۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۶۷۰۹۹۰
معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران تشریح کرد؛

جزئیات برگزاری «طرح ولایت» از سوی حوزه خواهران با مشارکت مؤسسه امام خمینی

جزئیات برگزاری «طرح ولایت» از سوی حوزه خواهران با مشارکت مؤسسه امام خمینی
ظهیری به تشریح جزئیاتی از طرح ولایت حوزه های علمیه خواهران با همکاری مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی پرداخت و گفت: این دوره امسال مجازی برگزار می شود.

خانم معصومه ظهیری معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به تشریح جزئیاتی از طرح ولایت حوزه های علمیه خواهران با همکاری و مشارکت مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) پرداخت و گفت: ما طرحی را تحت عنوان طرح ولایت راه اندازی کرده ایم که عمده آموزش های آن به صورت نظری و بخش دیگر آن مرتبط با کارورزی است و ما نیروهایی که آموزش های لازم را دیده اند در سایر استان ها به کارگیری می کنیم.

وی ادامه داد: این طرح همه ساله به صورت حضوری در مشهد یا برخی مواقع در آبعلی برگزار می شد، اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا آن را به صورت مجازی برگزار خواهیم کرد؛ بدین صورت که منتخب استان هایی که داوطلب شده اند گزینش شده، اسامی به ستاد ارسال می شود و پس از ساماندهی با همکاری مؤسسه امام خمینی(ره) برنامه ها اعلام خواهد شد.

خانم ظهیری با بیان اینکه سعی داریم امسال از اساتید رده اول حوزوی در آموزش های این دوره طرح ولایت استفاده کنیم، گفت: برنامه های ما در این دوره از طرح ولایت در یک بخش به صورت آموزش های آنلاین و آفلاین بوده و در بخش دیگر نیز به این صورت خواهد بود که به شرکت کنندگان کارهایی را واگذار می کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین پس از پایان دوره امتحان برگزار می شود و داوطلبان به فعالیت می پردازند و بازخوردگیری های لازم انجام خواهد شد.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران با اشاره به استقبال بسیار بالای طلاب از طرح ولایت خاطرنشان کرد: ما ابتدا سقف هزار نفر را برای ثبت نام طلاب در نظر گرفته بودیم، اما به دلیل میزان استقبال بالا، آن را به دو هزار و 500 نفر افزایش دادیم و هم اکنون طلاب در حال نام نویسی هستند.

وی با بیان اینکه ما در طرح ولایت مباحثی همچون اصول اعتقادی، بصیرتی، اجتماعی و سیاسی را مورد توجه قرار می دهیم، اهداف این طرح را اینگونه توصیف کرد: هد اصلی ما آشنایی طلاب با منظومه فکری انقلاب اسلامی است؛ رهبری در دیدار متولیان طرح ولایت تأکید داشتند که در روند اجرایی و منابع این طرح تغییری صورت نگرفته و همچنین آن را در سطوح مختلف اقشار برگزار کنیم، از این رو ما با عنایت به مطالبات رهبری در راستای پرورش تشکل هایی که آشنای با منظومه فکری انقلاب و امامین انقلاب و مبانی قرآنی باشند حرکت می کنیم و مباحث اعتقادی، بصیرتی، سیاسی، ولایت فقیه و کنشگری اجتماعی را به آنها آموزش می دهیم؛ به بیان دیگر اندیشه اسلام ناب محمدی در این طرح و دوره هایی که صورت می پذیرد به طلاب آموزش داده می شود./841/ت302/ب1

ارسال نظرات