۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۶۷۱۰۲۶
یادداشت؛

بررسی هشدار امام خمینی نسبت به نفوذ افراد منحرف و تبهکار در حوزه‌

بررسی هشدار امام خمینی نسبت به نفوذ افراد منحرف و تبهکار در حوزه‌
امام خمینی(ره) فرموده اند «بدانيد که يکي از راه‌هاي مخالفان اسلام و جمهوري اسلامي براي براندازي اسلام، نفوذ دادن افراد منحرف و تبهكار در حوزه‏ هاى علميه است».

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، اين روزها در کمال ناباوري شاهديم که يکي از روحانيان به ظاهر موجه و باسابقه، (محمود امجد) ضمن پناه‌بردن به لانة منافقاني که دستانشان تا مرفق غرق در خون پاکترين انسان‌هاي اين سرزمين است، به سخن‌گوي همه اسلام‌ستيزان و دشمنان انقلاب تبديل شده است و پرچم توهين و لجن‌پراکني عليه انقلاب اسلامي و حکومت اسلامي و رهبر حکيم و فرزانة انقلاب اسلامي و شهدا و خانواده‌هاي شهدا را بلند کرده است.

در تبيين و علت‌کاوي چنين داستان غم‌انگيزي از سرنوشت يک مدعي عرفان و اخلاق، سخن‌ها گفته شده است؛ عده‌اي آن را معلول ساده‌لوحي و فريب‌خوردگي نامبرده مي‌دانند؛ عده‌اي عامل آن را در اطرافيان ناباب و اطلاعات ناقص و هدفمندي که به نامبرده داده‌اند، جستجو مي‌کنند؛ و عده‌اي نيز اين سقوط را نشانة ضعف‌هاي شخصيتي و انانيت پنهان در وجود نامبرده مي‌دانند که الان سربرآورده است.

در اين ميان، به نظر مي‌رسد در تحليل چنين حادثه‌اي که اولين مورد نبوده و قطعاً آخرين مورد هم نخواهد بود، خوب است سخنان امام خمينی(ره) دربارة نقشة اسلام‌ستيزان و استکبار جهاني در مورد حوزه‌هاي علميه را هم مورد توجه قرار دهيم:

امام خميني(ره) در بند ط وصيت‌نامه خودشان (صحيفه امام، ج21، ص425-) خطاب به حوزه‌هاي علميه، خطر نفوذ را تذکر مي‌دهد؛ و مي‌فرمايد بدانيد که يکي از راه‌هاي مخالفان اسلام و جمهوري اسلامي براي براندازي اسلام، «نفوذ دادن افراد منحرف و تبهكار در حوزه‏ هاى علميه است» که غفلت از اين مسأله دو خطر بزرگ به دنبال دارد:

1. خطر بزرگ کوتاه مدت آن «بدنام نمودن حوزه‏ها با اعمال ناشايسته و اخلاق و روش انحرافى است».

2. و خطر بسيار بزرگ آن در دراز مدت «به مقامات بالا رسيدن‏ يك يا چند نفر شياد كه با آگاهى بر علوم اسلامى و جا زدن خود در بين توده‏ها و قشرهاى مردم پاكدل و علاقه‏مند نمودن آنان را به خويش و ضربه مهلك زدن به حوزه‏هاى اسلامى و اسلام عزيز و كشور در موقع مناسب است».

آن پير بصير و مرد الهي به حوزه‌هاي علميه اخطار داد و سفارش کرد که مواظب روحاني‌نمايان باشند که اگر مجال يابند از همة مخالفان اسلام و مسلمين، پرخطرتر و آسيب‌رسان‌ترند؛ و مؤکداً به حوزه‌هاي علميه هشدار داد که بدانند «قدرت‌هاي بزرگ براي چپاول ملت‌ها و براي براندازي اسلام و انقلاب اسلامي، چنين افرادي را در دل حوزه‌هاي علميه ذخيره دارند که «گاهى سى- چهل سال با مشى اسلامى و مقدس‌مآبى ... با صبر و بردبارى در ميان ملت‌ها زيست مى‏كنند و در موقع مناسب مأموريت خود را انجام مي‌‏دهند»./841/ج

احمد حسین شریفی

ارسال نظرات