۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۶۷۱۰۲۸

حزب‌الله عراق؛ اقدام ترامپ در عفو جنایتکاران جنگی را مجرمانه خواند

حزب‌الله عراق؛ اقدام ترامپ در عفو جنایتکاران جنگی را مجرمانه خواند
گردان‌های حزب‌الله عراق با انتشار بیانیه‌ای به اقدام ترامپ در عفو عاملان کشتار مردم عراق واکنش نشان داد.

به گزارش سرویس بین ‌الملل خبرگزاری رسا، گردان‌ های حزب‌ الله عراق با انتشار بیانیه‌ای، اقدام ترامپ در عفو عاملان کشتار مردم عراق را مجرمانه خواند.

در این بیانیه آمده است: دولت شرارت همچنان به سبک شمردن و بی ‌احترامی به کرامت ملت ما ادامه می‌دهد.

گدران‌های حزب‌الله عراق تاکید کرد: تصمیم ترامپ برای عفو گروه بلک واتر که جنایت میدان النسور در بغداد را انجام دادند، اقدامی مجرمانه و ظالمانه است؛ این بخشش بر میزان دشمنی آمریکا با مردم ما و سیاست برتری‌جویی و استکباری آن تاکید می‌کند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: آمریکا اگر گمان دارد ما جنایت‌های آن را فراموش می‌کنیم یا از حق قصاص قاتلان دست می‌کشیم، دچار توهم شده است؛ این دولت شیطانی همچنین اگر خیال می‌کند که ما انتقام خون شهدایمان را دیر یا زود فراموش می‌کنیم، متوهم است.

گردان‌های حزب‌الله عراق خواستار مقابله همه گروه‌های سیاسی، مردمی و دستگاه دولتی عراق با این اقدام شده و گفت: باید مکانیسم‌های قضایی برای محاکمه آمریکا به خاطر همه جنایت‌هایش به کار گرفته شود؛ باید آمریکا را به خاطر جنایت بزرگ آن در ترور فرماندهان مقاومت و مجاهدان قهرمان ما محاکمه کنیم.

در پایان بیانیه گردان‌های حزب‌الله عراق آمده است: ما خواستار اقدام جدی برای اخراج نیرو‌های آمریکایی از عراق با هدف جلوگیری از تکرار جنایت‌های آن علیه ملت عراق هستیم.

دونالد ترامپ بامداد امروز دستور اجرایی عفو ۱۵ نفر از نزدیکان خود و از جمله ۴ نفر از اعضای گروه بلک واتر که در کشتار مردم عراق در سال ۲۰۰۷ نقش داشتند را امضا کرد.

وزارت خارجه عراق نیز در بیانیه‌ای تصمیم ترامپ در این باره را محکوم و تاکید کرد: این تصمیم ترامپ در مورد جنایتی که محافل بین‌المللی آن را محکوم کرده و مورد تقبیح طرف‌های داخلی قرار گرفت، با ارزش‌های انسانی و حقوق بشر همخوانی ندارد./۹۸۸/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظرات