۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۶۷۱۰۲۷
عضو شورای علما و نخبگان پاکستان:

ترور شهید فخری ‌زاده خسرانی برای جهان اسلام است

ترور شهید فخری ‌زاده خسرانی برای جهان اسلام است
عضو شورای علما و نخبگان پاکستان ترور ناجوانمردانه شهید فخری‌زاده را به ملت و دولت کشورمان تسلیت گفت و افزود: ترور دانشمند ایرانی خسران بزرگی برای جهان اسلام است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، سید محمد اظهر علی‌شاه همدانی روز چهارشنبه با حضور در سرکنسولگری ایران در شهر "کراچی" واقع در جنوب پاکستان به مقام والای شهید فخری‌زاده ادای احترام کرد و این ترور ناجوانمردانه را به رهبر معظم انقلاب، دولت و مردم ایران تسلیت گفت.

وی در دیدار با "احمد محمدی" سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی ترور دکتر فخری زاده دانشمند بزرگ ایرانی و اسلامی را در مدت کوتاهی پس از شهادت سپهبد سلیمانی موجب خسران امت اسلامی دانست.

این شخصیت پاکستانی که همزمان عضو جمعیت دفاع از مردم فلسطین نیز می باشد، هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از سوی برخی کشورهای عرب را تقبیح و این اقدام را خیانت به آرمان فلسطین که مسئله بزرگ جهان اسلام است، خواند.

سرکنسول ایران نیز در این دیدار ترور دانشمند بزرگ اسلامی را ناشی از زبونی دشمنان و مقابله آنان با علم و پیشرفت در سرزمین های اسلامی عنوان کرد و افزود: نهاد تحت مسوولیت شهید فخری‌زاده در مسیر ساخت واکسن کرونا گامهای مؤثری برداشته بود و ترور این شهید نشان می دهد که دشمنان حتی به مسایل بهداشت و درمان مردم عادی نیز رحم نمی کنند.

محمدی ضمن تشکر از ابراز احترام مردم پاکستان به شهیدان سپهبد سلیمانی و دکتر فخری‌زاده گفت: حمایت مردم شریف پاکستان از ملت عزیز و شهیدپرور ایران سرمایه بزرگی است که همواره مورد توجه رهبر معظم انقلاب و دیگر مقامات جمهوری اسلامی ایران بوده و هست.

لازم به ذکر است تعداد زیادی از علمای مذهبی و شخصیتهای سیاسی بطور مرتب برای ادای احترام و قرائت فاتحه برای شهید دکتر فخری زاده در نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی کشورمان در شهرهای پاکستان حضور می یابند.

دکتر محسن فخری‌زاده معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع که مقام معظم رهبری ایشان را دانشمند ممتاز و برجسته هسته ای و دفاعی ایران توصیف کردند، عصر جمعه هفتم آذرماه در بلوار شهید مصطفی خمینی شهر آبسرد از توابع شهرستان دماوند و در شرق تهران در جریان یک عملیات تروریستی به دست عناصر جنایتکار رژیم صهیونیستی به شهادت رسید./۹۸۸/

منبع: ایرنا

ارسال نظرات