جريان شناسي «احمد الحسن البصري»، نگرش سيستمي به «ولايت فقيه»، مهارت هاي توليد سخنراني ديني از جمله عناوین آموزشضی می باشد.

وی افزود: معاونت تبلیغ با برگزاری این دوره ها در تلاش است تا با نگاهی همه‌جانبه بکوشد اهداف و تکالیف آمده در نظام جامع تبلیغ از جمله برنامه‌های بند 1 تا 4 آن را جامه عمل بپوشاند.

حجت الاسلام منتظری در ادامه با بیان اینکه بر اساس بند 4 از برنامه‌های کلان نظام جامع تبلیغ، ایجاد ارتباط مؤثر بین مؤسسات و مراکز تبلیغی به منظور هماهنگی و هم‌افزایی و مشارکت با این نهادها رسالت معاونت تبلیغ است، گفت: در همین راستا معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان این دوره را با مشارکت دفتر تبلیغات اسلامی برگزار کرده است.

مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه این دوره‌ها بر اساس نیازسنجی صورت گرفته، توسط گروهی از کارشناسان امر تبلیغ برنامه ریزی شده‌است، اظهار کرد: به همین جهت کمیته‌ای ایجاد و پس از برگزاری بیش از 15 جلسه کارشناسی دوره‌های پاییزه طراحی شد.

وی اضافه کرد: در اختتامیه این دوره بنا است از برگزیدگان دوره تقدیر به عمل آید و منتخبین با برگزاری دوره‌های تکمیلی مورد حمایت علمی قرار گیرند و منتخبین دوره در تولید محتوا و سایر عرصه‌های تبلیغی با این معاونت همکاری خواهند نمود.

مسابقه‌ی بزرگ کتاب‌خوانی « مکتب سلیمانی»

مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) مشهد در راستای آشنايي بیشتر بافرهنگ ايثار و شهادت، مسابقه‌ی بزرگ کتاب‌خوانی « مکتب سلیمانی» را به مناسبت سالگرد شهادت سپهبد شهيد حاج قاسم سليماني، با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی این حوزه، به‌صورت مجازی برگزار می‌کند.

کتاب «مکتب سلیمانی» اثر حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن وکیلی، به‌عنوان منبع این مسابقه اعلام‌شده است که متقاضيان جهت دريافت فایل pdf كتاب می‌توانند به كانال "فتح" معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علميه خراسان در پیام‌رسان ايتا به نشاني@howzehfarhang مراجعه کنند.

علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام در اين مسابقه نیز، نام‌ و نام‌‌ خانوادگي و مدرسه محل تحصيل خود را به ‌شماره 09395267014 پيامك و يا به شناسه كاربري @khademolreza_8 در پیام‌رسان ایتا ارسال کنند.

بر اساس این گزارش، آزمون مسابقه در تاريخ 13 دی‌ماه 1399 ساعت 20، به‌صورت مجازي برنامه‌ریزی‌شده است و به هشت نفر از برگزیدگان مسابقه به‌قیدقرعه، جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

گفتنی است، سامانه اينترنتي آزمون، از طريق كانال"فتح" @howzehfarhang متعاقباً اعلام خواهد شد.

 

کارگاه تلبس به صورت مجازی برگزار شد

، سی و چهارمین کارگاه تلبس با حضور 300 طلبه به همت معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان به صورت مجازی از طریق سامانه LMS این حوزه برگزار شد.

در این کارگاه اصول و فنون روضه خوانی، آشنایی با اندیشه های سیاسی اسلام، آشنایی با مذاهب اسلامی، روش بیان احکام، روش تفسیر قرآن و ... تدریس شد.

لازم به ذکر است، طلاب برای حضور در سی و پنجمین کارگاه تلبس می بایست از طریق سامانه طلاب، قسمت تبلیغ در سایت حوزه علمیه خراسان به نشانی hozehkh.com ثبت نام کنند که پس از نام نویسی و تایید حراست، باید نام و نام خانوادگی، کد ملی و شناسه طلبگی خود را در بازه زمانی 5 تا 15 هر ماه که مایل به شرکت در دوره باشند، به شماره 3000588801 شماره پیامک نمایند./864/

 

جواد رستمی
ارسال نظرات