۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۶۷۱۰۰۹
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

حماسه ۹ دی تجلی بلوغ سیاسی ملت ایران است

حماسه ۹ دی تجلی بلوغ سیاسی ملت ایران است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام سالاری گفت: حماسه نهم دی، نماد بصیرت و میثاق امت با ولایت و تجلی بلوغ سیاسی ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، بعدازظهر امروز در نشست کارگروه گرامیداشت یوم‌الله 9 دی، اظهار کرد: حماسه نهم دی، نماد بصیرت و میثاق امت با ولایت و تجلی بلوغ سیاسی ملت ایران است.

وی با بیان اینکه از پیامدهای مبارک بصیرت بلوغ سیاسی است، افزود: بلوغ سیاسی به معنای ایستایی معقولانه بر ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی و دغدغه مندی نسبت به تحقق آرمان‌های بلند آن است.

حجت‌الاسلام سالاری اضافه کرد: وقوع انقلاب اسلامی و مانایی 42 ساله آن نماد بلوغ سیاسی ملی است؛ به‌ویژه اینکه عدد 40 موقف سنی بلوغ عقلانیت و حکمت در انسان است.

وی با بیان اینکه یکی از اقتضائات بلوغ سیاسی، همکاری و هم‌افزایی جبهه انقلاب است، به برخی از ویژگی‌های بلوغ سیاسی پرداخت و گفت: در هر جامعه‌ای بلوغ و طفولیت سیاسی با هم وجود دارند و جامعه‌ای متصف به صفت بلوغ می‌شود که بیشترین ویژگی‌های بلوغ را داشته باشد و نیز خصائص طفولیت سیاسی کمترین رنگ را در آن جامعه داشته باشد و بالعکس.

حجت‌الاسلام سالاری با اشاره به برخی از ویژگی‌های طفولیت و بلوغ سیاسی، بصیرت و آگاهی را ازجمله آن دانست و اظهار کرد: محور نخست در بلوغ سیاسی آگاهی مردم است؛ زیرا با افزایش آگاهی مردم به‌تدریج بسترهای لازم برای رشد بلوغ سیاسی در جامعه فراهم می‌شود.

وی با اشاره به وصیت آغامحمدخان قاجار به فتحعلی شاه قاجار، اضافه کرد: در این کشور روزگاری بر مردم رفت که شاه قبلی به شاه بعدی چنین وصیت می‌کرد: «اگر می‌خواهی در ایران به‌راحتی سلطنت کنی، سعی کن که مردم گرسنه و بی‌سواد باشند»؛ در حالی که به‌تصریح و تأکیدات امامین انقلاب، بصیرت و آگاهی مردم ایران، از عوامل اصلی حدوث و بقای انقلاب و نظام اسلامی است.

حجت‌الاسلام سالاری گفت: جامعه بالغ بدون گذر از طفولیت، به بلوغ نمی‌رسد و به همین دلیل وجوه تمیز بین طفولیت سیاسی و بلوغ سیاسی را می‌فهمد و به نوعی خودآگاهی رسیده است.

وی ادامه داد: این جامعه به تحلیل و تبیین می‌پردازد و ابعاد مختلف آن را بررسی کند. جامعه بالغ هر روز اطلاعات خویش را تازه می‌کند و این یکی از مهم‌ترین راهکارهای حفظ و ارتقای بلوغ سیاسی است.

حجت‌الاسلام سالاری گفت: از طرفی عدم توجه و اهتمام به تقویت سطح آگاهی‌ها و مقوله بصیرت بخشی برای جامعه خطرناک است؛ چراکه طفولیت جزء خاطره همه جوامع است و مرز جامعه بالغ با جامعه نابالغ بسیار شکننده است، همچنین جوامع مانند افراد به‌راحتی به دوران کودکی خویش ارجاع می‌شوند و پس از این ارجاع است که احساس بیهودگی، ناراحتی و مطرود شدگی پیدا می‌کنند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اظهار کرد: در این زمینه باید گفت حماسه نهم دی، نماد بصیرت و میثاق امت با ولایت و تجلی بلوغ سیاسی ملت ایران است./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات